Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

juhasz

Nincs ebben semmi töltő elektronika. A vevőből 5V jön és annyi.

Rabb Ferenc

IdézBemenet: 5-12V
Kimenet: opcionális, 5V 1A vagy 5V 2A

Töltésvezérlő (BMS) nincs benne, és a kimenete 5V. Ez viszont kevés a két sorba kötött 18650-hez (7.2-8.4V)

NagyZé

Nem láttam ilyent ezért kéretik fenntartásokkal venni amit most írok.
A réz hő hatására kilágyul. Ezért nem szerencsés forrasztással egyben tartani a sodrott vezeték véget. A forrasztás szélén a vezeték szálacskák könnyen el fognak törni. Persze ha olyan helyen van ahol tutira soha sem lesz szétszedve nem akkora probléma. Nem tudom az UH cucc hatására mennyire lágyul ki a réz. Ezt a technikát olyan helyen tartom elfogadhatónak ahol
1. Nem fér el az érvéghüvely
2. Nagyon ritkán kell szétszedni, mozgatni a kötést.
3. Előny lehet, hogy nem kell érvéghüvely tehát költségkímélőbb.
Létezik a technika tehát valószínűleg ki van matekolva. Nem olyan elterjedt tehát korlátosak a felhasználási területek.

Az érvéghüvelynél a vezetéknek és a hüvelynek hidegfolyást kell szenvednie préseléskor. Persze csak ha a megfelelő vezetékhez a megfelelő érvéghüvelyt és megfelelő krimpelő fogót használsz. Hő közlése nélkül keletkezik "hegesztett/forrasztott" kötés. Általános felhasználás esetén én az érvéghüvely további előnyének tartom, hogy a szoknyája tehermentesíti a szigetelés végén a sodratot szerelések alkalmával.

Összegezve: A technika jó lehet de gazdaságosabb egy krimpelő fogóval meg egy érvéghüvely szettel dolgozni mint egy akármilyen UH-os ketyerével.

mex

IdézA réz hő hatására kilágyul. Ezért nem szerencsés forrasztással egyben tartani a sodrott vezeték véget. A forrasztás szélén a vezeték szálacskák könnyen el fognak törni.
Pontosan azért nem fognak olyan könnyen törni, mert a lágy vörösréz több mechanikai igénybevételt bír ki.

Rabb Ferenc

IdézA réz hő hatására kilágyul. Ezért nem szerencsés forrasztással egyben tartani a sodrott vezeték véget. A forrasztás szélén a vezeték szálacskák könnyen el fognak törni.

A réz hő hatására (>350°C) nem lágyul ki, hanem felkeményszik!!! Lágyítani hevítés utáni gyors lehűtéssel lehet, pont fordítva mint acél esetében.

A forrasztás (előónozás) azért nem az igazi mert a forraszanyag (ón, ólom stb) bediffundál a rézbe, és a keletkező ötvözet - bronz - keményebb, ridegebb és nagyobb fajlagos ellenállású mint a vezeték eredeti anyaga, a vörösréz.

onagy

300fokC körüli hőmérsékleten ahol a forrasztás történik a vörösréz számottevő szerkezeti átalakuláson nem megy át, kilágyulni nem fog. Az elemi szálak anyagfáradásos törése a forraszanyag határán a túl hosszú forrasztási idő esetén (megnövekedett intermetallikus réteg, ami sokkal törékenyebb mint a vörösréz), rezgésnek kitett környezetben valószínű.
 Jó dolog ez az ultrahangos hegesztés, sokkal gyorsabb mint bármi más és az idő pénz. Ami a legvagányabb az egészben, hogy nehezen forrasztható fémek, pl. alumínium is összegyógyítható rézzel, ami mostanság nagy divat az akkupakk gyártásnál. A calb cell kialakítású Li-ion és LiFePo akkuk kivezetései nagytisztaságú alumíniumból készülnek, az ide csatlakoztatott energiasínek (bus-bar) bizonyos elemei nikkelre ónozott vörösrézből készülnek és az energisaín alumínium részeivel ultrahangos hegesztéssel vannak "rögzítve". Sajnos ezek a hegesztések nehezen vizsgálhatóak, egyedül a szakításvizsgálat ami szóba jöhet, de az már destruktív teszt.  
O.

afjybsise

Sziasztok,

Van közületek valaki, aki elektronika szintjén foglalkozik Hilti gépekkel?
Igazából ez egy DCG 125S sarokcsiszoló, ami ilyen smart power technológiás, ami annyit tesz kb, hogy bár nem fordulatszám szabályzós, de üzem közben a terhelés függvényében próbál konstans fordulatot tartani. Na most ő egyik pillanatról a másikra elvesztette a fordulatszáma és a nyomatéka nagy részét, én erre a fent említett szabályzó kütyüre gondolok. Nem újak benne a kefék, de nem tűnnek túl kopottnak és az talán nem is így jelentkezne.
Egy ideje nyüstölöm a gépet, nem is egy mai darab, így alkatrészt sem igazán találok hozzá, még Boscht sem.
Nekem az is jó lenne, ha ki lehetne iktatni belőle ezt az okosságot és csak úgy forogna, amennyit tud.

xgm0s5ywd

Szia, én már igen játszottam vele, igaz forgórészhibás volt, de lehet hogy csak a jeladó mágnes adta meg magát, bár akkor rángatna, ilyesmi. Itt nézz körül:https://www.tolnaiszerszam.hu/epitoelem_keszlet_13584 a gép pedig 90%-ban Bosch GWS az oldalon szinte mindent kapsz hozzá.

Csuhás

Nincs valakinek hp150a nyomtatóhoz chipless fw és letöltője. Vettem a nyomtatómhoz utángyártott tonert, de azt berakva a nyomtatóba nem ismeri fel az usb portot a windows. Fura de tényleg így van, ha visrosszakom az üres tonert akkor megint jó az usb.

afjybsise

Köszi, az a helyzet, hogy a múltkor csak egyet rántott magán a gép, de olyat, hogy lerepült róla az önzáró anya korongostól, szétszedtem, meg volt állva benne a hátsó csapágy, azt kicseréltem és frankón működött egy ideig, ezután jött, amiről írtam korábban.

Rabb Ferenc

IdézNekem az is jó lenne, ha ki lehetne iktatni belőle ezt az okosságot és csak úgy forogna, amennyit tud.

Egyszerű módon nem oldható meg a problémád, mert a motor biztosan nem a teljes hálózati feszültségről üzemel. Különben nem tudna miből kompenzálni a szabályzó ha nagyobb terhelést kap a motor. Tehát a szabályzó nem iktatható ki büntetlenül. Úgy indulna tőle mint azt írtad, és pillanatok alatt szét is pörögne a forgórésze.

Valamilyen módon - pl egy triakos áramkörrel - le kell csökkenteni a motorra jutó feszültséget a szükségesre. Persze ehhez azt kellene tudni, hogy mennyi az annyi?

ANTAL GÁBOR

Felismeri valaki ezt a Kínából ( vagy a Hestore -ből)  származó modult ?  Van rajta egy LM324  LM317  és egy J3Y smd tranzisztor .

  

Rabb Ferenc

0-5V-ból 4-20mA-t hoz létre (legalábbis az eladó szerint)

FRUUGO

RJancsi


afjybsise

Nem is gondoltam végig először a működését, jogos, amit írsz, de nem is szívesen barkácsolnám. Dysart javaslátára találtam is Bosch alkatrészt, ami jó lehet bele, valami 5-6 ropiért. Remélem megoldja a problémát a csere. Köszi