Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Virbo

Aha, akkor nálad rendesen volt összerakva. :)
Azon gondolkoztam mivan ha nemes egyszerűséggel beljebb tolom a golyóscsapágyat a házában, egészen a támcsapágyig. A házban nincs kitüntetett pozíciója ahogy nézem. Esetleg megmérnéd mennyire lóg ki a csapágy a főorsóházból a külső fedél felé?

Illetve ha már (még) kint a főorsó a golyóscsapágy alatti felület nálad egy átmérő  végig a fogas alatti lépcsőig? Meg tudnád mérni az átmérőt?

Virbo

Szépen kiszedtem a főorsóház hátsó feléből a csapágyakat, eléggé akadozva futnak gondolom a sok szmötyitől. A kétsoros golyóst megpróbálom elpucolni a többit cserélem kapásból.

Ha már elpucoltam az orsóház azon felét rápróbáltam a főorsóra a régi golyóscsapágyat. Természetesen nem tudtam rádugni, de  billegősre szorult meg, magyarul a tengely azon része ami gatyán néz ki biztos hogy nem körkörös. Jobban megnézve a csíkos felület és az ép rész (támpcsapágy felülete) között van egy elég jelentősnek tűnő váll is, valószínűleg kiverődhetett.

A golyóscsapágy alatt milyen illesztés van? Gondolom nem szoros mert akkor az anyával nem tudnám előfeszíteni a csapágyat. Kifejezetten lazának se gondolnám.

Lát arra valaki esélyt hogy a tengely azon részét esetleg köszörűn normálisan fel lehessen érinteni? A tengely elején a kúp után (a 331 távtartó alatt) van egy érintetlen felület, illetve a hátsó támcsapágyaknál esetleg lehetne órázni...
[#rolleyes]
Be lehet ezt valahogy fogni egyátalán?

Jó lenne a lehetőségekhez képest rendbetenni mert nem szeretnék 50 évig hozzányúlni... (Fú mit fogok én ezért kapni. [#vigyor])

    

6agnn8pu0

Nálam a hátsó csapágy 2.7 milliméterre áll ki jelenleg, de nem látok bent semmit ami meggátolná hogy beljebb toljam ha kéne. Az biztos, hogy az állító csavarral nem tudod tökéletesen összehúzni, már csak a belső gyűrű kottyanása miatt sem. Szerintem ha a helyén van a főorsó a külső gyűrűt a helyére lehet kocogtatni, úgy hogy ne legyen befeszülve a csapágy. Bár az eredeti alkatrésznél pont az a lényeg, hogy előfeszíti a csapágyat hossz irányban, de szerintem ennél a két nyomcsapágyas verziónál ez nem fontos. Az én főorsómon a csapágy felfekvő felülete végig 40,00 -0,01mm, egy helyen van rajta egy kis gyűrű kopás, ami abból adódhatott, hogy valamikor fordítva volt benne az első nyomcsapágy.
Sikerült már kinyomozni, hogy mi okozta a forgatás közbeni befeszülést?

Virbo

Köszönöm a mérést.

A befeszülésre az elméletem: a főorsó csapágyban a berágódásokon kívül látni egy vállat is a belülre eső oldalon. Ez nem érezhető, de szerintem ott volt a görgők széle amíg az új gazdija szépen nem kezdte el befelé kocogtatni az egészet hogy eltűnjön az axiális hézag. [#vigyor]
A lelazult fedlap miatt valózsínűleg a fogas melletti támcsapágy is ferdén kophatott (ezt nem tudom egyértelműen kimérni). Mikor próbáltam beállítani,valószínűleg az orsó elkezdett visszaállni az eredeti helyére és eltűnt a hátsó csapágyhézag. Legalábbis remélem.
Azt nem tudom hogy visszafelé forgatva miért lazult fel... [#vigyor][#nemtudom]

  

Csuhás

Volna két felújítós kérdésem hátha valaki tud rá okos megoldást:

1: Egy kardántengely két végén cserélném a kardáncsuklókat. A tengely egy csapban végződik azon volt a csukló egy kúpos szeggel rögzítve. Hogyan lehet erre új csuklót felrakni, hogyan lehet azt úgy kifúrni, hogy kúpos szeget lehessen újra használni. Esetleg felejtsem el a szeget, és csak két süllyesztést tegyek a tengelyre és két hernyócsavarral tegyem fel a csuklót.

2: A kritikus asztal csúszófelületet szeretném olajozással ellátni. A csúszó rész mögött egy kis öntvény zseb van. Arra gondoltam, megfúrom két helyen az öntvényt és vékony réz csővel viszem oda az olajt. Kérdés hogy hogyan lehet rögzíteni egy D4-es csövet ha csak a cső vége, azaz a csúszófelület felől férek hozzá? Most a cuppanósra fúrt furatba való beragasztás tűnik csak kivitelezhetőnek. Sajna ott elég vékony az öntvény, és szűk a zseb, szóval kevés a ragasztási felület, és a szűk hely miatt rögtön kanyarodni kell a csővel, ráadásul a zseb miatt összeszerelve nem látszik így nem is ellenőrizhető a ragasztás.

Szalai György


jani300

Vannak acéllemezből hajtott hengeres illesztőszegek , azt nem kell biztosítani . én avval próbálkoznék .

Csuhás

Sajnos erre nem jó, az öntvény az egy 80kg körüli fél méteres festett darab, azt nem lehet melegíteni.

Csuhás


svejk

Vennék olcsón szétszedett hibás kosárban levő E2N esztergát! :)

Rakd már össze a qrva gépet mert a végén teljesen elb@szod. :(

Maradj a gyári rajznál az legalább egy biztos pont a többi csak mind feltételezés.

Méretezd le a hiányzó tárcsát és megcsinálom neked ha mást nem találsz a közeledben.

jani300

A cső rögzítésre is van végül is ötlet de nem tudom mennyire jó .
Azt írod négyes a cső külső átmérője .
5 ös kézi menetfúró első tagját valamennyire behajtani a furatba , és a rézcsövet talán óvatosan bele lehet tágítani kúpos dornival a furatba .
De ez tényleg csak ötlet , még nem próbáltam !

ywathzay

Én már felajánlottam neki a tárcsát, de küzdeni akar[#nemtudom]

Csuhás

Aha, félig tetszik az ötlet. A menetfúró az jó tapadófelületet ad majd a ragasztásnak. A cső külső felületét is kellően meg tudom érdesíteni, így már jól köt a ragasztó. Szerintem ha a furat elejét besüllyesztem akkor a beragasztott cső köt olyan erősen hogy egy picit ki tudom peremezni a csövet, így a ragasztón kívül a perem is fog. Idővel ha esetleg megmakkan a ragasztó a peremezés akkor is a helyén tartja a csővéget.

TBS-TEAM

Kupos illesztőszeg ezzel kell összerakni és kell hozzá kúpos dörzsár amivel illeszteni kell.
Ezt ilyen és hasonló alkalmazásokhoz tervezték.
Mással nem lesz jó csak látszólag míg nem kap dinamikus terhelést.

  
József

jani300

Ne cseszegessétek !
Én is fejjel megyek a falnak , és úgy látom itt nem csak én .
Ez nem azt jelenti hogy nem hallgatom meg szívesen mások ötletét , javaslatát , de csak akkor használom ha egyet is értek vele .
A nyomi mélyhornyú helyett nekem jó megoldásnak tűnik egy kúpgörgős , viszont az kényesebb a pontos beállításra .
Az biztos hogy találkoztam már ilyen megoldással más gépen .De nem merem javasolni .