Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

PSoft

Éreztem én még az este, hogy ebből "baj" lesz. :(

Írni is akartam hogy...
Mi van ha a rajzot csak azért kéri hogy szakemberhez vigye, aki majd az alapján legyártja azt az anyát.

di9cys7gy

Szeretném magam elkészíteni, tudom vásárolni is lehet és vannak olyan helyek ahol ezt el is készítenék nekem de egyelőre nem ebben gondolkodtam.

jani300

Az van hogy nem biztos hogy jó lesz .
Csuhás leírta a legegyszerűbb módszert .
Ha új anya kell , a gépen a legegyszerűbb megkeresni az új anya orsóközpontját .
Lehet hogy az E3N már csereszabatos , de ha már javították a keresztszánt ,tuti szorulni fog elől hátul a szán ,gyári új anyával .
Konkrétumot ehhez a géphez nem is tudok mondani ,mert ezt speciál nem ismerem ,.

paradipiro

Szervusz,

Az E3N gépnél a keresztszán anya viszonylag egyszerűen gyártható, amennyiben a gyári utánállításról lemondunk a fenébe. Az eredeti elgondolás egy hosszában hasított anya, amivel a kezdeti kopásmentes orsóhoz be lehetett ugyan állítani az anyát, a későbbi beállításhoz viszont már nem alkalmas módszer.
Ettől eltekintve egy egyszerű hengeres anya, ami nem a homloklapján, hanem keresztbe van megmenetelve, ezáltal a szán függőleges kopására nem érzékeny.

Javaslom, hogy az illeszkedő átmérőjét a keresztszán öntvényednek mérd meg, ugyanis az a legjobb, ha az adott géphez illesztve készül az anya. Illesztésének lazának kell lennie, de a a kotyogást mind a házban, mind az orsón minimálisra kell venni (érthető okokból).

Amennyiben csak új anyát szeretnél gyártani, el kell szomorítsalak, nem fogod tudni kellően szűk illesztéssel elkészíteni az anyát a kopott orsóhoz.
Amennyiben az orsód nincs látványosan elkopva, másik gépre fogva, a menet felszabályozásával egyenletessé lehet alakítani az orsót, majd ehhez a szabályozott menethez lehet készíteni az anyát, a gépedről vett átmérővel.
Alapanyagnak csapágybronzot ajánlanék (CuSn12 pl.).

Remélem tudtam segíteni, a kivitelezéséhez sok sikert kívánok.

di9cys7gy

Köszönöm a segítséget.

7ng7ui4ik

Kicsit megkavarnám a régóta álló vizet a "Kéttámcsapágyas vagy egy az E2N" témában.

Előzmények:
A hétvégén lettem figyelmes rá hogy a gép alatt áll az olaj. Megmondom őszintén hgoy nem szoktam alávizslatni sűrűn, lehet hogy mindig is szivárgott az olajcsere óta. Nem a nortonból és nem a váltóból hiányzik. Leszedtem a főorsó fedelet (mivel anynira túltöltöttem hogy a nagy "A-B" fogaskerékpár is beleérjen, ezért a hátsó kémlelő ablak nem látja el funkcióját), és látom hogy onnan hiányzik az olaj. Ez cserekerekek alatti tálcában is állt. Azt a tanácsot kaptam hogy cseréljem ki a főorsó->norton kihajtás szimmeringjét mert hogy az szokta elfosni magát.

Két hátsó kupakot leszedtem, elpucoltam, az alsóba szimmeringet cseréltem, peremet tömítettem és visrosszaktam.

A felsőnél arra lettem figyelmes hogy a csapágy zsírozva van. Ezzel alapból nincs is bajom, de gondolkodtam rajta hogy a metszetek alapján annak is olajkenésűnek kellene lennie. A felső kis csésze lefolyó furatába benyomtam egy jó 2dl olajat, de a csapágyfelé egyáltalán nem folyt.

Nekem szerintem 1 támcsapágyas verzióm van, mert ha benézek a csésze kis furatán akkor nem egy másik támcsapágyat látok hanem azt hogy belülről egy perem félig belóg a furatba.

Kérdéseim az alábbiak:

1. Hülye vagyok hogy túltöltöm az olajat? Maradjon csak a szint magasságnál?

2. Látott már valaki olyat hogy a főorsó alatti öntvény és az ágyazat közötti felületen (ezt rögzíti össze a 4 nagy BKNY csavar) szivárogna el az olaj?

3. A főorsó norton lehajtó kis házából hogyan folyik vissza az olaj a főorsó alá?

4. Van esetleg valakinek képe a hátsó mélyhornyú és a támcsapágytámasztó tárcsa közötti távtartóról?

5. Be lehet az előzőt rosszul tenni hogy ne terelje a hátsó mélyhornyúhoz az olajat? Egyáltalán kell hogy terelje arra?

7ng7ui4ik

Az 5. ponthoz egy kép.
A piros irányban biztosan folyik az olaj. Kell hogy a zöld irányba is folyjon?

  

7ng7ui4ik

4. pontban lévő alkatrész az ominózus 714 számú.

7ng7ui4ik

Most jutnak eszembe utólag a dolgok sorry.

Ha a nagy imbuszokat a sarokban kiveszi a jóember akkor lényegében leemelhető a főorsóház az ágyról? Persze csak akkor ha nincs rajta az ékszíj.

Ha ez így megtörténik akkor utána visszahelyezésnél kell állítani az tengelyvonalat vagy ott úgy van tájolva hogy ha visrosszakom akkor ugyanúgy fog állni mint ahogy előtte?

Kelemen Tibor

Üdv.
Szintén nekem is folyt az olajam, de nekem az orsóház alól gyöngyözött. Az orsóházat felülről benyúlva van 4csavar ami rögzíti az alaphoz, az alapba van oldalról szintén 4 pozicionáló csavar ezeket érdemes kilazítani az orsóház levétele előtt. Az orsóház és az alap között tömítésnek kellene lennie. Nekem a főorsón hátul a csere fogaskerekek felől 2 radiális támcsapágy van berakva én így vettem, nem tudom mennyire gyári a dolog de működik. Az olajat én is túltöltöm, mert nem jut fel a tepsibe másképp az olaj ami a két csapágyhoz vezeti réz csöveken keresztül az orsóház két bemarásába.Ha jól emlékszem csapágy cserénél a hátsó csapágy külső gyűrűjét kicsit beköszörültem, hogy az olajzó furatot ne takarja el. A lecsorgó olaj a főorsó közepén lévő csapágysoron keresztül folyik vissza az elülső fogaskerekekhez. Remélem tudtam segíteni. Ha gondolod holnap délután kinyitom a gépet és fényképezek.

7ng7ui4ik

Igen, úgy tűnik hogy nekem is onnan szivárog az olaj.
Igaz hogy az eredeti szint (a kémlelőablak középvonala) fölött 9cm-rel van most a szint. Lehet hogy túlzás ennyire túltölteni. És valószínűleg semmit nem szivárogna ha a szintre lenne töltve.
Valamiért csak kitalálták anno a mérnökök hogy ott legyen az olajszint aholz, és ne feljebb.
Persze ha a két nagy fogaskerék beleér (ahogy most az enyém van) akkor biztosan több olaj jut oda, a kérdés hogy feltétlenül szükséges-e ez.

A főorsóház leszedését azért nem végezném el hirtelen felindulásból, mert azt utána visszaállítani az eredeti pozícióba szerintem nem egyszerű dolog, több hibát generálhatok vele mint amennyit megoldok.
Amúgy szerelés szempontjából nem tűnik bonyolultnak, négy nagy csavar kiszed, egyik oldali tengelyvonal állító hernyócsavar pár fellazít, főorsóház oldalra eltol, és leemelhető az egész, valószínű kéet emberes.

Meghallgatok még pár véleményt hogy látják mások is ezt a kérdést.

szabad paraszt

Üdv,
mit szoktatok használni elektromos vezetékek jelölésére, ami olaj, idő, stb. álló?
Lassan szeretnék neki kezdeni az esztergám villamos rendszere felűjításának, meg át is szeretném telepíteni a vezérlődobozt és el kellene vágnom sok vezetéket, hogy aztán később újra összeköthessem őket. Itt szeretném jelölni az összetartozó vezetékpárokat.

fy9k4amuy

A Dymo feliratozható zsugorcső elég jó, igaz drága is, még aliról is, és okosan kell megtervezni, hogy kevés hulladékkal nyomtasson.

Van még az a sárga rápattintható számjelölő, az is strapabíró, aliról az ára is jó.

Lehet kapni zászlós gyorskötözőket, Aliexpressen nem vészes annyira az áruk, itthon igen.

A sima Dymo szalaggal is tudsz zászlócskákat nyomtatni, azok is tartósak, ha nem a papír, hanem az önlamináló műanyag fajtát veszed.


 Ha csak ideiglenesen kell, jó ott a szigszalag is, végleges megoldásnak szerintem a zsugorcső a tuti, már ha van hozzá géped. Ha nincs, ezért nem éri meg megvenni.
Vagy szigszalag, ráírás, aztán áttetsző zsugorcső.

szf

ajánlom a jset

Ráhúzod a vezetékre és rögzíted . Pld: csomó...de, ha érvéghüvelyezed a vezeték végét akkor nem esik le.

  

szabad paraszt

Nagyon köszönöm. A jset tök jónak és olcsónak tünik. Ez az ötlet pedig tök jó szerintem: "Vagy szigszalag, ráírás, aztán áttetsző zsugorcső."
A Dymo bár nagyon profi, de erre nincs szükségem, nem tudnám utána mire használni, hogy megérje ...
Köszönöm szépen.