Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

svejk

Jut eszembe olajozás.

Az E2N-nél e miatt is nagyon fontos a megfelelő kiszintezése a gépnek mert a felső fedélre felcsapódó olaj folyik el az első és a hátsó csapágy fölött levő kis medencékbe, ahonnan majd ráfolyik a csapágyakra.

A szétszedéskori alkatrészek pakolgatása közben az is könnyen előfordulhat, hogy felgörbül a hátsó csapágyhoz menő rézcső és már buktuk is partyt.

Összerakás után ezt feltétlen ellenőrizni kell, hogy megy-e a medencékbe az olaj


Ez is amolyan róka fogta csuka, főleg a ritkán használatos gépeknél.
Ugye használat előtt melegítsük be az olajat és a csapágyakat.
Ezt ugye nem illik nagy fordulaton.
Igen ám de kis fordulaton meg nem csapódik fel az olaj tehát elképzelhető. hogy ez miatt kenésszegényen járatjuk a bemelegítés alatt.

Szóval vannak itt kérdések bőven.

svejk

És ami még nagyon ajánlatos, az orsóház belső falára 1-2 db mágnest felpattintani.

mdani2

Komoly ez az eszterga főorsó projekt. Nem semmi, hogy milyen csontvázak hullanak ki a gépből. Kitartás! Nagyon szuper lesz, ha egyszer elkészül.
  Én eddig úgy néz ki, hogy szerencsés vagyok. Még nem volt semmi dráma. Haladtam a hétvégén kicsit a pucolással. Azért látszik a különbség ügye?
 Először petróleumos rongyos, szivacsos dörzsöléssel leszedem, ami lejön, utána ultradermes szivaccsal a maradékot. Festeni nem fogom, mert nincs most hozzá kedvem. Mással szeretnék haladni, szóval most a cél a gyors takarítás és összerakás. "gyors", de szerintem még messze a vége. A csapágyakat valószínűleg én is cserélgetni fogom, mert így kézzel pörgetve elég zajosak. Lehet, hogy csak szárazak, de ha be tudom rendelni, akkor cserélem, amit tudok. A vízszintes vezetéken vannak berágódás nyomok, majd csinálok róla fényképet. Viszont gyönyörűen le tudtam pucolni a sima kővel. Szépen kifényesedtek a magas pontok. Tényleg olyan mint, ahogy itt láttam:


Mondjuk nekem csak a gyémántlapon lesimított kövem van, de úgy néz ki, hogy ezzel is működik.

  

nagysam

Ha már szétszedted, a tőgörgőket nézd át.
Nekem a síkküszörőnél több síkra kopott is volt a rendszerben.
Ráadásul egymás után. Gondolom, hogy sűrűn ápolták előtte.
Simán tud később szórakozni, hogy néha fordul egyet és ugrik a méreted.

Virbo

Ezt a gyémántlapot nézted valaha is élvonalzóval? Mennyire síklapú?
Ami nekem van az sajnos homorú, így ilyenre használhatatlan.

mdani2

Köszönöm. Az lesz. Sőt azon is gondolkoztam, hogy ha már így szétszedtem, akkor lehet ki is kellene őket cserélni. Amúgy elég gömbölyűnek néztek ki, így első ránézésre. Annyira nincs rossz állapotban a gép.

6agnn8pu0

Az inverteres átalakításnál én is gondoltam arra, hogy kidobom a váltót és közvetlenül a motorról hajtom meg a főorsót. A probléma az, hogy így is kell valamekkora áttétel. Nálam szinte mindig 3-as fokozatban megy a gép, főleg mivel az működött, ( 2-es en fogak sem voltak),  ez az 500+ os fordulat nekem az inverterrel, meg az 1/8-as felső váltóval minden munkához megfelelt. A probléma ott van, hogy a 17-es szíjjal ezt az áttételt nem lehet kialakítani, fizikailag sem fér el, és a kistárcsa is túl kicsi lenne. Pont ezért én átalakítottam a gépemet lapos bordás szíjasra, (PK profil) így már megoldható hogy direktben menjen, de mivel most a váltót is felújítottam, ezért alighanem egy darabig még így marad.

mdani2

Igen, az enyém se volt sík. Fogtam egy 10mm-es sík alulapot és arra ragasztottam fel pillanat ragasztóval. Száradás közben pedig befogtam két ugyan ilyen alulap közé és összefogtam a satuval. Nyilván nem tökéletesen sík, mint a videóban lévő köszörült, de több mint a semmi. Szépen kifényesítette a hibákat, de a felületből nem szed le semmit, szóval elvileg azt csinálja, amit kell. Mondjuk egy mérőhasábhoz nem használnám. Nagyon érdekes, hogy teljes erővel nyomhatom a felületnek, de nem kap bele a felületbe. Utána megnéztem a vezetéket élvonalzóval és tényleg lecsapkodta a kiálló berágódásokat. Talán már korábban tettem fel fényképet erről, nem emlékszem. Majd csinálok a köszörűgép szánjairól is, de még nem tartok ott...

nagysam

Egy köszörült lapra leteszed a görgőt, egy másik kis köszörült lécet áttologatsz rajta, mindjárt kiderül az állapota.
Ha jó, simán gördül.
Ha gáz van vele, zakatol mint a vonat.
Fölöslegesen nem kell cserélni.

6agnn8pu0

Ezt a 4 tizedes elmozdulást nem nagyon értem, érdekelne, hogy mérted, vagy számoltad. Ha csak a támcsapágy vastagságát mérted, meg a hézagot a mélyhornyú és a támasztó lap között az nem valós értéket ad. Az én másfél éves gépemben, kíváncsiságból megmértem a mélyhornyú belső gyűrű axiális játékát, és kézzel megmozgatva 0,1 millimétert mértem. Ebben a csapágyban kb 100 óra van, és mivel mint írtam az enyém is mindkét oldalon támcsapágyas, elméletileg axiális terhelést nem nagyon kaphatott.
Mi a helyzet azzal a támasztó lappal, körbemérted, párhuzamos a két oldala?

svejk

Gondolom oda is C3-as mélyhornyú került.

6agnn8pu0

Koreai  FAG  6208 L097-0538 HB van ráírva,  Nem tudom milyen a tűrése.[#nemtudom]

Virbo

Ez a fajta csapágy jó lehet főorsónak?
FAG NN3010ASK M.SP
http://www.abf.store/s/en/bearings/NN3010ASK-M-SP-FAG/260484
P5-ös pontossági osztálynak írják pár helyen.
Vagy a másik verzió a kínai P4.

Ki melyiket választaná? [#rolleyes]

Virbo

Megmértem hogy a hátsó csapágy mennyire áll ki a házból (mélységmikróval). Kikocogtattam a főorsót. Ismét mértem, a csapágy nem mozdult befelé.

A két csapágy közé bedugtam hézagmérőt (a 6208 belső gyűrűjét nem feszítettem el. Egy-egy hézagmérő egymástól 180 fokra ezt adta ki. Éppen mozgathatóak voltak. Ezután szedtem le a fedlapot.

6agnn8pu0

Kíváncsiságból én is megmértem a te módszereddel, nekem nem fért be az 5 százados hézagmérő sem, és ha már ott voltam levettem én is az ominózus lapot, kiderült hogy nem voltak nagyon meghúzva a csavarjai, az egyik sehogy a másik  kettő épphogy. Újra mértem az axiális holtjátékot, így hogy már nem támasztja a támcsapágy megnőtt 0,25 milliméterre. Körbeméregettem a lapot, az enyém elég sík, körben mindenütt 9,90 milliméter. A felfekvő felületén látszik, hogy korábban megfordult rajta a csapágy, lehet hogy egyszer valaki fordítva rakta össze.