Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

frob

akit érdekel, raktam még pár képet az frob /strigonme250 mappába
lehet pislogni, hogy lett szétkapva a váltó
már a szivattyú is fel van köszörülve :)

TBS-TEAM

A megrongálódott menetek javítása, beletört csavarok kifúrása után eredeti méretre visszaállítás a következővel lehetséges:

Menetjavító betét.
nagyobb terhelést visel el mint az eredeti.

    
József

grekon

Kölcsönbe került hozzám egy öreg szaki hántolója(bár én hoszzabbra emlékeztem ami nekünk volt) , ö volt az aki befejezte azt az esztergát amiböl 1,5 mm vettek le flexel s utána a párhuzam  századon belül volt . Mikor ideadta figyelmeztetett ne élezzem meg (mert gyémánton kell) van annak 8 éle (én azt hittem csak 4) , mikor jól megnéztem láttam miért : 4 fajta sugár s az él negativba élezve . A legkissebb sugár volt használva.

        

Csuhás

Jut eszembe a facebookon árolnak Tizit hántoló lapkát 300Ft/db, azaz cirka 1/20 áron. Szvsz jó vétel.
https://www.facebook.com/search/top/?q=h%C3%A1ntol%C3%B3%20lapka&epa=SEARCH_BOX

empé13

Szia!
Írtam Neked PÜ-t.

Üdv: P.

Virbo

Egy fórumtársunk kisegített nyomtatott fogasokkal. Össze is raktam a gépet, gyönyörűen fut, ezúton is köszönöm neki.

A gép kipucolva, újracsapágyazva mindenhol. Zsírzás után ment össze. Szépen ketyeg, várja új gazdiját. :)

          

Virbo

Biax vs Evig:
A biax 4,55kg, az evig 3,35kg.

  

Virbo

A szutyoklehúzó is elkészült s saját verziómban. A filc 3mm vastag benne, az alu meg összesen 5.
A marások egy ismerősnél készültek egy Hunday HBM550-en. Kiindulás 10mm vastag alu laposvas (na ki fog beszólni? [#vigyor]) [#nyes]. Mert akkor még nem tudtam hogy is csináljam.
A szélei és a prizma része kézifűrésszel és reszelővel születtek. A filc picit felnyomta az alu kupakot, eredetileg a csúszófelülethez éppencsak nem ért hozzá. Ezvan. [#nemtudom]

        

kart emg

Szia!

Ide írok választ, nert másnak is érdekes lehet. Kipróbáltam a 42V-os EVIG hántológépet DC tápról: 0-40V között változtatható a feszültség, áram volt elég (szintén korlátozható). 10V fölött már elindult, 20V-tól pedig úgy éreztem, hogy van benne elég nyomaték a hántoláshoz. Kézzel nem tudtam lefogni. Úgy hogy érdemes megpróbálni a PWM vezérlést.

Üdv.

Szalai György

Csinos darab lett! [#eljen]
Igen, az ,,alu laposvas" egy kicsit feldobja a reggeli hangulatot.
Olajozod?

000000000

Köszi. Örülök, hogy megcsináltad ezt a javasolt tesztet. Így már van értelme találkoznunk, és akkor majd leteszteljük a DC PWM hajtásommal is.

Varga László

Sokszor érzem hogy szembe megyek a forgalommal az autópályán ,de úgy gondolom hogy a filc szépen lehúzza a szutykot a szánon egy darabig,de ha magába veszi a port , egy igazi csiszoló lesz belőle .
Szerény véleményem szerint, vékony rézlemez alkalmasabb lenne ilyen célra ami egy kicsit rá van feszítve. hogy épp csak hozzáérjen.
Abba nem tud beépülni az apró por jellegű forgács.
De ez csak az én véleményem,sértődés ne essék!

h834gd4mi

Sziasztok!
Elkezdtem az E400M/1000 esztergámat rendbe tenni.
Miután feltöltöttem olajjal az irányváltóház mindkét olajtartályát, szembesültem vele hogy már rövidebb járatás után is a sebességváltó olaját a szivattyú átdolgozza az irányváltó házba. A gépkönyv is kitért erre a problémára...
Ki is cseréltem az "O" gyűrűket ami a dupla fogaskerékszivattyú kamráit választja el.Úgy tűnt hogy jól illeszkedik a tengelyre és kézzel nem túl nehéz forgatni, de azért nem lötyög benne a tengely.
Összerakás után ugyanaz a helyzet.
A fogaskerék szivattyúban a tengelyen 0,1-0,12 mm kopás mérhető valamint berágódásnyomok az "O" gyűrűvel érintkező részen.
Volt már esetleg másnak is ilyen problémája?
Ki hogyan oldotta meg?
Hátha nem kell új tengelyt csinálnom :)

  

Virbo

Nem láttam még ilyet és fogalmam sincs milyen mérettartományról beszélünk.

Nem lehet alászedni a tengelyt és felperselyezni? Nevesebb csapágygyártóknak van pl szimering alá direkt javítópersely.

Virbo

A filcek áztak egy kicsit olajban, meg van olajozószem is a szánon.