Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

svejk

Mindent én sem tudhatok és nem is kell elhinni mindent nekem. :)

Szerintem nem lesz ilyen méret kúpgörgősben, meg minek is.
ha gyárilag jónak találta a mérnők a mélyhornyút akkor elégnek kell lennie a ferdének.

svejk

Mérd ki az orsódat most ahogy tudod. azzal is el leszel pár napig.
De a nyugtató kéznél legyen. :)

Tudod amit nem tudsz az nem fáj.

TBS-TEAM

Ezek az alternatívák méretben:

258 csapágy:
Eredeti: 6208 statikus terhelés 19KN max:10000f/p olajban.

7208B ferde hatásvonalú terhelés 21.3KN max10000f/p olajban.
Oldalirányú feszítéssel szembeni ellenállóság sokkal jobb.

30208A küpgörgős csapágy 68KN terhelés max:6300f/p olajban.
Oldalirányú feszítéssel szembeni ellenállóság sokkal jobb.
József

jani300

Bevittél az erdőbe :)
Komoly szakmaiatlanságot követtem el ,és emiatt helyreigazítást kell eszközölnöm !
Mint tudjuk (!)  az UF 222 a konzolos marógépek családjába tartozik .
Az igen pongyola egy meghatározás volt hogy az asztalban lenne az előtoló motor !
Nem ! Az előtoló motor a konzolba van beépítve .
Szerencsére nem vette észre senki ,vagy legalábbis nem tette szóvá ,eddig . Szégyenlem magam !
Az hab a tortán hogy lehet nem is teljesen  UF222 mivel a főhajtómű hidraulikus előválasztású .
Ehhez hozzá kell tennem ,hogy sajnos .
Ugyebár ez mégiscsak egy szakmai fórum ,adjunk magunkra !!! :)
Ha némi hasonlóság lenne felfedezhető , egy bizonyos személy hozzászólásai és a mostani hozzászólásom közt az nem a véletlen műve !
És ez utóbbi nem ciki vagy tiszteletlenség ,hanem éppen az ellenkezője !
[#wave]

Csuhás

Ha már szét van szedve akkor el lehetne gondolkodni a két támcsapágyas megoldáson, de a rendszerbe valahova egy tányér rugót is elhelyezve. A rugó egy könnyen beállítható előfeszítést adna a két talpcsapágynak. Bár ilyen esetben ahol közel van egymáshoz a két talp csapágy ott csak sima csapágyanyával szokták előfeszíteni a csapágyakat. Szépen beállítod kotyogásmentes de könnyen forgó helyzetbe, majd egy hónap múlva ellenőrzöd és után állítasz ha szükséges. Ha valamit matatni akarsz akkor készíts egy hosszan menetes csapágyanyát ami nem kajla. Pl ilyen tengely irányú hernyócsavaros feszítéssel:

  

PSoft

Hát, nem tudom...
Majd negyven éve, sokat foglalkoztam -kellett foglalkozni- egy UF 222-vel.(persze csak villanyász szemmel)

Én megesküdnék rá, hogy volt azon -vagy hátul, vagy szemből a bal oldalán- egy +felrakható külső kardán hajtás.

A FIR relé, -meg hozzá a szelénoszlop- az a jobb oldali, "fekvejavítható" villanyos szekrényében volt, az tuti. [#wave]

Virbo

Igen köszönöm, a múltkor is láttam.

A kúpgörgős felhasználás szempontjából mennyiben másabb mint a ferde hatásvonalú. Gondolom annak is beállítom a hézagot, meg kell egy távtartó a fedél felé.

Virbo

Nem is kotyog sokat... [#vigyor]


Virbo

Van mivel játszani hidd el... [#vigyor]

  

6agnn8pu0

Szerintem semmi gond nincs ezzel a megoldással, nekem tökéletesen működött így miután kicseréltem rajta a csapágyakat, most csak azért húztam szét, mert akkor nem voltam elég bátor megbontani az ékszíj két csapágyát, (meg akkor én is úgy éreztem, hogy eleget költöttem már csapágyra). Azért bontottam most meg, mert a szürkének felújítás nélkül is jobb hangja volt mint ennek felújítás után, és hogy miért az kiderül a képből amit akkor csináltam amikor először kinyitottam a fedelét. Tehát mielőtt még nagyon elkeserednél egy ilyen idős gépben mindenki talál meglepetéseket, ez a gép évekig mehetett így mivel mindenütt eresztette az olaját, a zsírt nem tudta, úgyhogy így használták. Miután összehántoltam az ágyat az orsóházzal, és kicseréltem a tömítést benne, már kiválóan működik, és most se kellett volna szét szednem ha akkor minden csapágyat kicseréltem volna benne.

    

TBS-TEAM

A ferde hatásvonalú 30 fokos szögben vezeti el a rá nehezedő oldalirányú feszítést úgy van kiképezve a görgők pályája.

A mai korszerű gépek főorsóit 2db szembefordított ferde hatásvonalú csapággyal szerelik ezzel megoldva az axiális megtámasztást.
A kúpgörgősnél sem kell semmit módosítanod nem kell semmilyen + alkatrész. A 714 az mindenképp kell!
A kúpgörgős még nagyobb akár 3X oldalirányú erőt képes elviselni ráadásul mégy az egytengelyűségre sem annyira érzékeny viszont a max sebessége kevesebb olajban, de itt nem éri el a határfordulat 1/3 részét sem.

A rögzítő anyát (102) ki kell cserélni a video-ban látottak alapján kuka.
Csuhás 726 hozzászólásában lévőt kell készíteni.

A 337 helyett is ha már benne vagy.
József

Virbo

Itt azért gyorsan visszacsuktad és benéztél újra hogy jól láttad-e... [#wilting]
Az kemény...

Virbo

Az egyik oldal kész. (841-es fedél)
Ez is 9,9 vastag, nekem 2 század párhuzamhiba volt benne, + amit a berágódás okozott.

Érdekes, hogy csak a lehúzó kővel más fogásképet tudok csinálni... Azt hiszem megfelel a síklapúsága. Jöhet a másik oldal.[#vigyor]

  

Virbo

Ja igen, ez volt a kiindulás.
Mint mondtam 2 század párhuzam hiba volt benne, amit nem volt egyszerű kimérni mert domború volt mindkét oldala.
A berágódás meg tized nagyságrendű kitüremkedést csinált... Ráadásul mindkét oldalon...

  

7cim5mm0

Támcsapágy témához:

Még egyszer mondom, volt két támcsapágyas gyári megoldás. (Saját kezűleg raktam rendbe eddig 3 db-ot.)

Ha balos késsel dolgozunk akkor kell a másik tám, egyébként az életben semmi szükség nem lesz rá.

A nyugodt futással nincs itt semmi baj, a tám elő van feszítve mindkét esetben.
(A mélyhornyút meg ehhez a pontosághoz nem kell.)

A kúpgörgős traktorba való. :)

Szóval annak idején aki ezt kitalálta az ebből a szempontból tudta hogy mit csinál, még ha nem is akarja mindenki elhinni.