Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

A.Andras

Köszi, hogy írtál!

CN4 csak egy panelon van bekötve szerintünk nem lehet gond, mert a gyári rajzon is egy vezérlő van bekötve és utána a többi sorba van kötve.
Hozzánk már így érkezett és a kollégám átnézte és nagy átkötéseket vagy hiányt nem talált a rajzzal össze nézve. Pár relé volt buherálva. Címkapcsolóhoz meg a paraméterekkel állítottuk, de nem változott a szervó screen és most meg a beállított értékhez kapcsoltuk.
A RUN státsuz zöld és a kijelzője se ír hibát, hanem hogy alapállapotban van.

3012-es hibakód viszont, azt írja, hogy valamelyik tengely beállítása nem oké, csak ugye nem ír pontosabbat.

TBS-TEAM

Alap bekötési séma:

  
József

Bencze András

Ez így bibis. Az Cn52-52 szalagkábelen csak a fő státusz ill. kontroll megy. A sebesség/nyomaték vezérlést stb. az YNET1200 modulon keresztül kapja/adja. Tehát az összes tengelyt rá kell fűzni a buszra. Majd kerítek ilyen sémát. Egyébként miért díszelegne mindegyik tengelyen ilyen modul....

Bencze András

Helyre kell magam igazítani: Az adatbusz átmegy a szalagkábelre, így egy YNET1200 modulon megy a kommunikáció az NC vezérlő és a szervók között.

6kjamr27

Üdv mindenkinek. Én is a lentebb említett Hitachi Seiki VM 40 gép felélesztésén dolgozom.

A nap folyamán volt időm foglalkozni a géppel és néhány dolgot kipróbálni, megnézni.

A servo vezérlők Station-jeit sikerült átállítani, valamint átfutottam a tengelyekhez tartozó paraméterlistán amit utólagosan kaptunk egy hasonló gép alapján de így sem jutottunk tovább a hibakódokon.

Viszont előjött egy olyan jelenség hogy az egyik servo vezérlőn a RUN visszajelző led sokkal halványabban világít, villog és van hogy egyáltalán nem is világít. Ebbe a vezérlőbe van bekötve a 4CN csatlakozón a Yenet 1200 vonal és innen megy tovább a szalagkábelen. Találkozott már valaki ilyen meghajtóval, vagy hasonló problémával?
Próbaképp szétszedtem a vezérlőt, a biztosíték rendben van, égés melegedés nyomát nem találtam. Esélyes hogy a vezérlő kisáramú panelja van oda, és ezért nem működik rendesen a kommunikáció?

Köszi
Gábor

TBS-TEAM

A japán gépek tápegység problémával szoktak megállni.
Jellemzően a primer oldali 400V pufferelkók hervadnak ki.
Minden tépegységet fel kell újjítani.
A VS656MR5-öt is.
József

Bencze András

Fuji, Hitachi ok, de a Yaskawa Nichicon kondikat használ 50+ db nál eddig 1-ben volt a 400V puffer totál rossz. 10-15 év után sem mennek a speckó alsó határára és az ESR is jó.

7ng7ui4ik

Elektromos motort (Dinamó gyártmány) csapágyazok újra. Sima nyitott csapágyak voltak benne, de 2RS-re gondoltam cserélni őket. Jó az elképzelésem?

A motor egy szíjhajtás hajtó eleme, három szíjat hajt. Gyárilag klasszikus szíjak voltak rajta, van valami előnye ha fogazott szíjat rakok rá helyettük? Jóval olcsóbban meg tudom venni helyben.

ANTAL GÁBOR

Az attól függ hogy milyen a felhasználás . Általában jobb mert keskenyebb szíjjal is át lehet vinni a nyomatékot.
 DE ha az ékszíj megcsúszása biztonsági okokból előnyös, akkor én nem váltanék .  Egy példa : az asztali fúrógépemre csináltam egy sokkal nagyobb lassítást , hogy akár 13 as furatot is kényelmesen fúrhassak . No annál a szíjat nem is feszítem meg annyira , hogy ha valami gebasz van akkor meg tudjam fogni a hajtást .  ( egyszer már jártam a kézsebészeten ) .  Hasonló meggondolásból egy kúpos fahasítót sem építenék fogazott szijjal
 De a klasszikus pofástörőknél is lapos és ékszíj hajt hogy egy megszorulásnál legyen minek megcsúszni. Ha mindent agyon feszítenek akkor még van egy menekvés, mert  a biztonsági "kutyacsont" törik és nem a pofa .

7ng7ui4ik

Egy kisméretű harántgyalura lenne. Három szíj van párhuzamosan szóval elég nagy nyomatékot kéne hogy atvigyen.

Fogazott szijat fillérekért tudnék venni a klasszikushoz képest.

hostya

"Fogazott szijat fillérekért tudnék venni a klasszikushoz képest."

A fogazott szíjhoz fogazott tárcsák is kellenek azokat is rá kell(ene) applikálni nemcsak a motor tengelyre, hanem a hajtott tengelyre is.. -Figyelembe véve a jelenlegi áttételt/módosítást.-
Így már nem is olyan filléres ez az átalakítás.
Természetesen a gombhoz is lehet kabátot csinálni, de nincs értelme.. [#vigyor2]

7ng7ui4ik

Nem ugyanarra a szíjfajtára gondolunk.
Én erre:
https://ekszij.hu/termek/10x6-zx-fogazott
Ilyen a régebbi kocsik generátor szija is, és nem fogas az ekszíjtarcsája.

Amit te mondasz az a fogasszij.
https://ekszij.hu/termekek/lapos-bordas-es-fogasszijak/fogasszijak

Szalai György

2RS csapágy élettartam zsírkenésű. Nincs vele gond.
A fogazott ékszíj előnye a kisebb fordulási rádiusz és némileg jobb tapadás. Teszi a dolgát, a fogazatlan helyett.

Istvan0728

Lehet hogy nem jól tudom, de 2RS jelölésű zárt csapágyak a műanyag zárás miatt hajlamosabbak a melegedésre a súrlódás miatt és ezért ahol számíthat a tengely, motor melegedése jobb ha a 2Z vagy ZZ (fém) jelölésű csapágyak alkalmazása.

7ng7ui4ik

Egy sima szíjhajtás motorja, nem gondolom hogy annyit számítana ez a kis melegedés