Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: kgl

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

gyorkecs

Azt gyanítom hogy igen, de ezt le kell ellenőrizni. Csinálok képet a beállításról, de semmi extra emlékeim szerint

kgl

A DFX-et, jpg-t nagyon sajnálom. A Lazycam-al még nem ismerkedtem meg, még a mac3-ban is rengeteget kell tanulnom.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM

ELÖSZŐR MEG KELL ÉPÍTENI A GÉPET.
Bekonfigurálni a Mach3-at a gépre.
Utánna lehet játszani milyen külső vagy belső programmal érdemes
G-codot generálni a jó végeredményhez.
József

kgl

Maximálisan igazad van. Jelenleg picit áll az építés project, egyrészt fagypont van a műhelyemben, másrészt még nem érkezett meg a marómotor sem, talán majd február végére számíthatok rá a tengeri szállítások galibái miatt. Addig is tudok tervezgetni meg tanulni. :)
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Üdvözletem mindenkinek!

Javaslatot kérek, hogyan célszerű a mozgó és álló tengelyekről a vezetékeket bekötni a vezérlő dobozba. Valami oldható csatlakozós megoldásra gondoltam, hogy le lehessen választani a vezérlőt szükség esetén.
A léptetőmotoroknak 4 vezetéke van + árnyékolás, a végállás kapcsolóknak 2 vezetéke van + árnyékolás
Arra gondoltam, hogy a motor csatlakozója 5 pólusú míg a végállás kapcsoló csatlakozója 3 pólusú lenne. Külön csatlakozón lenne a végállás kapcsolók vezetéke a motor vezetékétől a zavarvédelem miatt. Így minden motornak és tengelyenként a végállás kapcsolók külön csatlakozón lennének, azaz 8 darab csatlakozót kellene beszereznem.
Ezekre a csatlakozókra gondoltam : https://www.aliexpress.com/item/1005004429203091.html?spm=a2g0o.store_pc_promotion.promoteWysiwyg_865855063.2

Szívesen veszek ötleteket javaslatokat, illetve ki hogyan oldotta meg ezt.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

tekes

A végálláskapcsolók vezetékein szükséges az árnyékolás?

Robsy1

A léptetőmotorjaidat szinte felesleges árnyékolt kábelekkel bekötni.

remrendes

Nekem a GX16 szimpatikusabb.

Rabb Ferenc

Csak egy privát vélemény: minél több csatlakozó, annál több hibalehetőség. Szerelési, kontakt stb)

Nekem a motorokon az eredeti kb 100-120mm-es vezetékekre van szerelve egy-egy csatlakozó dugó, ami fixen a mechanikára van rögzítve.

Az ellendarabja (csati aljzat lengő része) a kábelre, ami az energia láncokon keresztül (és persze a vázra is rögzítve megszakítás, toldás nélkül jön a vezérlőtől.

A végállások hajlékony árnyékolt mikrofon kábelek tengelyenként befűzve az energialáncba a vezérlőtől a végállás kapcsolóig toldás és bontási lehetőség nélkül.

Szóval a legkevesebb csati és oldható kötés!

TBS-TEAM

Ugyanezeket a csatlakozókat elérheted a Hestore
1-2 napon belűl nagyjából ua áron.
Sokszor használjuk nagyon megbízható csatlakozók.
József

svejk

A jó Isten mentsen meg azoktól! :(
Menetek megszakadva, még a zsugorcsöveknek is alig van hely, stb...

kgl

Köszönöm mindenkinek a véleményét. Én is azon az elven vagyok, hogy minél kevesebb szerelvény annál kevesebb meghibásodási pont. De mégis kell valami csatlakozók, elég súlyos lesz a Y + Z híd együtt. Néha előfordulhat, hogy majd mozgatnom kell a gépet, az asztallal együtt ez nekem már túl súlyos lesz egyben, ezért gondolkodom azon, hogy az y hidat levehetőre csinálom meg. Akkor legalább kifér egy ajtón a híd is meg az asztal is külön-külön. Még azon is gondolkodom, hogy a marómotort is leszerelhetőre csinálom meg mert annak a súlya sem kevés. Sajnos nincs infóm a marómotor súlyáról. Nem találtam rá adatot.
A hidakat próbálom majd a legkönnyebb anyagokból elkészíteni a kisebb tehetettlenség miatt és a mozgathatóság miatt is. Van egy kevés 10 mm vastag kompozit méhselyt panelem hulladékból, amiből az utasszállító repülőgépek utastér padlóját készítettük, nagyon erős, és piszok drága anyag. Kicsit rugalmas, de ha U vagy C profilra ragasztom össze őket, akkor rettentő merev lesz. Saccolásom szerint 1-2 kg lenne ebből az anyagból a teljes y híd súlya szerelvények nélkül. Persze a lineáris tengelyekkel, golyósorsóval, motorokkal ez megnő majd jelentősen.
Rétegelt lemezből is meg tudnám csinálni a vázat, de sokkal súlyosabb lenne. Van otthon ebből is meg abból is elegendő mennyiségem, így nem kell anyagot vásárolnom a vázhoz, asztalhoz. Ezen tudok sokat spórolni majd, hogy meglévő anyagokat használok fel.

Az első próba vázat rétegelt lemezből fogom elkészíteni, és akkor fogom majd megtudni, hogy nem lett e túl nehéz. Ezt könnyebb és gyorsabb is megmunkálni, mint a méhselytet. Akkor még tudok majd korrigálni a súlyon, ha túl nehéz lesz a rétegelt lemezes híd, majd átépítem méhselytes hidakkal.

A marómotort megrendeltem , 45 nap helyett most 90 napos szállítást ír most az AliExpress :( Így van időm még gondolkodni és tervezgetni. A 3 fázisú verziót rendeltem.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Köszönöm ez jó ötlet hogy itthon is beszerezhető.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Tudomásom szerint igen mivel azok a vezérlő bementére vannak kötve így az összeszedett RF jelet bevezetik a vezérlőbe.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

tekes