Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Prizmára támasztva, mérőórával ellenőrizve prés alatt ki lehet egyengetni.

zsolt123

villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

mdani2

Nagyon szép lett, le a kalappal. Nekem is van egy ilyen satum, de sajnos eléggé kopott. Nem lenne rossz újraköszörülni az ágyát, csak ahhoz le kellene szedni az állópofát stb. A másik gond vele, hogy a hidraulika nem tart. Valaki próbálkozott már vele, de a karmantyú (19-es alkatrész) fordítva volt berakva és szét is volt barmolva. Azóta csak, mint sima satu használom. Neked nem volt gond a hidraulikus részével? Be lehet hozzá még szerezni ilyen alkatrészt?

szucst

Szervusz Dani,
Pl Seal ring kft, apró pénzért leesztergálnak minta alapján bármilyen karmantyút.
Ha a henger belső palástja jó, működni fog.
Üdv!

Csuhás

Sima satuként elég harmatosan szorít, szóval javítsd meg! Nekem a sealringnél esztergáltak tömítést a fő dugattúhoz, illetve fiókból adtak a betöltő dugattyúhoz. Ezen kívül még az erőtároló tányérrugók voltak össze vissza forgatva, más érdemi baja nem volt. Kapott egy hajtókart, egy crova dugóból, felköszörültem pofáit, és egy elfekvő satutalpat illesztettem hozzá. Most egész kiváló, ez lett a kedvenc satum. Az álló pofát nem tudtam levenni, alighanem zsugorkötött és edzett a stift ami tartja, ha kell esetleg így is lehet keresztbe köszörülni.

Distributor

Ez tényleg nagyon tetszetős darab lett!
Öröm ilyennel a munka! [#taps]

mdani2

Rendben. Köszi a tippet, előre veszem majd a projektek sorában. Amúgy kicsit bizalmatlan vagyok a hidraulikával kapcsolatban, mert nem vicces, amikor egyszer csak elengedi a darabot és repül, meg törik stb... Amúgy tényleg nem szorít túl meggyőzően.
Nem hiszem, hogy melegen tették össze, inkább arra gondoltam, hogy kúpos lehet az a szeg. Valószínűleg megköszörülték, utána egy készülékben összeszerelték és úgy fúrták össze a két darabot, hogy pontosan illeszkedjen. Ha leszedném és újraköszörülném az ágyat, akkor úgy is újra kellene azokat a furatokat fúrni. Arra gondoltam, hogy esetleg megpróbálom megfúrni a csapokat, menetet vágni bele és húzókalapáccsal kipüfölni. Hátha kijön.

Csuhás

Az a szeg ami az álló pofát rögzíti az edzett. Lehet hogy kúpos, de az előző tulaj, vagy a gyár nagyon beütötte. Alaposan meg kellene nézni a belső oldalát hogy kúpos szeg-e, ha az akkor belülről valami ideiglenes hosszú anyából csavarból álló valamivel ki lehetne tolni. Nekem csak a pucolás, festés miatt volt érdekes a leszedés ezért nem nagyon erőltettem.

kmil

Sziasztok,
Neki álltam a KSU-250 köszörű kis rendberakásának. A hidraulikával kezdtem, mert tele olajjal amúgy sem mozgatható. Néha már félek belenézni az olaj rendszerekbe mert elsírtam magam attól amit láttam. Nem tudom hogy sikerült ennyi iszapnak keletkeznie, de sikerült. Lesz mit kitakarítani.
A motor felfogatást is sikerült átalakítani a felfogó derékszöges verzióról.

          

mdani2

Részvétem. Én az emulzió tartállyal vagyok így. Nekem az orosz élezőgéppel volt úgy, hogy konkrétan alig tudtam kihúzni a szivattyút az iszapból és nem volt azt se kis meló letisztítani. Még a festésre vár néhány alkatrésze, de idővel az is hadrafogható lesz. Szerintem csak annyi történt, hogy nagyon sokáig állt, belement a pára és még az olaj is lehet, hogy akkor került bele, amikor először üzembe helyezték. Én már semmin nem lepődök meg. Én se cserélem évente az olajat minden gépemben, mint ahogy a gépkönyv előírja.
Ezek után viszont lehet, hogy a szivattyút se lenne rossz kipucolni, meg mindent is, mert kellemetlen, ha beletöltöd az új olajat, aztán visszamaradt szutyokkal keveredik azonnal.
Szuper lett a motortartó. Az eredeti orsója már nincs meg a gépnek? Azt nem tervezted visszaállítani?

kmil

Persze, amúgy is mindent ki akartam takarítani. de ezek után meg pláne. Mindent átnézek, kipucolok, friss olajat adok neki, hogy egy darabig ne legyen rá gondom. Ezzel az átalakított főorsóval vettem a gépet, és én is gondolkodtam, hogy vissza alakítom az eredetire, de itt a fórumon a tőlem rutinosabb kollégák mondták, hogy ezzel jobban járok. Szóval így megmarad a fortuna. Azon gondolkodom, hogy a hidraulika rendszert beteszem a gép testébe, mert akkora kihasználatlan tér van benne, hogy lakni lehetne benne. Így spórolok némi helyet, és legalább védve is lenne kicsit. Csak a csövek kivezetését kell megoldani.

mdani2

Nekem van egy síkköszörűm, ami kísértetiesen hasonlít erre, szerintem az alap öntvény az ennek a KSU-nak a imntájára készült. Ebben is sok hely van, de mégis külön van a hidraulika tápegység. A géptestben középen van egy dugattyú, ami előfeszíti a köszörűorsót és emiatt nem férne el. Amúgy meg elég nagy az a tápegység, szerintem amúgy se férne bele. Nagyon magasra kilóg a motor. Meg az oldalán lévő szerelőnyílás is túl kicsi, szóval akkor rá kellene emelni a gépet. Esetleg majd küldj egy fotót erről a tápegységről, kíváncsi vagyok hogyan néz ki.
 Amúgy meg azért nem volt benne, mert a toronyt azt teljesen vissza lehet engedni a géptestbe és még a motor is alul volt, szerintem ezért se lenne hely benne. Szóval nézd meg, hogy meddig jön le a torony.
 Nekem is meg kellene nézni majd a hidraulika rendszert, mert a keresztelőtolás mértéke jelenleg nem szabályozható valamiért. Csak vagy gyorsan megy, vagy nagyon lassan. Sajnos még nem találtam gépkönyvet hozzá így nem tudom, hogy eredetileg hogyan kellene működnie.

fy9k4amuy

Egyébként mik a tapasztalatotok a síkköszörűket illetően?
Azok mennyire szoktak lerongyolódni 20-30-50 év alatt?

Azt tapasztalom, hogy leginkább az esztergákról szokták mondani, hogy nagyon le tudnak pukkanni, megsüllyed az ágy, lóg a szegnyereg, fogaskerekek, csapágyak stb. Minden IS elkopik.

A marókról úgy hallottam, az máshogy kopik, nem szoktak annyira nagyon kikotyogósodni, de mi a helyzet a síkköszörűkkel? Ezek tudják általában a gyárihoz közeli pontosságukat használt állapotban? Ezeken is elkopnak a szánok?

Csuhás

Nem konkrét tapasztalat, de szerintem nem úgy kopnak mint pl az esztergák, ugyan van köszörűpor, de az iparban inkább hűtve köszörültek, így ott nem volt por képződés. A vezeték eleve nagy felületű, tartós használatra volt méretezve, portól védett kialakítással, és kényszer olajozással. Ezeket figyelembe véve szerintem jól öregednek ezek a gépek.

2ni23j35s

Szerintem nem is olyan sok az a trutyi ott a tartály alján. A legutóbbi hidraulika tápegység javítgatásánál 16 liter olajra 34 liter vizes szappanos maszlag jutott, egy ászakadt papírszűrő maradványaival.

Nekem van egy KSHU 250 szerszámélezőm, még eredeti állapotban, szinte minden tartozékával, ha szeretnéd látni ugorj át Tinnyére, meg tudom mutatni.
Tomi