Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Virbo

Köszönöm, nekem is ez volt a logikus, de biztos ami biztos alapon kérdezek.

ibudwmwah

Sziasztok!

Nekem is van egy nem túl jó állapotú E2N esztergám és neki álltam a Norton szekrény belsejét renoválni. Akik már szedtek szét ilyet, azokhoz az lenne a kérdésem, hogy eredetileg a képeken látható helyen milyen csapágyazás van?
Sajnos csak az utolsó képen látható 2 db csapágy csonkot sikerült kiszednem onnan és azok alapján nem vagyok biztos benne, hogy mi kellene oda. A gépkönyvvben nem ad meg arra a helyre csapágyszámot.

        

TBS-TEAM

Ott nem csapágy van hanem az a persely amit kiszedtél és még a vele kapcsolatban lévő fogaskerék tengelyén (azon az oldalt) is ugyanaz a persely van.
József

PSoft

Siklócsapágy??? [#kacsint]

Istvan0728


Csuhás

Időközben haladtam egy kicsit a marógép javításával. A berágódott szánt lemartam. Az egyik felületet síkba hántoltam. Csak eltüntettem a marási nyomokat mert a geometrián nem kellett igazítani, ugyanis volt kopásmentes rész így a marást nagyon gondosan kiórázva tudtam elvégezni. A másik felület megfelelő maró hiányában nem lett igazán szép, jó sokat hántoltam mire Annyira sík lett hogy fel tudtam ragasztani a 0.8-as bronz lemezt. Itt derült ki hogy két felület nem párhuzamos, hanem 0.2 hézag van az egyik hosszanti oldal mentén. Ezt hántolni sok lett volna így lassú flexel csiszolópapír koronggal dolgoztam le, és csak a durva hiba eltüntetése után kezdtem hántolni. A sok méricskélésnek köszönhetően pont ezzel állt helyre az asztal iránya. Az öntvény felületbe belefaragtam egy cikk-cakk olajhornyot, illetve a éklécet is kifúrtam, hornyoltam és egy réz cső beillesztésével az is kap kenést. ( Kár hogy nem tudok szépen festeni mert ha már ennyire szétkaptam a gépet jó volna újrafesteni )
Pár kép:
A kiindulási állapot
A lemart szán
Olaj horony
Bronz lemez, és olajcső
Ékléc

          

Virbo

Klassz.
Szabad megkérdezni mivel és milyen technikával ragasztottad? Fel lett érdesítve a lemez? Ha igen hogy?

Csuhás

Zsírtalanítva féktisztítóval, majd durva smirglivel érdesítve. Azután mindkét felületen egy kis lemezzel elkentem egy adag loctite 638 csapágyragasztót. Majd helyére rakva vandál módon a tusírlécet tettem rá nehezéknek.

ii5d35wcx

Szia! Azt gondolod , hogy festés nehezebb , mint egy ilyen marógép rendbetétele?
Nem autófényezést csinálunk. Lecsiszolod a régi festéket ami lejön. Ami marad az úgyis fixen áll rajta.Utána acetonnal átmosod. Ezután alapozófesték.Majd autógittel durván áthúzod. 24 óra száradás. Gépi , kézi csiszolás.Ahol hullámos még rákenni gittet, majd száradni hagyni.A lényeg ne legyen folytonossági hiba. Szépen átcsiszolod , majd szórógitt.
2,2 mm fúvókával. Lényeg , hogy nem egyszerre , hanem 10 percet kihagyva mégegyszer. 24 óra múlva először 120-as csiszolókoronggal , majd 240-esel majd 500-as csiszolókoronggal.Igazából vizesen kellene, de ilyen gépnél nem lehet.Lemosás !Ezután egy alapozó festés . Majd jöhet a fedőréteg. Itt is az a lényeg , hogy ne egyszerre akard készrefesteni. Előszőr éppen takarjon a festék , majd 10 perc múlva , megint átfested. Soha ne akard,hogy azonnal fedjen. Én sokszor beleestem ebbe a hibába. Csak türelmesen. A végeredmény egy gyári minőség. Lehet , hogy az autófényezők ezt, profibban csinálják, de meg is kérik az árát.Egy kicsit hosszúlére engedtem, de a munka nem olyan sok ,csak a várakozási idó. És precizen maszkolni.Amit nem akarsz festeni , azt nagyon precizen kell leragasztani.A ragasztószalagot az éleknél szikével pontosan vágni. Na jó sokat írtam!
Még annyit, hogy én a Budalakk Rezakril 2k festéket használom.
Megéri ha ennyi munkát rááldoztál a felújításra.
Üdv: Sándor

ii5d35wcx

Ilyen lett a fűnyíró traktorom.Nem szerszámgép, csak a példa kedvéért.

      

mdani2

Nagyon szuper lett. Én amit tudok homokfújok, de nyilván a nagyobb darabok nem férnek bele a kamrámba és nincs erre külön szobám, pedig az lenne az igazi. Ugyan gépet még nem festettem, de már érik a dolog. Sajnos az alkatrészek mozgatása elég problémás. :)
 Amúgy valahol az egyik index fórumon azt olvastam, hogy az öntöttvas pórusaiban is megmarad az olaj, ezért az egész öntvényt fel kellene hevíteni, hogy kitisztuljon, mert különben nem marad meg rajta a festék. Van valami módszer az öntvény zsírtalanítására? ezt vajon a gyárban, hogyan csinálják? Ügye ott is használnak kenést a megmunkálásnál, ami megy mindenhova.

Üdv Dani

ii5d35wcx

Szia ! Igen én írtam. A szerszámgépeimet , amikor felújítottam akkor az öntvény részekről a festéket gázperzselővel égettem le. Így a pórusokban lévő olaj is kiég.Ez a legbiztosabb .Igaz utána úgy nézel ki,mint egy "afro-amerikai" polkorrekten kifejezve a négert.

          

Csuhás

Köszönöm a részletes leírást! Ha megengeded kérdeznék még pár dolgot. Pl acetonnal hogyan dolgozol? ecsettel felkened, vagy csak acetonos ronggyal megtörlöd? Menni kell belőle? ( Ez a gép kb akkora mint egy e2n ) Az első réteg az alapozó festék. Milyen típusút használjak? Ezután autógitt, ugyanaz a kérdésem konkrétan milyent vegyek?
Szórógitt miért kell ha már van egy gittelt lecsiszolt felületem? Rezakrilt soha nem használtam, így kérdezem hogy ecsetelhető-e? Pl az az alkatrész ahova a bronz lemez került csak nagyon keservesen maszkolható. Rendben a géptest szórható azzal nem lesz gond. A rezakril ugye két komponenses? Bekeverve kb meddig lehet vele dolgozni? Úgy nézem elég drága, mennyi kellhet egy ilyen gépre?

ii5d35wcx

Szia! Én Acetonos ronggyal szoktam áttörölni az alkatrészeket.
Gumikesztyűben jól beáztatva a rongyot és többször cserélve.
Alapozónak bármelyik alapozó megfelel. A lényeg, hogy nitróval legyen hígítható.
A Gitt rendes autógitt . Egy ilyen gépre kb. 2 doboz elég.
Azért tettem fel a képet, mert látható , hogy vannak hibák a kézi gitteléskor. A szórógitt ezeket kitölti.Nem kell csiszolás után még egyszer alapozni.Gittelés után ha ezt a szórógittet használod akkor ez töltőöalapozó.
Ebből elég kb. 1kg dobozzal. Ez is két komponensű.
Rezakrilból is elég 1kg +edző. Rezakril hígítót ne vegyél hozzá ,mert jó a nitrohígító. A maszkolást nem kerülheted el .
Ettől lesz nagyon szép .Nekem van egy papír körkivágóm , amivel a csapágyaknál , perselyek fedését precizen le tudom
takarni.

          

svejk

Réz szegecs/tüske nem lesz?