Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: kgl

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

Amikor a felső végállásban van a Z akkor a tokmány az Y aljával legyen kb szintben.
Két furattal kell, hogy lejebb kerüljön a motor, most látom a Z fel irány több mint a le az X középhez képest.
József

TBS-TEAM

X tengely alsó sík.

  
József

kgl

A 2 variáció szerint a marómotor középvonala nagyjából megegyezik a két csapágy közötti felezővonallal. Pont úgy ahogy te mondod.
Ha jobban megnézed a képet akkor a motor mellett látsz 2-2 darab süllyesztett csavart, azok a csapágyaknak a csavarjai, a többi nem látszik a motortól.

Amint látod ezen a képen, a Z tengely doboza mindkét irányban jelentősen túlnyúlik az Y tengely dobozánál, azért mert az Z tengelyek 40 cm hosszúak, pont akkorák mint a rajta lévő doboz. Sajnos ez nem látszik ezen a képen mert a doboz eltakarja a tengelyeket, de hidd el végig érnek mindkét végén.

Ez a Z tengely belseje

  
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Ez megoldható, de ehhez teljesen új Z tengely dobozolást kell készítenem. Lejebb szereltem 2 lyukkal a motort de az is kevés volt, a tokmány alul nem lógott ki. Így 3 lyukkal szereltem lejjebb, itt csak 1 db csavar van bent a motor rögzítésben, kb ez lenne a jó pozíció, itt már a tokmány a doboz alá kerül, ezt látni is egy odatámasztott vékony vonalzóval. A motor középvonala is lejjebb lesz a két csapágy közötti középvonaltól kb 10 centivel saccolásom szerint. De csinálok erről is képet.
Az első képen 2 csavarral, (2 csavar van bent)
a második képen 3 csavarral van lejjebb. (1 csavar van bent)
A harmadik kép a tokmány túlnyúlását mutatja.

      
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

TBS-TEAM

Sokat molyoltam, hogy végig kísérletezzem a javaslatod.
Megcsináltam az átalakítását a Z tengely burkolatának. 2 db rögzítési pontot meghagytam, ehhez folytatólagosan még 2 rögzítési pontot csináltam a motor rögzítő csavaroknak, majd levágtam a felesleges részt a burkolatból. Ha megnézed a 4. képen akkor a motor mellett látsz 2 csavarfejet, azok a alsó csapágy rögzítő csavarja. A másik két csavar a motor alatt van. Természetesen a másik csapágynál is ugyanígy van.

A teljes leengedett állapotban így 25 cm-re van az asztaltól a híd alja, ha a marószerszám hozzáér a képzeletbeli asztalhoz. A motor hasznos mozgása fel és le 20 cm lett így.

Vélemény?

          
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM

Szuper így lesz a legkisebb a rezonancia. [#eljen]
József

gaben

Ez a masina csak fára lesz majd használva?
Még a nagyon régi időkben láttam ilyen és ehhez hasonló rétegelt lemezből készült CNC gépet.

kgl

Köszönöm a segítséget. Igyekszem megfogadni a tanácsokat, mert nagyon kezdő vagyok cnc témában.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Igen fára. Terveim szerint íves ajtót szeretnék csinálni valamilyen díszítéssel, és reliefet szeretnék.

Az x=120 cm, az y= 100 cm a tengelyek hossza, de ebből le fog jönni minimum 20 cm a dupla csapágyak távolsága miatt. Így már látom, hogy egy 1 m széleségű ajtót csak részletekben tudok majd elkészíteni. Ez nem baj, csak még rá kell jönnöm, hogy hogyan tudom majd ennek a rajzát elkészíteni (szeletelni)

Relief készítéshez meg bőven elég nekem a tengely méretek, sőt sok is, de ez sem baj.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Üdvözlök mindenkit!

Nagyjából elkészült a CNC gépem oldalnézeti terve, az X tengelyen még nincs berajzolva a menetes orsó és csapágyai.
A főbb méretek rajta vannak a rajzon. A Z tengely teljesen leengedett állapotban egy marószárral éppen eléri az asztallapot. (az asztalra még úgyis rakni fogok rétegelt lemezt amit majd síkba marok, ez nincs rajta a rajzon)
Az X tengely doboza 132 mm széles, ez megy le 45 fokos szögben az asztalhoz illetve lefele az asztallap alatt lévő csapágyakhoz.

Az X tengely 1200 mm és ebből fog elveszni 132 mm. A két csapágy között 30 mm távolság van, egy egy csapágy szélessége 50 mm.

Szerintetek jó lesz ez így?

  
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

remrendes

Nekem az a 132mm kicsit kevesnek tunik.

Csuhás

Sokkal jobb lehet ha megnöveled a alsó lin csapágyak távolságát.(132) Ez számítással is igazolható, de ránézve a rajzra láthatóan nagyon aránytalan ez az elrendezés.

kgl

Igazad van én is látom, hogy ez kevés, főleg a híd súlya miatt lesz kevés és el fog csavarodni. A Y és Z tengely összeszerelve nem tudom hány kg lehet de piszkos nehéz, egyedül alig bírom megmozdítani. A Z tengely súlya marómotorral 10,9 kg, és a Y tengely a dobozolással lábak nélkül 16.4 Kg. Ez eddig 27.3 kg és még nincsenek rajta az elszívó burkolat és a 100 mm-es elszívócső.

A Y hidat tartó lábak saccolásom szerint az is lesz majd kb 15-20 kg és a léptetőmotorok vezetékek sincsenek benne még.

Sóval érzem én is hogy a 132 mm kevés lesz, ha ezt megnövelem mondjuk 200-ra a lábak aljánál akkor közel 20%-a veszik el az 12000 mm-es tengelyből. Ha ezt előre tudtam volna, akkor hosszabb tengelyt rendeltem volna.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

A marószerszám tengelyvonala és a Y híd elülső oldala közötti távolság elég nagy, 166 mm. Ez az Y és Z tengelyek lineáris tengelyei, csapágyai és a köztük lévő 18 mm-es Z tengely alaplapja adja illetve a marómotor tengelyvonala is 37 mm-re van a rögzítési talpától. Szépen összeadódnak ezek, ezért lett ilyen nagy az eltolódás amit csak így lehet kompenzálni, hogy 45 fokos szögben mennek a lábak, különben aránytalanul túl sok lenne az X tengelyen a veszteség út hosszban.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Köszönöm mindenkinek a véleményét, nagyon hasznos volt.:)
Itt van a 2. verzió átterveztem 200 mm szélesre az alsó csapágyakat.
Így a 120cm-es X tengelyből 20 cm fog elveszni ami azért már nem kevés.

Ezeket a lábakat 18 mm-es rétegelt lemezből fogom elkészíteni téglalap keresztmetszetűre az oldlirányú merevítés miatt. Ezen még filózok mekkora legyen a szélessége a metszetnek. Javaslatokat szívesen fogadok az új rajzról is és a lábak dobozolásáról is.

  
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330