Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

jani300

No ennyi tellett tőlem ,max 10 perc alatt .
Éppenséggel kénytelen voltam igénybe venni a rendszergazda szoftveres segitségét (tartani kellett a danamid rudat)
Talán még egy mili is maradt benne , de ahhoz már sok a 10 kilós ...
A 200 as lakatos párhuzamsatut már nem akartam fényképezni .
A keresztasztal orsójához azért majd csinálok alulemezből védőpofákat a satura mert ezen meglátszik azért a megfogás ,de ezen majd segit a reszelő .
És hát hidegen működik ez a dolog .

  

jani300

Az a titok hogy a hajláshoz minél közelebb kell rátámasztani .
Szerintem majdnem teljesen helyre jött az emelkedés .
A menetek eltávolodásának inkább a magméret görbülete az oka ,nem nyúlott annyit az anyag .
Ha igazán preciz akartam volna lenni akkor átfúrt félbehasitott négyzetes anyagba kellett volna befogni ,de satuorsónak szerintem jó lesz ez igy ...

Csuhás

Valamelyik fórumban volt szó koszos olajos gépek pucolásáról, ezért itt megosztom a módszerem. Kiszereltem egy hiba miatt a marógépemből a főhajtóművet. Belenézve a gépvázba évtizedes olaj, por, beszáradt emulzió miatti sár volt mindenhol. Ennek eltávolítására találtam egy egyszerű hatásos megoldást: Be kell szórni vastagon fűrészporral, és úgy ronggyal szépen ledörzsölhető a szutyok. A végén a fűrészpor maradék porszívóval, sűrített levegővel eltávolítható.

dtb

Nagy mókamester az élet...
A korábban kérdezett lapátkerekes szivattyút szétkaptam mint a kis foxink a melós cipőmet, és kapott új csapágyat, szimeringeket, [#2308@vadember] fórumtársunk rendbe tette a tengely berágásokat, (Külön köszönet érte!) szóval, kapott még pár évet mielőtt végleg bevégezné. Apránként nekiálltam felpucolni festéshez. Ehhez nem tudom, esténként összesen hány órát csesztem el, de alapos ember vagyok, ahol csak lehetett, ott fémig pucoltam, el is fogyott rá egy teljes drótkorong. (a fele még a pulóveremben van)
Ma, gondoltam festés előtt nem árt egy kis portalanítás, és mivel más nem volt, elkezdtem benzines ronggyal és ecsettel áttörölgetni. Legnagyobb meglepetésemre maradék nélkül feloldotta az összes "eredeti" kék festéket, amit én nagy gonddal felcsiszoltam, és szép, fémtiszta felületre mehetett a festés.
Tanulság? Van...[#eplus2]

Rabb Ferenc

Csak az el nem végzett munka nem vész kárba...[#vigyor2]

frob

Sziasztok
Megint a STRIGON ME 250
végre majdnem minden megy rajta, egyedül amit még nem mertem bekötni az a gyorsjárati szelep
van 2 tekercs, a kapcsrajz alapján hol az egyik hol a másik van áram alatt, viszont az egyik állapotban, folyamatosan rajta van a fesz az egyik tekercsen
ez kissé aggaszt, mivel 30V on az általam mért 33ohm kicsit sok annak a huzalnak ami most rajta van

valaki lenne olyan kedves és rámérne műszerrel az övébe mekkora ellenállású tekercsek vannak

a vezérlő szekrény felől is meg tudja nézni úgy hogy az SR ( balról az első) mágneskapcsoló a gép teteje felé néző baloldali segéd érintkezőkre rámér úgy hogy a sorkapocs lécen megkeresi a 80-as számú pontot, amikor a felső érintkezőnél mér akkor meg kellene nyomni a mágneskapcsolót, mert úgy választódik le

hja és kapcsold ki a gépet, ohm mérésnél nem jó a plusz fesz a műszernek :D

Előre is köszönöm!!!
R.

mdani2

Sziasztok!

 Nálam lassan halad q köszörűgép rendberakás projekt. Újra lett tekercselve a villanymotor, de még nem hoztam el. Most a főorsó megpucolásával vagyok elfoglalva. Az öntvény háza már kész, de magát az orsót még nem szedtem szét, szerszámot kell készítenem hozzá. Viszont kicsit aggaszt a színe. Azt hiszem látott ez már drámákat. Feltételezem meg lett javítva, mert szépen könnyen forog, de azért kicsit aggódom miatta.

Üdv Dani

    

Virbo

Minap belefutottam egy ilyenbe...

Még új. [#vigyor]

          

svejk

Oszt megyen' már az esztergád?

Virbo

Gyorsan meg is néztem a lécemhez amit korábban hántoltam be egy gránitlaphoz.

Ne tévesszen meg senkit, nem került kosz a kettő közé, valószínűleg a felület húzta le furán a festéket. Többször megnéztem, és le lett húzva kővel.

        

Virbo

Ahhoz képest hogy nem mai csirke meglepően egyenes. :)

A hántosási nyomok 1-1,5század körüliek.

Megnéztem az etalonom is, sajnos csak egy kisebb lapom volt hirtelen.
Aztán ugyanúg rátettem az új lécet átlóban és lapjára is megnéztem, ugyanazt mutatja), de érdekes hogy mást mutat, mintha gödör lenne benne.

      

Virbo

No, az etalonom a grániton lemaradt:

  

Virbo

És végigtapogattam a gránitot, nem tudom ez korrekt-e. Mindenesetre nagyon max fél század alakhiba van benne. De egyelőre nem látom át mi merre. [#vigyor]

A mágnestalp óra távolság picit kevesebb mint a lap szélességének fele.

  

Virbo

Megyen. :)

Vannak hiányzó dolgok a másikról, vannak kényelmetlen dolgai (a hosszán kézikereke közel van az előtolás irányváltójához és folyton beb..szom a bütyköm, a kéziszánt kiforgatva trükközni kell a tekerők miatt, stb), de végülis működik. :)

Félig kész a forgácsvédő is.

      

svejk