Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Virbo

Igen, a 714 nálam egy 259-es csapágy (típusra ugyanaz). Mint ahogy a fórumtársunknak is.

Virbo

Igen egyforma nálam mindkettő.

Virbo

Na ezt a kérdést fel se merem tenni magamnak. Inkább oda se nézek. Sőt nem si fogdosom nehogy érezzem a barázdákat. Még a végén elkezdek agyalogni valami köszörülésféleségen... [#csodalk]

Amúgy ott milyen illesztésnek kéne lennie (még nem próbáltam rá a csapágyat hogy megnézzem)?

svejk

Próbálok visszaemlékezni az enyémre de nem megy. :(

Ha nem valami lógós* a mélyhornyú, akkor jó is lehet.
Lehet gyári módosítás, mert gyorsan kopott a mélyhornyú az előfeszítéstől.
De a axiálisok irányára tényleg figyelni kell a beszereléskor.

* mostanában a csapágyboltosok nagyon erőltetik a C3-asokat.
Gondolom olcsóbban tudják beszerezni.

svejk

Átmeneti, hiszen be kell tudd állítani az anyával a kottymentes állapotot.

jani300

Hát azt fémszóráson kívül nem tudom mivel lehetne javítani .
Egyébként volt főorsóm kicsit rozsdáska ,de nem használt ,valaki elvitte gondolom ,de nem emlékszem .
Hagyd azt úgy , nem jó de nehezen javítható .

svejk

Egyszer én akartam de visszaléptem.

jani300

Arra emlékszem :)
Nem tudom , nincs mintának az a főorsó végződésem , nem erőltettem annyira az eladást .
Az a műhely most altatva van , másikat pakolok csinálok .
Készült ma pár kép eladni való asztalmaróról , szerszám köszörű főorsóról meg egy kis síkaró üres főorsó házról , de egy fontosabb képet nem mentett el a telefon ,hagytam a fenébe .
De egy angolkerék alsó kiskerék hosszállítónak való öntvény is előkerült ,na azt most nem ússzátok meg ,megosztom :)

TBS-TEAM

A 714 alkatrészfeladata:
1 olaj út biztosítása a 259 és a 264 csapágy felé.
259 csapágy külső gyürű megtámasztása.

Jelenleg olajkenés nem volt, axiális támasztás nem volt.

714 Nem váltható ki egy + sima mélyhornyú golyóscsapággyal.

258 csapágy esetleges alternatívák:
Eredeti: 6208 statikus terhelés 19KN max:10000f/p olajban.

7208B ferde hatásvonalú terhelés 21.3KN max10000f/p olajban.
Oldalirányú feszítéssel szembeni ellenállóság sokkal jobb.

30208A küpgörgős csapágy 68KN terhelés max:6300f/p olajban.
Oldalirányú feszítéssel szembeni ellenállóság sokkal jobb.
József

Virbo

Köszönöm az infókat. A 714 kiváltva egy 51108 támcsapággyal. Vagyis elkezdték. [#vigyor]
Csuhás javaslatára a 218 belső gyűrűjét támasztani neki.

TBS-TEAM

Elég érdekes gondolat egy támcsapágy csapágy gyürű felfekvő felületének pár százalékosan való megtámasztása [#conf] [#csodalk]
József

jani300

50 százalék azért szerintem megvan a rajzot nézve .

7cim5mm0

Gyári E2N típusváltozat megoldásáról koppintották a tiéd.
Távtartó kell a mélyhornyú, meg a tám közé. Elfér.
A ferde hatásvonalú is működőképes megoldás.
 Mindkettőhöz kell egy kis átalakítás.

Virbo

Megnéztem most.
A mélyhornyú csapágygyűrűje 52-es külső átmérőjű, igaz vannak lekerekítések. A támcsapágy golyói meg 50-es átmérő környékén futnak. Azaz a golyók vonalában támaszkodik a kettő.

Virbo

Érdekes, hogy a gépkönyv fellelhető összeállítási rajzain nem ez szerepel. Pedig azokon már az újabb keresztszán és lakatszekrény van.