Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Kicsa

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Klassz ez a progi, csuda dolgokat rajzolsz vele.[#eljen]

Kicsa

Az Y-t? Miért? A kazánlemez nem rossz ötlet,jótékony tömegnövelés lenne.
Tudtok olyasmi információt adni,hogy egy 20-as alumínium lemez kiváltása (600*200 mm) milyen vastagságú acél lemezzel lehetséges,mechanikai tulajdonság rontás nélkül?
 
Egyáltalán milyen anyagtulajdonságot kell itt nézni,ilyen összetett terhelésnél? A rugalmassági modulusz megfelelő lenne?
 
 
vbodi! Köszönöm szépen az elismerő szavakat! Viszont ez 'csak' rajzolás,te viszont ugyan ilyen csuda dolgokat műveelsz a műhelyben!

279nwbpsa

Ha jobban szemügyre veszed a terveidet,akkor látod,hogy az Y sínek két helyen fekszenek fel a négyzetacélon.Kazán lemez aljat használva is csak egy szakaszon.A többi rész meg a levegőben lóg.
Ha fejre fordítod az egész Y-tengelyt,akkor a kocsik teljes egészében felfekszenek,a megmunkálás pedig mindig a kocsik "középpontjában" történik.Ez megint csak stabilabb megmunkáláshoz vezethet talán.
Ha a terveid szerint hagyod,az is teljesen rendben van,csak akkor nagyobb méretű alaplap dukál a sínek felfekvése miatt.Viszont annyi anyagot meg felesleges(vagy inkább költséges) beszerezni,Ha csak nem az a cél,hogy még nehezebb legyen az egész kütyü.

Kicsa

Azthiszem értem már!
Viszont ha fejrefordítom így ahogy van : akkor a kis lap lesz fix és a nagy alaplap mozogna.
Ha variálnék-változtatnék a terven az Y felépítését illetően : Ugye a Te verziódban a kocsik állnak és a sin mozog. A sínem 630 mm hosszú,ez esetben elég hosszú asztalom lenne,ami súlyos is.
Úgy érzem,a kazánlemez alulra jobban járható út.
A túlnyúlás 180 ill. 200 mm,ami lelógna a kazánlemeről.
Jaj de nehéz a legjobb és kivitelezhető terv elkészítése...[#lookaround]

279nwbpsa

Nem hiszem,hogy gondot jelentene a nehéz asztal,kivéve,ha fán,meg hasonló anyagokon szeretnél jobbára dolgozni,ahhoz valóban indokolatlan és lassúvá teszi a megmunkálást.
Ha acélhoz kéne inkább a gép,akkor a súlyos asztal inkább előny,mint hátrány,mert egyébként sem fog a maró rohangálni a munka darabban,a rezonanciát viszont célszerű elkerülni.
Ha be tudsz szerezni megfelelő méretű kazánlemezt,akkor persze nem kell átvariálnod a terveidet,csak ne lógjon semmi a levegőben,ha lehet.

Kicsa

Univerzális gép lesz. [#circling]
Nem szeretnék túl nehéz asztalt,mivel mozgó tömeg és félek hogy a léptetőmotorok így is soványkák lesznek ide.
Megpróbálok kazánlemezt keresni,illetve kérek árajánlatot az AutoPresstől.
Kicsit úgy érzem hogy túlságosan lelassult az építkezés menete,és hogy nem is tudok ellene tenni semmit sem. Nem lesz ez így jó...

Kicsa

Sziasztok!
Gyors kérdésem lenne a gépvázzal kapcsolatban :
Lehetőségem van 20-as illetve 25ös aluból kiszabatni a X 'alapját',a két oldaltartót illetve az Y alaplapját is. Kérdésem hogy jobb-e az alumínium,mint az acél? Acélból szerintem 15-ös lenne a maximum vastagság.
Tehát összevetve : 25-ös alu vs. 15-ös acél...a beszerzés miatt az alunak 1 pont,nincs szállítás...
Köszönöm szépen!

279nwbpsa

Ár?Gondolom az alu jóval drágább...
Egyébként én kicsit "alumíniumellenes" vagyok gépépítés esetén,de a 15mm acél/25mm alu esetén azt hiszem,hogy az utóbbit választanám.

Kicsa

Ár...az acélét nem tudom,'hivatalos' árlistával lehet számolni. Az alu má tészte,megkapom 'baráti' kapcolatok révén egész jó árban.
Most tekintsünk el az ártól,nézzük úgy hogy egál,különbség nincs köztük.

Kicsa

Ebben gondolkozom most,a 'ne lógjon semmi sem a levegőben' elvet követve.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/Tervek/25os.JPG" border=0>
 
Az a baj hogy az otthoni gépen rajzoltam most az utolsó terveket,én most a koliban lévő gép nem hajlandó megnyitni őket. Elég bosszantó,próbálok fejből,elküldött képek alapján egy korábbi verziót 'szintre' hozni.

279nwbpsa

Hiszen az egyik fele a levegőben lóg most is. :))[#nyes]

279nwbpsa

Viccet félretéve,ha mindenképpen szabadulni igyekszel tőlük,akkor azokat a sarkokat vágasd inkább 45°-ban.

Kicsa

Való igaz... [#vigyor2]
Azon gondolkoztam én is(ha egyre gondolunk),most próbálkoztam lekerekítéssel is...mert ugye éles sarok=kezdő törés.
Lehet hogy 45 fok és a két sarkánál pedig kerekítem...hogy néz ki szebben? [#kacsint]
 
Illetve az oldalfal...muszáj abból kivágni valamit? Vagy maradhat így is,tömör változatban?
 
Nomeg még valami zavar,nemtudom mennyire korrekt ez így:Az orsók csapágyazása.
A Z tengelyen érzem szabályosnak a dolgot,felül egy csapággyal fixen megfogva,alul pedig úszó csapágyazás van. Viszont az X-Y nem ilyen : Ott a két végén lévő csapágy két oldalról összeszorítja az orsót,nem lesz ezzel gond a gyakorlatban?

Kicsa

http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/Tervek/kerek.JPG" border=0>

279nwbpsa

Így jobban mutat.Én nem könnyíteném az oldalfalat.
A csapágyazásnál pedig ne két oldalról feszítsd össze az orsót.Egyik fele legyen előfeszített,a másik meg csak támasztva,ha ez szükséges.Z esetén sem muszáj támasztani feltétlenül.