Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

rcxk9dpbt

A helyes megfogalmazás az hogy a légnyomás nem szoritja össze..de az nem engedi szétválasztani..
A vákum..aminek az ellentéte(nyomás) akkor alakul csak ki mikor elkezdi az ember széthuzni..addig csak a gravitáció hat..

7snm9r7t

Feltanáltad a Spanyol viaszt![#nevetes1]

i49a9nm8c

Van egy olyan "érzésem", hogy ez a  jelenség egy légköri nyomású kabinban
gravitáció és kék festék nélkül is fellép. Már sajnálom, hogy belevauztam, de hová jut a világ,
ha (egy klasszikust idézve) először "Newton munkásságát", [#smile] aztán más axiómákat kérdőjelezünk meg.
Persze a gravitáció és a kék festék hatását nem kérdőjelezem meg. Na de nem is erről szólt
kart emg  eredeti állítása. Függőleges helyzetű papírlapok közt elfújva a levegőt is fellép a jelenség,
pusztán azért, mert lecsökken közöttük a nyomás.

fisrcxuk3

Ne  sajnáld ,hogy beleszóltál, mindenki tanulhat belöle . Csak a végeredmény legyen  ,helyes![#nyes]
Szerintem ezt a jelenetet a levegő hiány okozza, ami nem egyenlő a vákummal, pl. fujj alá levegöt, mi történik?

i49a9nm8c

Ha a papírlapokra gondolsz, ott növekvő sebesség, csökkenö nyomás. A tusírlapnál, ahogy mondod.
Nincs közte levegö, nincs nyomás. Ha aláfújsz nő a nyomás. (nem részletezem, nem akarok okoska lenni,
bár van olyan fórum, ahol "ő" az avatarom)  [#nyes]  Mindhárom esetben a légnyomás játszik.
                    Ha ezt folytatjuk, akkor szerintem azt már jobb lenne a semlegesben.

  

n6m5u8ag

Természetesen láttam a tusírfestéket a gránitlapon, én magam is így szoktam a hámtolt felületet ellenőrizni.


> A két felületet nem a légköri nyomás szorítja egymáshoz, hanem a gravitáció..!!
> Képzeld el élére állítva a gránitasztalt és a mdb-ot.. Ha így illesztenéd a két felületet, akkor miért nem nyomja össze őket a légköri nyomás..?

Valahogy ki kell préselni a levegőt a két felület közül. Ebben segít a gravitáció. De más módon is el lehetne ezt érni. Ha már kipréseltük a levegőt, és megnehezítjük a visszatérését (ha a felület nem elég sima, akkor pl a tusírpasztával, vagy a munkahelyemen a vákuumos rendszerekben vákuumzsírral) akkor a külső légnyomás fogja megakadályozni a két felület szétválasztását. A paszta felületi feszültsége nyilván számít, ezért írtam a tükörfényezős példát, ahol egy idő után már nincs nedvesítő anyag csak két nagyon jól illeszkedő sima felület, melyeket gyakorlatilag lehetetlen széthúzni csak szétcsúsztatni lehetséges, de még azt sem mindig.
Amiket leírtál nem mond ellent az alap kijelentésemnek, hogy két egymásra fektetett sima felületet a légnyomás miatt sokkal nehezebben tudunk szétválasztani, mint ha csak a gravitáció hatna.

tc9jtie4

Lassan halad minden projektem sajnos...
De azért alakulgat. Ma is picit jobb lett a gép (E2N).
Húsz év múlva legalább forgácsot nem kell kivakarjak a bronzkerék alól... [#rolleyes]

Van valakinek ötlete hogy a vezér és vonòrsót hogy lehet hatékonyan elpucolni? A benzines ecsetelés a hossza miatt kissé macera lesz...

      

kgw0eik66

Bizonyára jó, de nagyon csúnya lett. Aránytalan az a nagy imbusz csavarral rögzített leheletvékony lemez. Talán még most is fúrhatsz mondjuk három M3-as süllyesztett fejű csavarnak menetet, és egy kis trombitarezet odafogathatsz, szebb lesz úgy az eredmény.

tc9jtie4

Valóban.

De sajnos nincs olyan hosszú előfúróm amivel az oldalsó csavarnak elő tudnék fúrni a vezérorsó ívelt helye felől. Továbbá az oldalsó menetet se lehet normálisan megfúrni, a négyes menetfúrónál kisebb esélyt adtam hogy beletöröm (ne kérdezd hogy készült... [#kacsint]).
Szebben mutatna egy félgömb fejű csavar, de ahhoz el kellene jutni csavarboltba, az meg az elkövetkezendő héten nem fog menni. Rézlemezhez dettó.
Nem szép, de mivel ez hátul van gyakorlatilag takarásban (persze a vezérorsóról simán bejut a zacc)inkább a funkcionalitása a szempont most nekem.

ywathzay

Veszel D40 pvc csövet, egyik végét összesütöd/ragasztod. Levágod szükséges hosszra, bele az orsó, felöntöd gázolajjal. 1-2 napig áll benne, majd kiveszed, nagynyomású mosóval lemosod.

xe44memnh

[#eljen]

"Veszel D40 pvc csövet, egyik végét összesütöd/ragasztod"

Ha csövet vesz akkor vehet hozzá dugót is és már használhatja is.

ywathzay


tc9jtie4

Köszönöm a csöves ötletet, nagyjából bevált a dolog. :)

Kérdeznék megint.
Adott ez az olajozási kör. Kicsit furcsálom, hogy a legszélső cső a tolóvilla felé csöpögteti az olajat.
Nem lenne vajon jobb ha a fogasra csöpögne a matéria? [#nemtudom] Annál is inkább, mert amint látni a nagy fogason van olajozó furat, alatta a bronz perselyben meg olajozó spirál.
A fogasokra közvetlenül sehol se jut olaj, nem hiszem hogy szóródással túl sok rájuk jutna működés közben.

Azt hogy "jóazúgy ne piszkáld" köszönöm hallgatom eleget itthon, műszaki tartalom nélkül...

  

8rkg39jcu

Nagyon jó látni, hogy így újjáéled ez a gép. Szépen haladsz vele. Nekem most nem nagyon volt időm folytatni a hántolást/ a gépekkel való törődést. Viszont nekiálltam a Stefan G féle lassú fordulatú élezőgép készítésének. Megjött hozzá a fórumos motor, meg a gyémánt bevonatú tárcsa. Csak így kézből kipróbáltam egy forrasztott lapkás eszterga késen és meglepetésemre nagyon jól működék. 600-as tárcsával próbáltam, de így is szép felület lett és meglepően éles tőle a szerszám. Még lesz vele munka. Valami asztalt kellene fabrikálnom, egy kapcsoló sem ártana, a bedobozolásról nem is beszélve. A motor három fázisú, szóval nem lesz belőle konyhai segédeszköz. [#eplus2]

  

3ztiz2p39

Gondolom a legnagyobb kerék felhordja az olajat, azonkívül meg a fogaskerekek gördülnek egymáson míg a villa folyamatosan súrlódik.

Egyébként jó az úgy ne piszkáld! :)