Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

PSoft

Igaz hogy régi "infó", de én úgy tudom a fúró-üregelő spray savas kémhatású.
Lehet ma már nem így van, vagy...régebben se volt így? [#nemtudom]

u3hrdiue7

Egyébként a "régebbi" megoldásokat jobban szeretem. Például felhevíteni, s fáradt olajjal leönteni...?  Sajnos a mai okosságokkal nagyon rossz a tapasztalatom. Vannak kivételek, jó a WD40 is, csak nem erre. Mindenesetre meghallgatok mindent.
 A fekete réteg mintha valamilyen lakk réteg lenne.

jani300

Eredetileg feketítve vagy barnítva lehetett .
Hasonló mint a fáradtolajos megoldás ,csak ezek kémiai úton működnek .

laca

Ez nagy valószínűséggel lúgos barnítás....130-140 fokon működik, nem egyszerű melegítő kád nélkül...közepesen erős savak már leoldják(valószínűleg ilyen hatás érte)
Az olajos barnítás/feketítés 400-500 fok körül kezd el működni, ezt nem biztos, hogy sérülés nélkül kibírja az alkatrész...
Megoldás(ok): hideg barnítás- fegyverboltokban kapható "hideg barnító" folyadékkal(szobahőmérsékleten működik, de nem igazán kopásálló, csavarvégekre való...
https://rothermetal.com/termekek/gima/hidegbarnitas/ folyadékok...nem pénztárca barát, de hatékony.

u3hrdiue7

Nagyon köszönöm a gyors s kielégítő válaszokat!

Scythian

Üdv Urak!

FU36 marógéppel kapcsolatban volna villamosságát érintő  kérdésem, ha rendelkezne valaki ilyen masinával, vagy ha volna valakinek birtokában a géppel kapcsolatos ismeret, esetleg gépkönyv / szervizkönyv.

Toni

di9cys7gy

Tisztelt Fórumtársak!
Segítséget szeretnék kérni a következő témában, E3N-01.
Főorsó csapágy vagy csapágyak ügyben lenne kérdésem.
Létezhet pl., hogy a főorsó tengely görbe vagy elgörbült, semmi külsérelmi nyom nem látható. Szerintem szorul mikor próbálom üresben kézzel forgatni, de nem minden ponton. Érdekes a helyzet, a gép egyébként jól működik.
Nagy fordurdulaton viszont melegszik is szerintem túlzottan.
Olajzást ellenőriztem az is jó. Próbáltam a csapágy állítást is, de semmi érdelmeleges nem történt. Mikor rossz egy főorsó csapágy teszem fel magamnak és a fórumtársaknak a kérdést.

Lacibácsi

Szia!
Nálad kezdett el így szorulni? Tudsz előzményt?
Gondolom a mellékhajtást kikapcsoltad, hogy ne tévesszen meg ha az előtolóműben van valami hiba.
Nem lehet hogy szoros az első csapágy? Mértél hézagot?
Mit jelent a nagy fordulaton a melegedés? Mekkora fordulaton mennyire melegszik fel?
Nem olyan nehéz kivenni a főorsót. Az első NN csapágyat érdemes szemrevételezni, berágódás kipattogzás ne legyen.
Van videó is a szerelésről:



Főorsó ellenőrzés:


di9cys7gy

Szia!
Köszönöm válaszod, a mellékhajtás ki van kapcsolva igen. Mértem hézagokat semmi extra tűrésen belül van. 2400/p esetén 1.5 perc és már megérinteni sem tudod a tokány mögötti homloklapot.Arra gondoltam, hogy a görgőkön lévő kemény réteg le van pattogva vagy ilyesmi. Mindeképp szétbontom, esetleg itt szokott érdeklődést kiváltani az ilyesmi képekben?

Csuhás

Érdekel minket, hogy mi volt a főorsó fura viselkedésének az oka!

di9cys7gy

NN 3010 K
Van esetleg valakinek tapasztalata, kismillió féle csapágy van 18-100e forintig, hogy mit is érdemes vásárolni. Haverom szerint a legolcsóbb is ugyan olyan jó lesz hozzá.

Csuhás

Szerintem a legjobb döntés új de régen gyártott elfekvő csapágyat venni. Elég gyakran árulnak ilyeneket. Pl nekem is van a fiókban egy tartalék csapágy a gépemhez.

Lacibácsi

Egyetértek Csuhás kollégával az elfekvő készletből való vásárlással..
Kíváncsi lennék a hiba okára, ha szétszedted meséld el légyszi.

kart emg

Nem tudom, hogy ismritek-e ezt az oldalt: https://jovalolcsobb.hu, mindenféle gépalkatrészt lehet kapni, és van egy csapágylista is:
https://jovalolcsobb.hu/csapagy

A csapágyak elfekvő készletekből származnak. A keresett csapágy épp nincs benne, de ha valami spécit keres valaki érdemes megnézni. Én már találtam olyat, ami újonnan kb 2x annyi lett volna.

TBS-TEAM

Vezérlés és hajtás komplett csere.
Árkezett gép 2022-05-27.
Állapota a teljesség igénye nélkül egy pár kép.
Az ideiglenes lakó kiolvasta a dokumentációt. [#eplus2]
Ebből kell varázsolni. [#conf]

          
József