Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

svejk

méretezett rajzot én sem tudok, de az elvet megtalálod sok helyen, aztán csak meg kell szerkeszteni.

Anno én csináltattam egyet egy fórumtársunkkal ami aztán egy másik fórumtársunknál kötött ki.

Mondjuk az csak 30-as volt.

kmil

Köszi! Most egyenlőre jó lesz manuálisan, de a háttérben lehet, hogy tervezgetek majd.
Ha a vertikál főorsó megvan, akkor még az elektromos részt kellene felújítanom. Bazi rossze helyen van, és fejleszteni is szeretnék rajta. Pl nincs rajta vészleálító, főkapcsoló, fúró üzemmódra szeretnék lábpedált, és a hűtő szivattyú leveri a fi relét. Szóval lesz még vele egy kis dolgom.

kmil

Sziasztok,
Kész lettem a vertikálfej főorsóval. Én egész meg vagyok vele elégedve figyelembe véve, hogy hobbista vagyok. Ebből a munkából tanultam egész sokat, szóval megérte. Végül egy nem edzett, de nemesíthető, nitridálható anyag került be, amit ha utána járok, valószínű elviszek nitridálni.
Minden esetre addig is használható.
Ha valakit érdekel:
https://youtu.be/BJ7h26W3XwU?si=Or1k_y_ah2ctlLm1

paradipiro

Szép munka!
Arra azért készülj, hogy nitridáláskor meg fog dagadni a tengely, illetve el fog vetemedni kicsit.

kmil

A kérdés az, hogy a dagadás végett lesz-e rajta annyi anyag, hogy újra lehessen köszörülni? De akkor jó eséllyel le is köszörülöm a nitridált réteget.....
A napokban azon gondolkodtam, hogy az elrontott edzett tengelyt használom fel újra. Levágom róla az alulméretes részt, és egy csapnak megköszörülöm. Aztán ráillesztek egy másik tengelyvéget, és készre kell köszörülni. Gondolatban jónak tűnik. Nem tudom, hogy a valóságban is az lesz-e. [#kacsint]

paradipiro

Igazából az a baj, hogy az egyenes részén van ugye a reteszhorony, emiatt ívesre fog deformálódni, szerintem nem adná ki tisztára a köszörülés.

Nekem egy pár fogaskereket sikerült úgy nitridáltatnom, hogy a foghézag szinte teljesen eltűnt. Járattam terhelés nélkül vagy 5 órát, mire a hangjuk elviselhető lett.

kmil

Köszi az infót. Akkor szerintem egyenlőre marad így. Rabló munkát amúgy sem csinálok rajta és, ha lesz időm, nekiállok a másik tengelyt helyrehozni.

szabad paraszt

Marógépem keresztasztalát, pontosabban a tárgyasztalt szeretném köszörültetni, hogy eltüntessem az elmúlt évtizedek nyomait. Szeretném ezt jó minőségben és nagy pontosséggal megcsináltatni.
Két kérdésem is lenne ezzel kapcsolatban:
- tudtok javasolni Budapest környékén olyan céget, vállalkozót, aki jól, pontosan dolgozik és nem kell félni attól, hogy csak egy vasdarabbá válik?
- milyen nagyságrendben mozognak az ilyen típusú köszörülések? Ha belőhető...

A.Andras

Sziasztok!

Régebbi megmunkálóközponton lötyög az Y golyósorsó és előfeszíteném a tengelyt újra, de a csapágyanya rá van rohadva a tengelyre és még nem sikerült elindítani! Egyedül a kontraanya lazult fel picit. Főprobléma, hogy csavarodik az orsó, ahogy probálom lazítani, eddig a mozgócsapágy felől tudtam az orsót megfogni az imbusz végződésénél. Imbusz is hajlik picit meg az orsó is csavarodik valamennyit.

Melegítettem és csavarlazítot is kapott. Van valakinek erre technikája, hogy hogyan érdemes ezt kivitelezni, orsót jól megfogni, vagy marad a melegítés és csavarlazítozás és egyszer megindul?

Köszönettel,
András

frob

Sziasztok

van egy maho 700C gépállat, +-10V os motorvezérléssel, a motorok seggükön tacho generátorral. és optikai léc.
Szereztem hozzá olyan dobozkákat ami tudja a jeleit ttl5V ra konvertálni.

Milyen vezérléssel lenne érdemes ezt megoldani, 1 olat találtam eddig ami elméletileg tudná, még pedig a simcnc
Ezzel a vezérlő panellel:
https://en.cs-lab.eu/product/csmioip-a-ethernet-motion-controller-10v-6-axis-with-connectors/
Ezen kívül valaki valamit tud ajánlani, akár valami kínai csodát?


Előre is kösz

svejk

LinuxCNC, a hozzávaló méregdrága kártyákkal szakértelemmel.

Egyébként meg az egész elektronikát, motorokat elfelejteni és kicserélni step-dir-re. A főhajtás esetleg maradhat ha még tuti.
Egy ilyan marógépnél még a lépetetőmotoros hajtás sem elvetemült megoldás, de bontott vagy kínai szervokkal teljes értékű maradna.
Nem akarsz -ne akarj- Te azon olyan munkadarabokat csinálni amihez kellene a mérőléc pontossága.

Ha mindent Te csinálsz, akkor kb. 3-4 hónap és másfél-két misi fogja csak bánni.

Ha nincs hozzá huzalmad és vagy munkád rá, akkor irány a Kalo-MÉH. :)

frob

Linux cnc-t hanyagolnám, pilóta vizsgám nincs :D

főorsó motor jó, de ott is a váltóművet kapcsolgatni kell ügye... láttam megoldást direkt hajtásra, simán tettek rá szíjhajtást motor direktben mellette és annyi

Alapvetően nem kottyan a golyósorsós szerkezet, a prizmák is nagyon jó állapotban vannak...

Méh ben amit adnának érte.. azért sajnálnám leadni, akkor itt vigye el valaki valami aprópénzért, és örülhet hogy ilyen jó  vasat vett...

szabad paraszt

En tobbszor futottam bele ebbe a kinai gyartoba az ilyen-olyan internetes keresesekben. Van is toluk egy spindle servo motorom (azaz kifejezetten foorso hajtasra ajanljak).
Mindent arulnak, amit elmeletileg csak ossze kell dugni. De egy teljes szet azert igy is fajhat ...

https://www.szghauto.com/

Robsy1

Nekem erre Robsy "csodám" van.
Neked egy step-dir/encoder pozíció szervó áramkörre van szükséged, ami +-10V-os analóg jellel meg tudja hajtani a tachodinamós jó öreg DC szervómotoros minőségi ipari sebesség szervódat. Vétek lenne lecserélni ezt a régi hajtást, elfér az ott a jelenlegi helyén.

Több féle megoldásom van erre a műszaki követelményekhez (felbontás, max. step freki, hibatároló memória) igazodóan.

Nyugodtan keress meg, szívesen segítek bármiben ezzel kapcsolatban. A Robsy honlapon megtalálod az elérhetőségeimet, és a motorhajtás témáknál pár alapinfót is olvashatsz ezekről.

Vetesi75

Szerintem a főhajtás nyomatékváltóját első körben nem érdemes elkaszálni. Én úgy tekintek rá, mint szükséges rosszra.  Amennyiben szükség van nagy orsónyomatékra (pl. menetfúrás) és széles a fordulatszám tartomány (>1:20), akkor direkthajtás esetén a normálisan szükséges teljesítmény többszörösét kénytelen beépíteni a konstruktőr, az meg a gép alapenergiaigényének egekbe szőkését fogja magával vonzani.