Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

kart emg

Köszönöm a részleteket.

fn47xk7ei

Sajnos jelenleg nem találom a rajzot pedig kb. fél éve Danibának adtam el egy ugyanilyen elektronikát villanymotorral együtt és neki még elküldtem a rajzot hozzá. Érdekes módon a levelezésünket megtaláltam de a rajzot ott sem. De szerintem biztosan találsz Ebay-es triacos szabályozót olcsó "pízért" bár nem írtad mekkora teljesítményű kellene.

kart emg

Persze, hogy találok de általában 220 V-ra szokták ajánlani őket. Működnek általában 42 V-al is ?

fn47xk7ei

Ki kell próbálni( Motor speed controller). Amúgy már megtaláltam a rajzot eredeti formában csak le kellene fényképeznem.

  

kart emg

Köszönöm. Nagyjából értem, hogy hogyan működik a triacos kapcsolás. A változtatható ellenállással és C1 kapacitás értékén múlik, hogy mekkora feszültségnél nyit ki a triac.

kart emg

Mielőtt valaki pontosít: atriac olyan feszültségnél nyit, ahogy legyártották, de a váltakozó áram fázisát határozza meg a R1 és C1, ahol a triac kinyit

TBS-TEAM

Itt van egy működő 42V triac vezérlés.

10perc alatt összeállítottam tesztasztalon
és lerajzoltam megépíthetitek.

  
József

svejk

A DIAC-oknak 33 V körül van a lavinafeszültségük, ez nem lesz túl jó 42 V-ra.

Én inkább egy állítható toroiddal próbálkoznék első körben

De igazából ezeknek a motoroknak nem jó a fordulatstabilitásuk jobb lenne valami visszacsatolás.
Legalább egy illesztett áramvisszacsatolás, az ha jól el van találva elég jól használható.
Bár nem tudom ezek a rezgőszerkezetek milyen terhelési tartományok közt dolgoznak.

fn47xk7ei


fn47xk7ei

Lefényképeztem a gyári panel rajzát. Ez biztosan működött cserébe viszont sokkal bonyolultabb.

  

svejk

De ez shöntmotorhoz való!
A fórumtársunknak nem univerzális soros motorja van a szerszámban?

gtibi

Nem bántás képpen, de pontosítanék:

Triak müködése:

fn47xk7ei

Nem tudom. [#nemtudom]Odáig még nem jutottunk el vagy csak az én figyelmem kerülte el?[#nemtudom]

Virbo

Legújabb kérdésem:
Ha a prizma két oldalára teszek 1-1 olajozószemet (és megfelelő járatot a csúszófelületre), azzal érek valamit vagy nem? [#nemtudom]

Ki hogyan oldaná meg a szán kenését itt?

    

ywathzay

Mindenképp hasznos. Elég egy db középre a prizma tetejére, onnan szépen szétkenődik/ folyik, belül pedig a filctömítés szépen elteríti. A tos így oldotta meg.