Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Stimmel a kúpos szeg a legjobb. A gond az hogy a tengely már ki van fúrva, így nem sok esélyem van hogy a rá illeszkedő hüvelyt úgy tudom kifúrni hogy normálisan összedörzsölhetők legyenek. ( Apropó hol lehet normális áron venni kúpos dörzsárt? Kellene nekem mondjuk 4, 5 és 6mm-es )

svejk

Ezt írtam neked már vagy négy napja.
Azonkívül ha görbe vagy nem egytengelyű az orsód és/vagy az orsóházad ugyanez a felállás ugyanis a nullásra állított kétsoros hengergörgős elkezdi a forgásiránytól függően előre vagy hátra vándoroltatni az orsót.
Eddig azért tudtak vele dolgozni mert nem a gyári hűdefasza 0,005 mm volt hanem kicsit több.

Az orsó felújítására vannak szakosodott cégek, pl. Halászteleken felrakják lézerrel -a porszórás szerintem egy tök béna technológia ráadásul nagyon fel kellene melegíteni a tengelyt-  de a köszörülés vagy jó lesz vagy rosszabb.
Ez a két műveletet úgy 60-80 ezer közt úsznád meg.

Szerintem:
1. Szerezd be az NN csapágyat, az úgy is kell.
Beszéltél már a Rollinggal? (magánember nem tud beregisztrálni náluk)
2. Csak a szűz főorsót minden flanc nélkül csak az NN csapággyal szereld be, állíts be nullásra és meglátod kóvályog-e a tengelyed hátsó csapágyfelülete, illetve központban van-e.

Ettől függően majd megint eldöntheted mit is akarsz.

Persze elkezdheted otthon is méregetni az egyes futófelületek futáspontosságát de akkor kell készítened hozzá megfelelő állványt és okosan csinálni, hogy mit mihez képest mérsz.

TBS-TEAM

József

jani300

Természetesen igazad van .
De gondolom egy szerszámmaró gépi előtolását hajtja az a kardán ott elég egyenletes lehet a terhelés .

Csuhás

Valamiről lemaradtam: Miért nem jó a két talpcsapágyas megoldás?

A kicsit rágott csapágy alatti részt nem piszkálnám, csak akkor ha a rátolt csapágy érezhetően kotyog rajta. Ez esetben lehetne fémszórni, de házilag talán a felhasított gyűrű felragasztása lehet a megoldás.

Csuhás

Ez nem tudom mire való? Talán lemezbe furatot igazítani. A gépipari kúpos szegek 1:50 kúposságúak mert az önzáró szemben a 3 fokos kúppal.

TBS-TEAM

A dörzsár és a kúpos illesztőszegnek is nézd meg a kúposságát mert sokféle van. [#kacsint]

Pl: Kúposság: 1:50 (2%) 1°08'

Kézi dörzsár 1:50

Kúpos illesztőszeg 1:50
József

svejk

[#eljen]

Már csak el kell találnod az eredeti kúpos furatot. :)
Az a baj ezek a régi gépek ugye nem CNC-n készültek és a legritkább esetben központon átmenő a furat.
De ezt a mostani hüvely 180 Fokos elfordításával ellenőrizheted.
Persze ha a falvastagságok engedik mehet bele eggyel nagyobb szeg is.

Egyébként mit hajt? Fordulat, nyomatékigény?
Nem hogy csak valami kézi tekerenytű?

jani300

A mélyhornyú csapággyal van baj ,nem a talpcsapágyakkal .
A főorsóval szinte semmit nem tud kezdeni szerintem .
Valami sík darabra fogott polírpapírral letisztítanám az esetleges kiverődést ,ez a maximun amit megtehet .
Hézagolót kiver szerintem bárhonnan előbb utóbb , nem lehet ezt házilagosan javítani .
Én nem csinálnék semmit a főorsóval .
Szóval fog tudni avval esztergálni így is .

svejk

Az én tapasztalataim szerint ha egy mélyhornyú csapágy nincs előfeszítve az csak vergődik, zörög és ettől aztán előbb utóbb a tengely és/vagy ház is oda lesz.

Lehet gyári módosítás a két axiális csapágyas verzió de nincs egyértelműsítve, dokumentálva sehol.
Ha mégis az mellet dönt Virbo akkor legalább egy kompenzáló lemezt rakjatok a hátsó zárófedél és a mélyhornyú külső gyűrűje közé.

Ne felejtsétek hogy egy-egy nagyobb fogásvételnél azért az előtolás lehajtása radiális erőkkel terheli a főorsó hátsó részét.

jani300

Szerintem ilyen :)
Tiszta lökött vagyok egy jó ideje keresem :)

  

TBS-TEAM

Eredeti rajz szerint kell összerakni.
A 714 alkatrészt le kell gyártani ha nincs meg.
A 258 csapágyat esetleg 7208-B csapágy mert ez jól viseli az oldalirányú feszítést.
József

Virbo

Azon vagyok hogy összerakjam.

Kérdeznék valamit. Ha egy tengelyt forgatva érezhetően akadozva jár a csapágy azért azt csak megnézed mi van vele nem? [#kacsint] Nálam az előtolás kihajtó és a belső lehajtó tengelyen lévő fogas csapágyazása is érezhetően szutykos volt... Sajnos nem az a típusú ember vagyok aki az ilyesmi felett becsukja a szemét.
A dupla golyós és a fedél között szép kunkori forgács is volt, nem is értem hogy került oda be...

A csapágyakat megrendeltem, egy részüket a rolling-nál. A főorsóhoz meg az a FAG lesz és kész. [#vigyor] Kínaival kb egy árban lesz.

Namost amíg megjönnek vagy nézegetem a romokat vagy értelmesen csinálok is valamit...

Csuhás

A gépi előtolás hajtása megy a gépvázban levő váltóról az asztalra ezzel a kardánnal. Az asztalban egy csigát hajt, szóval nem nagy nyomaték és kb max 1500-as fordulat.

Most dörzsár hiányában azt hiszem a két 90 fokban elhelyezett kúpos végű hernyócsavar lesz a szerelhető megoldás, úgy hogy a tengelybe a csavar végének készítek süllyesztést. ( Van a hajtásban egy nyírószeg, így most lesz további nyomatékhatárolás is :- )

Virbo

2: nem lehet készíteni egy 90 fokos egyik oldalt menetes valamit amit betekersz az öntvénybe mondjuk ragasztva? A másik oldalába forrasztható a rézcső, akár egy kis darabka hogy betekerhető legyen. Ez már betekerés után toldható forrasztással.