Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: kgl

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

remrendes

Nem lett volna esszerubb ezen tuladni es venni egy par 1400-ast?

Szalai György

Hogyan alakul a dinamika, ha spirálrugó tart ellent? Esetleg hangolható pneumatika.

Vetesi75

Ha a rugó működési hossza csak töredéke a teljes szabad hossznak, akkor közel állandó erőt biztosít a működési tartományban. Ha jól gondolom, akkor a rugó tömegének a fele adódik hozzá a mozgó tömeghez (+ a sallangok - rudazat, kötél, stb.).
A bezárt levegő szintén tekinthető rugónak, egy puffer alkalmazásával szerintem biztosítható a közel állandó nyomás. (Nyomástartó szelepnek, szabályozó szelepnek szerintem számottevő hiszterézise van, ami bonyolíthatja a helyzetet, de a veszteséget muszáj lesz valahogy pótolni.)

Rabb Ferenc

Ez a téma már sok évvel ezelőtt is felmerült a nagy tömegű "Z" mozgatásakor. Akkor az alábbi megfontolandó javaslatot tettem, talán még ma is aktuális...

[#t179p10184#]

kgl

Köszönöm, érdekes volt visszaolvasni a hozzászólásokat. :)
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

Szalai György

Jóó... jóóó. A csigás ablakemelőről végül került valami rajz?

Rabb Ferenc

Nem [#rinya]

Mindenki vasutasnak születik, de aztán egyesek tovább tanulnak. Svejk is azidőtájt hagyta el a céget, én pedig jóval előbb. Így aztán már nem jutottunk hozzá az üdvözítő megoldáshoz.

kgl

Svejk nem csak az index fórumról tűnt el, hanem szinte a teljes netről, legalább is sok éve nincs egyetlen hozzászólása sehol.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

svejk


kgl

Nagyjából elkészült az oldalnézet 3. verziója. Ahogy TBS-TEAM javasolta alulra is került oldalanként 1-1 sín eltolással. Az eltolás mértéke jelölve van a rajzon. Bázispontként a gép mozgó részének bal oldala szolgál. A alsó és felső tengely között is megvan a 300 mm távolság. Eredetileg nem terveztem ilyen vastag asztallapot, max 100 mm vastagot. Viszont ennek is van előnye, az elektronika vígan elférne az asztallapban, mondjuk szellőzés és szerelhetőség szempontjából jobb lenne ha külön dobozban lenne.

Az arányok most már jobbak és ránézésre is merevebbnek tűnik. Egy dolog viszont még zavar. A felső Y hidat keskenyebre lehetne venni talán úgy, hogy a csapágyházak között nem 98mm lenne hanem mondjuk csak 80mm. Az elkészült híd dobozából még le tudnám vágni. Jelenleg 363 mm az alsó bal csapágy és a felső jobb csapágy között, ami véleményem szerint kicsit sok.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Vétlenül lemaradt a rajz.

  
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Ha 18 mm-el lecsökkentem a Y híd szélességét úgy hogy a bal oldalából vágok le, akkor az alsó sor és felső sorban lévő két csapágy is közelebb kerülhetne egymáshoz. 18 mm-el nőne az úthossz így az X tengelyen. A felső híd igy 132-18=114 mm széles lenne.

Mikután felraktam ide a rajzot, akkor érkezett meg a futár és hozta meg az alsó 2 darab 1200 mm-es lineáris tengelyt. :)
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Üdv

Kicsit lassan haladtam most a tervezéssel nyaralás, utána meg a kerti munkák miatt, most lett időm folytatni. Elkészültem a 4. verzióval. Ezt is TBS-TEAM javaslata alapján készült. Köszönöm a kitűnő ötletet. :)

Oldalanként 2 db lineáris sín egymástól 30 cm távolságban és a csapágyak rajta egymástól 1 mm távolságban. Az alsó sínen lévő csapágy bal széle és a felső sínen lévő csapágy jobb széle 363 mm távolságban van, azaz jó nagy a terpesze.
Az alsó lineáris sín 262mm-el el van tolva balra, azért ennyivel mert így egyszerre fog az alsó és a felső sín csapágya az ütközőkhöz hozzáérni amik a sínek végén biztosítanak a lecsúszás ellen. Így elvileg a 120 cm-es síneken 110 cm lesz az út hossz ami nagyon jó szerintem. Persze ebből még le fog jönni durván 2 cm a vég ütközők miatt. Szerintem ez az eddigi legjobb 4. verziós megoldás,

Mi a véleményetek erről a megoldásról?

  
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

Szalai György

Van bárki, aki el tudná magyarázni, hogy az egymás mellé tolt két csapágynak ezen a gépen mi értelme van?

kgl

A válasz elég egyszerű. Maximalizálni az úthosszat.

 Ha megnézed a rajzon a felső tengelyen lévő csapágy blokk 262 mm-re van a függőleges hátlap vonalától. Ugyanez a mérete az alsó tengely eltolásának.

Elviekben elég lenne egy tengelyen 1 db csapágy is, így 5 cm-el azaz egy csapágy hosszával még növelni lehetne az úthoszt.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330