Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: kgl

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

kgl

Ez nem ipari gép lesz hanem hobbi kategória. Nem fogok rajta eladásra termelni semmit, így nem lényeges szempont a század mm-es pontosság sem, és a gyorsaság sem. 99%-ban fát fogok vele marni.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Amikor a marómotort rendeltem akkor a posta hozta házhoz, elég brutális vámot és kezelési költséget számoltak fel rá.
Pár hete rendeltem az aliról marószárakat, összességében durván 150$ értékben, ezért kíváncsi voltam arra ha egyesével külön rendelem meg akkor is kell e vámot fizetni. Tehát minden tételt egyesével rendeltem meg, mégis az egyik forgalmazó összevont 4 rendelést és egy csomagban küldte. Szerencsére nem volt magas az ára így sem és a csomag is kicsi volt. Egyetlen tétel után sem kellett vámot fizetnem, pedig a törvény jelenlegi állása szerint minden után kellene.
Ez a postánál valószínüleg így is működik, de ezeket a tételek mind a Express One szállította ki meglepően gyorsan, és itt nem kellett semmiféle kezelési költséget és vámot/áfát fizetni.
Igazából nem is értem hogy lehetséges ez, de csak örülök neki :O
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Köszönöm a tanácsod, megfogadtam ahogy már írtam is. El is készültem a merevítéssel. A síneket tartó rétegelt lemezből legyalultam pár mm a szélességéből majdnem a sínig. Az oldal merevítők így már nem súrlódnak a sín tartó lappal. A merevítőket lépcsősre martam ki, sajnos elég kicsi a lépcső mert a méretek többet nem engedtek, de legalább most már alulról és oldalról is van megtámasztása az oldal merevítőknek, amelyek 7 cm szélesek és 18 mm vastag anyagból készültek.
próbaként kíváncsi voltam mennyit merevít ez a motor tartó lapon. A szerkezetet teljesen kitolt állapotba toltam egyik végét lerögzítettem az asztalhoz, a másik végén pedig mértem a lehajlást egy mikrométerrel. Körülbelül 30 kg terhet tudtam rápakolni tesztelésnek kisebb homokzsákokból, több már nem fért rá és kezdtek lebillenni a zsákok is. Így mértem 0.12 mm lehajlást a szerkezet kitolt állapotában. Sokkal merevebb lett mint gondoltam volna.

Még egyszer köszönöm a jó ötletet. :)

      
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

remrendes

Mi a baj ezzel? Nekem szimpatikus, hogy valaki tanulasi celbol annyibol osszerak egy gepet, amennyibe masnak kb csak a gepvaz megmunkalasa kerul.

kgl

Sziasztok

Szép lassan haladok a Y tengely elkészítésével, a 2 db lineáris tengelyt szépen felfúrtam egy 100*30 cm-es 18-as lapra ami nagyon jól sikerült. Az SFU1605-ös golyósorsók következtek, ezért kivettem a gyári csomagolásból és akkor láttam, hogy pár darab csapágygolyó a karton dobozban kallódott. A csapágyban nem volt zsírzószem és azon a lyukon keresztül potyogtak ki a golyók. Természetesen pár darab le is potyogott a műhely padlójára bele a porba. Egy kb 40 cm-es szerszámtartó rúdmágnessel söpörtem át a padlót jó alaposan, de egy pár darabot sikerült megtalálnom. A menetes csapágyat letekertem a golyósorsóról, szinte az összes golyó ami még benne volt azok is kiestek. Egy csepp zsír nélkül rakták össze. Először úgy raktam össze, hogy bezsíroztam belül a csapágygolyók fészkét, majd egy spéci orvosi csipesszel egyesével beraktam a 3.17 mm-es golyókat. Sikerült is összeraknom és feltekerni a menetre, de sajnos nem tudom hány darab golyónak kellene lennie ebben a csapágyban. Próbáltam keresni rá adatot, de nem találtam. Tudok vásárolni ilyen csapágygolyókat, de nem tudom, hogy mennyire kell telerakni ezt a csapágyat golyókkal. Pár darab golyó véleményem szerint hiányzik. 14Ft darabja, szóval nem egy összeg, de nem szeretném ha hiányozna belőle pár darab.

Ez a csipeszes berakás nagyon jó kis türelemjáték volt így, kb 1-1.5 órát elszórakoztam vele mire kész lett. A zsírzógomb M6 mm-es furatán már a menetre feltekeréskor jöttek ki újra a golyók pedig adtam neki csapágyzsírt. :( Most kezdhetem elölről.

Hogyan lehet gyorsabban összerakni, gondoltam arra, hogy a zsírzógomb furatán tolom be a golyókat, de úgy nem igazán akartak odébbmenni ha rá volt tekerve a menetre. Van valami trükkje a golyók berakásának?

Van valakinek infója arról, hogy hány golyónak kellene ebben a csapágyban lenni?

    
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

zsolt123

Áfá-t mindenképp fizetsz, mert automatikusan ráteszi az Ali (meg a többi kínai kereskedő). :( Vámot csak nagyobb összegeknél, de az meg csak 1-2%, nem jelentős az ÁFÁ-hoz képest.
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

zsolt123

bajnak nem baj, de én biztos minimum alumíniumból csinálnám. volt nekem is mdf/rétegelt lemezes gépvázam, és csak a szívás volt vele. ;) a strapát nagyon nem bírja.
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

bbalazs

Én anno kíváncsiságból letekertem, hasonló eredménnyel.
Össze úgy tudtam rakni, hogy az üres anyába jó vastag zsírral betettem és egy illeszkedő papírhüvelyt toltam bele, ami nem engedte kiesni a golyókat, aztán finoman rátekertem függőlegesen, miközben a tengely tolta ki a papírt felfelé.

kgl

Egy picit több mit 1-2% a vám.
A marómotort 96.012 Ft-ért vettem
A vám + vámkezelés 41.730 Ft volt. Ez durván 43%-nak felel meg.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Hobbi célra készül, nem ipari termelésre.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Köszi az ötletet, ezt kipróbálom.

A csapágy mindkét végén van egy hajlított drót, ami 1-1 gumitömítést tart a helyén. Elvileg ahogy próbáltam megfejteni, a gumitömítések tartják bent a golyókat a menetben.
A csapágy külső palástján van 3 darab ovális műanyag az ovális lyukakban, először arra gondoltam, hogy az egyik műanyagot kivéve lehet beragni a lyukon a golyókat majd helyére pattintani a műanyagot kívülről. Sajnos ez nem járható, mert azokat a kis ovális műanyagokat csak belülről lehet berakni, kívülről nem. A műanyag belső oldalán vannak a beakasztó fülek, és a menet ebben is benne folytatódik, de nem jöttem rá még, hogy ebbe a kicsi horonyba is kell rakni golyót vagy nem. Talán ezek a műanyag darabok is gátolják, hogy a golyók kinyomják a csapágy végén a gumitömítést.
Neked is volt ezzel gondod?
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

svejk

Nézz meg pár videót a működéséről!

A végeken a gumitömítés a porvédő, semmi köze a golyókhoz.

A tiédben valószínű 3x1 kör golyó van, a mőanyag dugók a golyóvisszavezetők.

Általában 1-2 golyóval kevesebb kell egy sorba mint amennyi beleférne.

A golyók mérete ezred mm pontosságú, a 17 forintos golyók mérettűrése ennél sokkal nagyobb ráadásul az anyagminőségük sem megfelelő.

Összerakni ilyen kis orsó-anyát mindig szárazon  a leggyorsabb, egy hajlított végű csipesz tud nagy segítség lenni.
Az orsót fixen állítva rögzíteni, a rovidebb megmunkálással felfelé majd az anyát központosan tartani és behelyezni a golyókat a megfelelő golyópályába, majd lassan ráforgatni. Az első golyósor után már megvezeti magát a többi gyorsan megy.

Erőltetni semmit nem szabad ha akad akkor rosz pályában van 1-2 golyó.

Ezt a méretet tíz perc alatt fel lehet golyózni.

svejk

A legfontosabb hogy előszür megértsd a működését! [#felkialtas]

remrendes

* kereskedelmi vámtarifa: jogszabály alapján egyes áruk, árucsoportok külön kategóriát képeznek, a vám mértéke kategóriánként eltér, 0-12%-ig.

zsolt123

pedig de: "többfázisú váltóáramú motor több mint 750 W, de max. 7,5 kW teljesítménnyel"  VTSZ: 85015220, ennek 2.7% a vámtétele (az alapja az áru értéke + a szállítási díj együttesen). ha nem fizettél rá ÁFÁ-t, akkor +27% ÁFA, plusz a kezelési költség, ami elég brutális tud lenni, ha nem magad csinálod, hanem valamelyik ügynökséget bízod meg (ami általában a szállítmányozó cég). plusz le szoktak még húzni némi tárolási díjjal is (amíg a vámkezelés folyik, és amíg ki nem csengetted a vámot).
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s