Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

ii5d35wcx

A maszkolás.Alapozás és az eredmények.

          

ibudwmwah

Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek. Így már szakszerűen meg tudom javítani.

6rk75uezn

Csak a ragasztó fogja?
Nekem a 638 szinte abszolult nem volt jó öntvényre rézlemez ragasztásnál.

Csuhás

Most még csak a ragasztó tartja, de még gondolkodom hogy a négy sarkára tegyek-e egy egy réz szegecset. Valószínűleg teszek mert most még könnyen megtehetem. Egy nem működő részre ragasztottam egy lemez darabkát és az jól tartott, kérdés hogy évek múlva is jó lesz-e.

Lacibácsi

Én nem melegíteném a szerszámgép öntvényeket. Egyenetlen  a hőbevitel, és ez feszültséget okozhat. Félteném a jó öreg feszültségmentesített, pihentetett öntvények pontosságát.
Nitro hígítós ecsetes lemosás, vagy letörlés után is szinte kifehéredik az öntvény felület, nem volt soha gond a festék tapadással.

ebalint


jani300

Nem igazán látványos a dolog , de nagyjából kigörbítgettem a daraboló fűrészem tepsilyét .

        

Csuhás

Végül lett tüske a bronz lemez rögzítéséhez. 2mm vörösréz huzalt találtam így 2-es fúróval fúrtam be öt helyen kb 7 mm mélyen, majd egy pici kisüllyesztettem a furatokat. Egy kis ragasztót tettem a furatokba majd bele a huzal, és a felület felett kb 2 mm magasan lecsíptem. Kis kalapáccsal ütögetve bele zömült a furatba és a süllyesztésbe. Végül síkba munkáltam. Így ha idővel el is engedne a ragasztás a lemez a helyén marad.

kart emg

Tiszteletem!

Ha már görbigetés, volna egy kérdésem: van egy AK-23 -as köszörűm. Komplett szerkezet, viszont mindkét kő körül a védőburkolat elgörbült, mintha mindkét oldalra rádőlt volna (egy elég labilis állvánnyal vettem). A görbeség a géptest felöli oldalakban van, amelyre a perem rá van pár helyen hegesztve (én annak nézem). Hogyan lehetne ezeket a lemezeket úgy kiegyenesíteni, hogy a hegesztések közben nem törnek el, és a lemez sem lesz hullámos ? A görbeség azért zavaró, mert emiatt a támasztó asztalkák is ferdén állnak.

Üdv.

Virbo

Én se tűntem ám el.

Elkezdtem üsszelegózni a főorsót.
Először csiszolókővel lekezeltem azt az ominózus sérülést. Aztán az NN csapágy anyájánál anyáztam, ugyanis nem akart felmenni a helyére, az anya végénél áegszorult. Már leszedéskor is szívtam, gondoltam majd megoldom ha asztalon lesz, csak hát ugye elfelejtődött. Muszáj voltam a menetet megadjusztálni.
A következő meglepi a hajtás dupla fogasa alatti retesz két csavarja volt. Vagyis az egyik, mert gyárilag félrefúrták a lukat valahol és nem fedett tökéletesena "luk". Nem baj gondoltam legalább nem kell menetrögzítő. Hát persze hogy ledarálta a menetet a csavarról a furat oldala, így nem jött ki a csavar se. Így egy laza órás művelet volt kiszedni a csavart és gyártani újakat. Meg persze kireszelni oválisra a retesz furatát (és a csavar fejét kisebbre venni).
Az hogy az eredeti talpcsapágy helyrerakásánál kihagytam a golyósort már csak hab volt a tortán... [#zavart2]

Szóval a főorsó a helyén, a csapágyhézagok beállítva. Nem mellékesen a hézag állítás könnyű volt, gondolom az új csapágyaknak köszönhetően.

Most egy kicsit bajban vagyok, ugyanis a régi tokmántárcsára próbáltam feltenni egy másik tokmányt és természetesen a furatok nem stimmelnek. Csak reménykedni tudok, hogy van 10-es imbuszfejűhöz süllyesztő fúróm...

    

6rk75uezn


Virbo


svejk

[#eljen]
Ez a biztos, a 638 nem szereti a színesfémeket.
Lehet hozzá aktivátort venni de drágább mint a ragasztó.

2si5rj3b

Nagyon szépen haladsz, és ezután majd nem kell azon filózni, hogy hol lehet még hiba. [#smile]
Végül is milyen márkájú főcsapágyat vásároltál hozzá?

jani300

Üdv !

Erre így látatlanban elég nehéz válaszolni .
Minden munka egyedi ilyen esetben , menet közben látja az ember hogyan alakul .
Nagyobb gépre csináltam is burkolatot 5 ös lemezből .
Ha hegesztett az inkább szerencse ,akkor szét lehet köszörülni ,és a két darabot külön egyengetni .
A képen látható asztal felső peremén is voltak helyek ahol bele kellett vágnom az anyagba mert megnyúlt a sérüléstől .
Az asztalra direkt feltettem egy érdekes emelőt amit régen előszeretettel használtak nyomatni .
Itt jobb volt a hidraulikusnál .
Csodálom hogy ismeri mindenki ,senki nem kérdezett rá :)