Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Sastas gépe

Indította gaben, 2025 február 26, 08:06

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR

"Ugye egy kardánnál a nyírás az nem egy üzemi körülmény, szóval meg sincs adva..."

Gondolom más amit gondoltál de nem sikerült a fogalmazás . A névleges nyomatékot osztva az alakos  tengely  veszélyes keresztmetszetének poláris keresztmetszeti tényezőjével megkapjuk az ott ébredő nyírószilárdságot No azt vetjük össze az anyagra jellemző ( tau ) értékkel .
 A katalógus nem foglalkozik a számítás metodikájával Egyszerűen megadja az átvihető nyomatékot . Aztán a fordulatszám és a hajlásszög függvényében pedig az élettartamot .
Tudom Svejk segíteni akart egy kereskedelmi eszközzel de miért nem építed a hajtóművet közvetlenül a tengelyre ? Aztán a hajtás a gyors fokozatú oldalon lehet rugalmas ( pl egy fogazott szíj )  De én 170 Nm re egy nagyobbacska oldham tengelykapcsolót sem tartanék  eretnekségnek

svejk

Hihi... nem kardánnal akartam hajtatni az úriemberrel, hanem a tárcsákat egy olyan profilcsőre húzni az alakos kötés miatt. :)

svejk

vagyis nem miatt, hanem érdekében.

sastas

Svejk, ahogy írja is, a tengelyek anyagára tett javaslatot, nem a hajtásra.
A hajtóművet, ahogy tanácsoltátok, az egyik oldaon fogaskerekes behajtással fogom megoldani. A motor és a gép közé pedig egy csigás hajtást képzeltem el a nagy lassítás miatt.
Úgy, hogy a hajtómű kimenete után, még egy 2-3 körüli lassítást betenni.

Szalai György

Ha csigát teszel a hajtásláncba, akkor szerintem nehéz lesz plusz érzékelő nélkül megbízhatóan beállítani motoráram szabályozással a nyomatékhatárolást.
Kéne valami mechanikus nyomatékhatárolás a csiga utánra is. Vagy egy elektronikus nyomatékérzékelő, amit visszacsatolhatsz a motorvezérlésbe.
A többi szükséges védelmi rendszert is át kéne látni a tervezési fázisban.

sastas

Nemtudom, lesz-e nyomatékhatárolásra szükség. Nem lesz bele oda nem illő anyag dobálva, Nem fogok, KO golyókat, HRC 62-es acélcsapokat, vagy 50-es acéldarabokat beledobálni. Illetve egy figyelő elektronika+motorvezérlés extra költség lenne.
Lehet, hogy februárra lesz halasztva és egy diplomamunka/projektfeladat lesz belőle, arra meg adnak támogatást. Azzal elég sok költséget megspórolnék.

Szalai György

Legalább egy erővel záró tengelykötést, ami megcsúszik durva túlterheléskor, vagy egy nyírószeget valamelyik kötésbe.
Főleg, ha diplomamunka.
Szerintem.

sastas

Nyíróelemes biztosítás jó ötlet. A kérdés az, hogy mekkora erőnél. Persze, gondolom ezt majd a motor megtalálása után lehet számolgatni... Majd a beszerzést azzal kell kezdeni, hogy lehessen pontosan számolni.

Devecz Miklós


KoLa

Ha forgásirányt váltana a gép túlterheléskor az is jó lenne!
Ekkor bekapcsolna egy időzítő, és ha letelt, megint irányt váltana, kidobná azt ami megfogta és egy másik pozícióból már lehet hogy megenné...

sastas

Ez is jó ötlet. Ez már vezérlés kérdése, ha elkészülés távlatában járunk, számításba fogjuk venni. Jó ötlet!

sastas

Már sikerült némi tanári segítséghez is jutni az egyetemen. Jövőhéten tudok majd konzultálni, első ránézésre annyit mondott, hogy a 100-as átmérőhöz, a 30-as négystögtengely valósziüleg kevés lesz.

PSoft

Ez a túlterhelés/aut. irányváltás, majd mindegyik "gyári" darálón/tépőn ki van alakítva.
Sőt...
Van amelyiknél a ciklus, eleve egy "x" idejű aut. visszaforgatással indul.

designr

Egy hasonló gépet képzelek egy ..a leirásaid alapján..
Daráló

sastas

Így van. Nagyjából ez a cél. Konzultálva tanárokkal, az apróbb részecskeméret miatt 5 vágóélűre áttervezem.