Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Nem, az E2N gyárilag MK2

6agnn8pu0

Már sikerült összevadásznom hozzá az összes cserekereket, ha nagyon kéne colos menetet vágni menne, de amikor felraktam az eredeti kerekeit annyira megnövekedett a zaj, és a csilingelés, hogy inkább így használom.
A szegnyereg hüvely az eredeti gépemen 2-es, és a gépkönyv is ezt írja, de még nem láttam két egyforma E2-est, úgyhogy bármi előfordulhat.

svejk

Hmm... meglehet igazatok van, nekem is 2-es most, de úgy, hogy egy 3/2-es átalakító van beleragasztva.
Akkor azért lehetett az annyira rossz felület, mert az már mókolás volt [#nemtudom].
Nem emlékszem rég volt.

Volt egy EMUs160-om, szétkaptam, nagy terveim voltak mindent szíjasra csinálni, szervoval vezérorsót hajtani, főorsót megemelni, stb.
Annyit agyaltam rajta és olyan sokat állt, hogy végül aztán összeraktam az eredeti állapotába.
Talán így lett a legjobb.

6agnn8pu0


ii5d35wcx

"Volt egy EMUs160-om, szétkaptam, nagy terveim voltak mindent szíjasra csinálni, szervoval vezérorsót hajtani, főorsót megemelni, stb.
Annyit agyaltam rajta és olyan sokat állt, hogy végül aztán összeraktam az eredeti állapotába.
Talán így lett a legjobb."
Kár volt abbahagynod.

Én is ezt fogom csinálni. Csak nem emelem meg a főorsót.
Van nagyobb gépem , így fölösleges. Gépkönyv szerint 110 mm -es tokmány járt hozzá. Sikerült szereznem azt is. Cserekerekek helyett bordásszíj, mint a Feri E2N -én.Útmérő, fordultszám mérő stb.
Remélem sikerül.

svejk

"Kár volt abbahagynod."

Így visszagondolva lehet hogy az úgy volt, hogy már látóhatáron volt az E2N.
Az EMU meg ment a barátomhoz.

Virbo

Beszéltük személyesen is, de mivel nem ismerem ezeket a szíjakat számomra fura hogy ki tudják váltani a fogasok "merev" kapcsolatát. Persze ha nem agyonkopott foghiányos fogasokról beszélünk. [#vigyor]
Itt olyan hogy szíjnyúlás nem játszik? Vagy az mindig ugyanakkora mértékű ugyanazon irányban?

svejk

Szerinted használnák különben őket a CNC technikában? [#kacsint]

Csuhás

A szíjnyúlás mikron alatti hibákat okoz. Ráadásul a hibák nem halmozódnak fel. Gondolj bele: az autók szíjhajtású vezérlése sem mászik el az évek során. Ha a gépek gyártásának idején léteztek volna ezek a szíjjak akkor alighanem eleve azzal gyártották volna őket.

Virbo


Virbo

Kiszedtem a főorsócsapágy külső gyűrűt. Sikerült nem felszántani a csapágyhelyet és hála istennek nem is volt felpontozva alatta... [#vigyor]

A hársó csapágy és az ominózus zárófedél között nekem is támcsapágy volt.
Bár valahogy nem jön össze a dolog mert egy cirka 4 tizedes hézag volt tengelyirányban a 258-as csapágy, a 841 zárófedél és a kető között lévő 714-et kiváltó támcsapágy között.
Magyarul a 258 belső gyűrűje 4 tizedet el tudott mozdulni befelé mielőtt nekiütközött volna annak a belső csapágynak. Jól sejtem hogy annak úgy pont semmi értelme nem volt?
Eredetileg a rajzon a 714 támasztja a 258-as csapágy külső gyűrűjét és tartja fixen. A 102 anyával meg be lehet(ne) állítani a csapágyhézagot.
Na itt nekem pont semmi nem támasztja a 258-at...
Hogy kellene ezt korrektul megoldani? A 258 külső vagy belső gyűrűjéhez kellene hézagolni az utólagos támcsapágyat? [#nemtudom]

      

Virbo

Kiszedtem a főorsócsapágy külső gyűrűt. Sikerült nem felszántani a csapágyhelyet és hála istennek nem is volt felpontozva alatta... [#vigyor]

A hársó csapágy és az ominózus zárófedél között nekem is támcsapágy volt.
Bár valahogy nem jön össze a dolog mert egy cirka 4 tizedes hézag volt tengelyirányban a 258-as csapágy, a 841 zárófedél és a kető között lévő 714-et kiváltó támcsapágy között.
Magyarul a 258 belső gyűrűje 4 tizedet el tudott mozdulni befelé mielőtt nekiütközött volna annak a belső csapágynak. Jól sejtem hogy annak úgy pont semmi értelme nem volt?
Eredetileg a rajzon a 714 támasztja a 258-as csapágy külső gyűrűjét és tartja fixen. A 102 anyával meg be lehet(ne) állítani a csapágyhézagot.
Na itt nekem pont semmi nem támasztja a 258-at...
Hogy kellene ezt korrektul megoldani? A 258 külső vagy belső gyűrűjéhez kellene hézagolni az utólagos támcsapágyat? [#nemtudom]

      

Virbo

Öö, bocsánat ezt nem tudom hogy csináltam... [#conf]

jani300

Nem értem amit írsz .
Mitől lenne ott hézag ? Be kell állítani hézagmentesre ,nem látom akadályát .

jani300

Azzal  megoldással ami volt a 258 külső gyűrűje úszik , hossz irányban így semmi szerepe nincsen .