Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Sastas gépe

Indította gaben, 2025 február 26, 08:06

Előző téma - Következő téma

sastas

A spanyol viaszos dolgot nem értem, de lendüljünk(nem feltalálna akarom, hanem építeni egy sajátot).
A fogakat azért rendeztem el így, mert ebben a helyzetben 4 különböző helyzet van, ugyan azon fogakkal. Egyszerűbb tervezni, 22 ugyan olyan fogat talán gyártani is egyszerűbb(kevesebb hibalehetőség).
A tengelyt C45 ös anyagot néztem ki, arról beszéltünk itt pár posztal ezelőtt is. Aztán ha sikerül jobb anyagot beszerezni az lesz, ha nem, akkor ez.

ANTAL GÁBOR

Csináltam annó egy méretezési szisztémát az ilyen darálókra . Nem olyan ördöngösség mert egy körollónak lehet tekinteni a tárcsákat . Ha elég kicsi a " robbanási hézag " akkor gyakorlatilag nyírás lép fel . Drezdában egy nemzetközi konferencián előadta a volt főnököm . Az volt a munkamegosztás hogy én csináltam az anyagot és ő előadta . De legalább láttam Drezdát az egyesítés után  ( is )  Addig nincs is baj amíg oda nem illő anyagokat  ( 2 collos KO golyóscsap ) nem tesznek a gépbe.

remrendes

A haromszog tengely 4 fogas kesekkel nekem is szimpatiuksabb. Kerestem valamit es veletlen ratalaltam erre.

sastas

Mint említettem a költséghatékonyság is szempont. Mivel hobby projektről beszélünk. Egy sokszögesztergálási művelet, igazából nemtudom mennyibe kerül, de ha jó a gondolatmenetem akkor eléggé drága mire 2db tengelyt 220mm hosszan megháromszögelnek.
Ugye a furattal(ezt még furatnak hívjuk?) nincs gond mert a lézert úgy kanyarítják.

remrendes

Ekkora meretre meg azert talalhatsz itt hobby CNC esztergast szerintem.

sastas

Lehet. Viszont ilyet még sose terveztem, a tanulmányaim során csak említést tettek rólka, hogy létezik olyan, hogy sokszögkötés. Ehhez valamiféle méretezési irányelvekkel tudtok segíteni?

ANTAL GÁBOR

Egy másik alternatíva : egy tengely amit marógéppel hosszirányban lelapolunk ( egy kör és annak egy húrja )  A tárcsákat úgyis a lézer csinálja aminek mint említetted mindegy az alak

sastas

Ha már köralakot lapolunk, nemmindegy, hogyha a négyszögnél maradunk? :) Ha veszek egy 30-as négyszöget, az olyan mintha egy 42,5-es kört 4 irányból lelapolnánk, mondjuk a poláris keresztmetszet biztosan nagyobb az egyoldali lapolásnál.

ANTAL GÁBOR

Természetesen az is jó . A kereskedelemben a húzott négyszögek anyagminősége nem extra . ( úgy is mondhatnám : pucu ) Az én javaslatomat olyankor használják amikor  pl nemesítik a tengelyt .

svejk

Ha ez tényleg műanyagdaráló lesz akkor én kardántengely profilcsövet használnék.
A Szlovén Cerjak cég csövei olcsón beszerezthetőek kis tételben is.
A két végébe csak dugót kel hegeszteni és csapágyméretre esztergálni.

remrendes


sastas

Ezeknél meg van adva egy kW érték. Legalábbis ez szűrhető érték. Ezt hogyan kell érteni?

svejk

Ezt kérdezd a forgalmazótól, vagy a gyártótól, de Neked mint egyetemi hallgatónak, nem okozhat gondot kiszámolni bármilyen hiányzó adatot.
Gondolom nem tévedsz nagyot ha csővel helyettesíted a profilt és annak veszed a másodrendű nyomatékát.

svejk


sastas

Ennek a táblázatnak a 17-ik oldalán van egy érdekes grafikon. Azt, ha jól hámozom ki, a 170 Nm-es hajtásomra, több mint 2x-es túlméretezés csavarás tekintetében még a "2" típus is. Na őket megpróbálom megkeresni, hátha tudnak valami anyaginfó tekintetében. Ugyanis a nyírószilárdásgukat szeretném még ismerni. Ugye egy kardánnál a nyírás az nem egy üzemi körülmény, szóval meg sincs adva...