Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Virbo

Köszönöm, ezek szerintnem állítottam rá nagyon.

Sajnos nem vagyok profi, így nem tudom kiszámolni. :)

Virbo

Normál állapotban a 841-nek fixen fel kellene csavarozva lennie az orsóházra nem?

6agnn8pu0

A csapágy belső kúpjának  1: 12 a kúpossága , a szorító anya menetemelkedése 1,5mm. Az én számításaim szerint  1 teljes fordulat az anyán 1,5mm/12 azaz 0,125mm átmérő növekedést eredményez. Ez így elsőre elég soknak tűnik, de majd a szakik megmondják, hogy jól számoltam e.

Virbo

Köszi az infókat.
Én nemntudom, de valahogy nem érzem magamban az erőt hogy kiszedjem a főorsót. Nagyon kéne már a gép, félek hogy jópár estém rámenne erre is...

De azt mondod hogy ha hátul letekerem az anyákat akkor simán kihúzható előre az orsó (az első fedél leszerelése után)? Mi lesz a fogasokkal, gondolom azokat is ki kell szedegetni, mármint nem maradnak ott helyben a levegőben [#vigyor]. Fogasok, csapágy, meg még a megkepik... [#csodalk]
Fú erre nagyon rá kéne készüljek lelkileg...

6agnn8pu0

Kihúzni nem nagy ügy , elég hozzá egy menetes szár ami átéri. Jól látod, a nyomcsapágy, az irányváltó fogaskereke szépen behull a házba amikor kihúzod. Addig van rajta ellenállás amíg a hátsó mélyhornyúból kihúzod a főorsót, a hajtó szíjtárcsa marad, az elején a dupla fogas szintén beesős. Az előlap négy csavarja, és a hátsó szorító anya tartja a helyén. Amire még figyelni kell, hogy a dupla nagy fogaskerékben van egy rugó, meg egy műanyag dugó,( az ékkel szemben a két kerék közötti csavar alatt) azt célszerű azelőtt kivenni mielőtt kihúzod az orsót, mert hamar beugrik az olajteknőbe. Visszafelé annyival nehezebb, hogy figyelni kell a nyomcsapágy sorrendjére, és hogy az elején a görgők betaláljanak a külső gyűrűbe (ami bent marad széthúzáskor) , ha betekered szigetelőszalaggal a csapágyat az segít (a görgők végét ne, hogy be tudjon csúszni) .

svejk

Igen, az a bázis.
Én tegnap lehet félreértettem TBS-TEAM-et, amikor erre gondoltam a rögzítés gyanánt, de bizonyára csak a hernyócsavarra gondolt.

svejk

Miííí... már felhántoltad a fél gépet és pont a lelkével nem foglalkoztál? [#nyes]

svejk

Akkor még a mellső csapágy állapotát sem láttad?
Van készleten a polcon?
Na jó csak szenya vagyok... :)

TBS-TEAM

"337 és a 102 anya állítása előtt rögzítését minden esetben fel kell oldani!"

Elnézést, nem írtam oda, hogy a hernyócsavart kell meglazítani.[#kacsint]
József

ywathzay

Neki lehet állni, de ha edzett és az alapanyaga nem bírja elkezd repedni. Márpedig ez edzett, úgyhogy melegített állapotban érdemes lehet hegeszteni, vagy kilágyítani... szóval nem egyszerű.

Virbo

Nem hántoltam fel, csak a késszánt. Ráment három hónapom... [#vigyor][#csodalk]

Ha lenne főorsó csapágyam valószínűleg kiszedtem volna már a főorsót, de jelenleg amiről nem tudok az nem fáj (annyira)...

svejk


jani300

Van egy nagyobb TOS esztergám .
Mielőtt kidobták olajhiánnyal üzemelhetett .Kényszer olajozású .
Be voltak ragadva az irányváltó kuplungjai is .
Recsegős hangja volt a főorsó első vezetőcsapágyának .
Híg olajjal feltöltve járattam egy ideig (tanácsolták)
Elcsendesedett ,a kuplungjai is viszonylag rendbe jöttek a lazítva járatástól .
Nagyon kopott ,de nagysága , merevsége miatt azzal a legjobb dolgozni .
Semmit nem nagyon csináltam vele ,az olajfolyásra az a megoldásom ,hogy egy tepsi van alatta és visszatöltöm időnként .
Igazából nagyolni rabolni való ,nem túl pontos már .
Na csak azt akartam ebből kihozni hogy sokat bírnak azok a vezetőcsapágyak .
Vannak időre cserélt vezetőcsapágyaim is ,szerintem hibátlanok ,de ezt csak úgy írom .
Nem hiszem hogy felújítom ,nem kell ezért megkövezni ,nem igen lenne értelme .

frob

ME250 megint
azt gondolnám hogy nincs lejjebb, de van! :D
Már csak nevetek rajta....
A kép magért beszél: ez a gyorsjárati mágnesszelep
sajna nem tudtam hogy jön szét, mint kiderült az alső felső takarót ki lehetett volna szedni, ha a peremezést jól visszahajtom
egyébként érdekesség, ez a dupla cső 1 anyagból van esztergályozva, manapság tuti 3 db ból lenne összetéve...

    

ywathzay

azért vágtad szét mert nem tudtad hogy kezdj neki? Le volt égve? Lehet új házat gyártani?