Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Sastas gépe

Indította gaben, 2025 február 26, 08:06

Előző téma - Következő téma

sastas

Erre januárban lehet számítani, ekkor a melóhelyen és az egyetemen is pangás van, kevesebb a dolog, és lesz egy minimális pénztartalék, amivel lehet rendelkezni extrában. Addig is köszönöm a felajánlást.

sastas

Illetve a hidromotornál ha jóltudom a nagy nyomaték miatt megoldható a tengelyek közvetlen hajtása. Ez villanymotornál problémás és áttételezni szokták, viszont az áttétel is visz be tehetetlenséget a motor áramfigyeléses szabályozásába.

fpd0kbd4

Ha  hidromotoros hajtásban gondolkozol,számíts rá hogy megdobja a költségvetést,még bontott alkatrészekből is.Villanymotor minden kép kell, + szivattyú, vezérműtömb, hidromotor, olajtartály, olaj,kevés olaj menyiséggel még hűtés is, csövek,csatlakozó elemek.

sastas

A hidromotor határozottan kilőve. Persze, sokkal jobb megoldás lenne(nagyobb nyomaték, Gábor által is említett szabályozhatóság), viszont több macera, nehezebb konstrukció. A hordozhatóság nem cél, de azért jó lenne, ha az egészet egyedül arrébb tudnám pakolni kézzel. A hidrohajtás ezt gyakorlatilag ki is lőné, mivel ha 5 kg a villanymotor ugyanennyi egy kis hidromotor+5-10 l hidrofolyadék(csak sacc), meg a szerelvények, máris 20kg felett vagyunk, de inkább 30 és a gépet is még olyan 10-15 kg-ra tippelem mindennel együtt. 40-45 kgot meg már nem szívesen emelget az ember.
A hidróval járó dolgokkal mint olaj, annak tisztítása, esetleges szivárgás esetén a takarítás stb meg nem is igazán szeretnénk szenvedni.
Szóval mindent egybevetve jobbnak értékeltük az elektromos hajtást.

Bicska

Annyit tudnék ehhez hozzáfűzni, hogy dolgoztam értékesítés meg kicsit szervizelés területén is pl. ágaprító gépekkel. Ott is hidraulikus a meghajtása az aprító résznek (és a behordó hengereknek is), ami lehet dobkéses (késes és/vagy kalapácsos) vagy késtárcsa. A dob vagy tárcsa sebességét optikai szenzorok figyelik, ha drasztikusan csökken a sebesség, akkor megállítja a behordó hengereket (vagy irány vált).

u.i.: a hardox: már tegnap többen utaltak rá, hogy segítenek táblánál kisebb darabok beszerzésében, tettek ajánlásokat is. Ezt csak azért írom, mert ma ismét problémaként vetetted fel.

ANTAL GÁBOR

Én dobtam be a hidrohajtást  Természetesen villanymotor + hajtómű is hajthatja a tengelyeket ha Isten bizony nem kerül be a törőtérbe oda nem illő anyag . A példaképpen felhozott tiszavasváris gép lemezkannába tett aktív szenet aprított volna . Azt hogy miért tettek a szén közé Ko golyós csapot a dolgozók azt senki sem tudja . De rövid idő alatt kétszer is előfordult . A kár és az átépítés összköltsége több milla volt.  Kis gépnél egy  nyomatékkorlátozó tengelykapcsoló is védhet .

sastas

Nem problémának szándékoztam újra felhozni, csak próbálok elmélkedni, hogyan smint kéne összehozni. Tegnap/tegnapelőtt volt egy kis extra időm, és készült néhány solid edge modell, azt majd ma délután felpakolom, mit is szolnátok hozzá.

sastas

Biztosan nem fog belekerülni semmi szükségtelen. Se csapágygolyót se rozsdamentes acélt nem tervezek vele darálni.
Amit 3D nyomtatok, abban biztosan nincs még fém se, a pet palacknak pedig szerintem a súlyából tudok következtetni, nem vicceskedik-e valaki. De egy nyomatékhatároló tengelykapcsoló is jó ötlet.

Rabb Ferenc

Csak egy ellenpélda a csodaanyagból készült, hidraulikus motorral hajtott, nyomatékhatárolós PET palack darálóhoz:

Igénytelenebb fröccsöntött műanyag alkatrészeknél max 20% darálék keverhető a friss granulátumba. Ezt egy megfelelő szitafuratú mezei kalapácsos darálóval állították elő. Olyannal, mint amilyennel a szemes takarmányt darálják az állatoknak... Tökéletes, de természetesen zajos

PET palack zömítőt ma már minden sarkon gyártanak és használnak. Az elsőket több mint tíz éve egyik kooperációs partnerünknél fejlesztették ki. A proto darabbal még én is "pusztítottam". Azóta jelentősen bővült a termékpaletta.

Rabb Ferenc


remrendes

Marmint itt a kesre gondolsz? Az utolagos hokezeles nem a legjobb. Ez egy kb 62HRC-s kes felszabalyzasa. Sajnos a hokezeles elhuzta.
https://youtu.be/-fn3igx_Rz4
Egy kettengelyes apritobol valo, 2db 32kNm-es hajtas van rajta. De ezt is le tudtam fogni :)
https://youtu.be/uIEObjLPbnk
Muanyag apritasra inkabb granulatort ajanlananak nalunk.
Egyebkent a muanyag eszi a legjobban a keseket.

remrendes

Bocs a linkekert, telefonrol szurtam csak be.

remrendes

Kb 1 eve helyeztunk uzembe 4db ilyen ket tengelyes tarcsas gepet. Ott talan kicsit alulmereteztek a dolgokat.

sastas

A késre gondolok. Konkrétan arra, hogyha ugye vízzel vágatnánk, akkor a vágott felület kúpos lenne. Azt viszont valahogyan le kell munkálni, legalább nagyjából egyenesre.

32kNm-t hogyan sikerült lefogni? :)

vjanos

Okoz itt gondot a kúposság?
Nincs alapból némi távolság a kés hegye előtt?