Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

grekon

Így van manapság , pláne hobbistáknak , ez a kézenfekvöbb , nekünk az volt . .

Csuhás

Mellékelek egy videót a marógépem indításáról. Tanácsot kérnék hogy mi lehet az a hang ami az indítás közben hallatszik? Eredetileg is hangosan indult ezt próbáltam lágy indítóval csökkenteni. A gépen a motor egy lemezes kuplungon keresztül csatlakozik a váltóra. A kuplung jó, de viszonylag sűrű olaj van a gépben ezért nyitott kuplung esetén is forgatja a motor a gépet ( persze nem terhelhető ) Tettem egy próbát nyitott kuplungnál fékezési helyzetben indítva a motort szintén megvan ez a hang. A motoron látszik egy légterelő lemez burkolat, azt levéve valamivel halkabb lett.



szucst

'Reggelt!
Valamilyen az öntvénynél gyengébb koptatható , ellenben terhelhető anyag kellene, a bronz elég kultúrált megoldás szerintem...
Egyik fórumtárs linkelt pl önthető anyagot egy hónapja. Az azért macerás. A kitisztázott szánt a felhordott anyaggal visrosszakni az ágyra a kiszintezett tüskékre amik száradásig megtartják...

A hosszszánt illik visszaemelni oda ahol volt mert feszülni fognak a tengelyek. Vszleg ezen a darabon a felszerkesztett müanyag azokkal a bronz/réz stiftekkel is ezt a célt szolgálta.
Nálad 4 mm környékéről beszélünk ha jól értettelek. Az nem kevés

Az E400 ebből a szempontból gyengus picit, főleg még rátesznek egy yes-t meg kitekerve felejtik a kéziszánt nagyon "keresztbe fordul" a hosszszán, illetve így sokkal jobban kopik ott ahol a tiéd is...

Az eredeti kérdésedre: szánköszörűs van Gödöllőn és Debrecenben is 150 környéki összegeket hallottam pár éve...
Sok kitartást a felújításhoz!

szucst

Szia,
Kézzel forgasd vissza a főorsót, magyarul vedd ki a holtjátékokat a motorig és nézd meg úgy, én ilyen irányba gyanakodnék.
Az előtoló hajtóműnél is megcsinálnám ugyanezt (lentről hajt fel az asztalba?)

mdani2

Szia!

 Ez engem arra emlékeztet, amikor a nagy ipari motorok indulnak és ott van hasonló hang. Igazából elsőre valami lemez csörömpölésnek hangzik, de nem lehet, hogy pl a csapágy fordul meg a motorban? Vagy esetleg száraz a csapágy vagy kopott? Azt nézted?

Üdv Dani

Csuhás

Motor csapágyakat még nem ellenőriztem, mert ha már forog a gép akkor normális a hangja. De ma ránézek arra is.

Hajtás kotyogás nem hiszem hogy ludas, mert már forog a gép amikor a hang megjelenik a felfutás végén, illetve írtam hogy befékezett gépnél is megvan a hang, akkor a motor tengelyén csak egy nyitott kuplung van.

pistikeid

Szia nekem olyan mintha az inditás elején csak 2 fázist kapna a harmadikat csak később. De ez csak egy tipp.
Üdv

Csuhás

Fordítva van: Egyik fázis fixen rajta van a motoron, míg a lágy indító a másik két fázist vezérli induláskor.

pistikeid

Én kipróbálnám nélküle.

Csuhás

Megtörtént. Azért szereltem lágy indítót mert zavart hogy nagyon hangosan indult a gép. Beszerelés után egy csapásra szinte semmit sem változott a hang.[#csodalk]

pistikeid

Mechanikus kapcsolón keresztül vagy mágnes kapcsolóval inditod?

Csuhás

A kuplung működtető karján van egy kapcsoló, az vezérli a lágy indítót. Ezen kívül csak egy főkapcsoló van a gépen.

molnarfme

Üdv
Lehet, hogy a motor forgőrésze szalad meg atengelyen?
Ferenó

Csuhás

Az se rossz ötlet, viszont a másik fórumon már írtam, hogy van egy másik ötletem: a neten van egy képsorozat egy ilyen marógép felújításáról. Ott a jóember gyárt két olajfelverő tárcsát, mert a régi hibás. Nem értettem mi lehet rossz egy szimpla tárcsában. Nos ha az el van szabadulva a tengelyen akkor az felfutó fordulat hatására berezeghet, kb ilyen hangon. A tárcsák a behajtó tengelyen vannak azt hiszem szimpla hernyó csavarral rögzítve. Hmm a jelek szerint nem úszom meg a váltó kiszerelését, és megbontását... El is kezdtem, de szűk a helyem és elég nehéz vasakat kell mozgatni, talán estére kiszedem.
 

Itt a kibontott váltó, a behajtó tengelyen alul ott a két új olajszóró tárcsa:

      

molnarfme

Üdv.
Esetleg, ha a motoron fém ventilátor van, és az az szabadult el. Én megbrobálnám a motort váltó nélkül.
Ferenc