Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Gépek felújítása A-Z

Indította gaben, 2024 április 09, 16:03

Előző téma - Következő téma

Miki2

Ez nem a végleges helye a gépnek.
Sőt nem is az én gépem.
A vezérlő a gép mellett lesz, jobb kézre esik.

KoLa

Én nem kedvelem az ilyen visszanézős gépelrendezést!
Az EUcnc-nél tokmány irányú látószögben van minden, ahogy gondoltam, hogy így jó lesz.
De az újabban használatos Gildemeister CT40 + Linuxcnc variációmnál be kell ismernem hogy inkább visszanézek jobbra, mert ez még így is jobb!

frob

Sziasztok

Eltelt egy kis idő mire megint az NCT90T vezérlő közelébe jutottam, de dnc-vel megy bele az adat, viszont lementeni elindítani bármi mást csinálni vele nem tudunk...

kiválasztom hogy sorosport2 ről kapja az adatot, majd indítom hogy start, bemegy a pc-ről az amit előtte tőle lekértünk, és utána passz hogy mit kell csinálni, elmenteni elindítani nem tudjuk a bevitt programot

NCt oldalán fent lévő programozás és beüzemelési könyveket többszörösen végig olvasva sem jöttünk rá.
írja hogy magnóról vagy soros portról bemehet az adat, meg hogy lehet folyamatos bekocogás szabályozva a bevitelt és úgy dogozva a masina, de hogy is kell pontosan azt nem lehet tudni
Esetleg van valami speciális karakter ami a végét jelzi és elmenti?

NCT vajon mennyire készséges egy ilyen géppel való kérdésekben, valaki szokott tőlük kérdezősködni?

Előre is kösz!

R.

sanyi84

Biztos hogy bemegy az adat?
Általában valami karakter a lezárás. De ezt ki is írja a kijövő fileba.

frob

igen, eddig rs232 hibát dobott, viszont most byte-ra pontosan leszámolja és vár, utána hiába nyomok bármit nem csinál semmit, csak is a stop gombra reagál ( F7 ) de akkor meg eldobja ....

Lehet valami gomb komibánció kellene hogy elmentse programhelyre?

mert ügye két módi van,
1. az hogy betöltöm az adott cuccot egy programhelyre
2. dnc csatorna és folyamatosan rts-cts lábakat ráncigálgatva tölti be és megy a masina, így elvileg több ezer sort is be tud kajálni...

Jelenleg egyik módit sem érjük el, csak azt lehet látni hogy elindítom betöltés -> start gombokkal, majd a pc-n fájl küldés és leszámolja a gép a beérkezett byte-kat..

És ahogy írtam is, a tőle kiszedett és mentett fájlt küldöm vissza.. tehát gondolom jól küldi ki, persze az nem biztos hogy a program jól menti, szóval ott is lehet gubanc...
Egyébként milyen dnc progi javasolt hozzá?

sanyi84

Nem zárja le a kommunikációt.
Valami monitor programmal nézd meg mit küld ki.

frob

ééééés ez nem jutott eszembe!
bakker

köszi!
megint lesz egy menetem hogy meglessem mit küldött...

R.

iyif9uu6h

Tiszteletem!

Esetleg tudja valaki, hogy egy ilyen kompresszorba mennyi olaj kell? Nincs rajta se nívó, se szintjelző csavar. Vagyis ha van, nem találtam meg.

Előre is köszi!

  

jani300

Üdv !
Ezek általában teherautó kompresszorok .
Az olajozását a motor olajszivattyúja látja el , és visszafolyik a maradék a karterba .
Habár ezen mindha léghűtéses hengerfej lenne ,olyat még nem láttam .
De attól még megoldják az átalakítást szóróolajozásra , de a kartergáz elvezetése problémás szokott lenni .

iyif9uu6h

Ez nagyon alap kompresszor. Biztos, hogy nincs rajta saját olajkör. A karter tele van olajjal, van betöltő, és leeresztő csavar. Amennyire tudom, alapból szíjas hajtású volt. Rá volt gépészkedve a hűtőventillator szíjára, ha jól emlékszem. Kb,, mint a képen.

A gond, hogy elég rendesen letömítettem mind a betöltő, mind a leeresztő csavart. A leeresztő nyilván korábban is le volt tömítve, de a betöltő nem. Lefújtam vele vagy 3 négyzetmétert, és a kompresszor a csapágyon keresztül kinyomta a nagyja olajat, mert ugye nem volt hova kiszellőzzön a karter. LEsz is beletekerve egy levegős hangtompító a betöltő csavarba, de előtte jó lenne tudnom, mennyi olaj volt benne, és visszatölteni. Nem akartam saccolva feltölteni. Hátha elérhető némi infó, hogy mennyi olaj kellhet bele.

  

jani300

Szerintem a "betöltő" csavaron kapta az olajnyomást egy csövön keresztül , és a "leengedő" csavaron folyt vissza a motorba .
A hasonló rába kompresszor ,és a zill is egészen biztosan így működik .
A szellőző problémáját sem találomra írtam .
Volt erről egészen bőven szó régebben a fóromon is .
Nekem is levágta a csapágy hátsó deknijét a kompresszor , talán már 40 éve .
Az egyhengeres kompresszorban léttam már saját olajozásút is .
Eggyel kevesebb helyen kellett olajszintet nézni a fent említett megoldásnál .
No de legyen igazad .

B.Zoltán

Ha segít, hogy a hobbi metrós kompresszoroknál az olajszint ott van, hogy a hajtókaron a kanál, ami nekem csak egy hajlított acélhuzal, beleér. A hajtókar vége semmiképpen.
Persze nem tudom, hogy neked van-e a hajtókaron olajozó lemez, ami feldobálja az olajat, vagy ahogyan előttem írták úgy volt.

iyif9uu6h

És igazad lesz. Tényleg megy bele olajcső. Akkor meg kell nézzem, mi van a forgattyúsházban. Nem volt sok kedven szétszedni, hogy megnézzem, van-e benne olajfeldobáló.

Köszi az infókat mindenkinek!

    

u3hrdiue7

Szép napot!

Belekezdtem egy kis koordináta asztal felújításába.
A kicsit is rozsdás felületeket bekentem rozsdamaróval, ami a képen látható szürkés rész. Sajnos úgy vettem észre hogy ami az acélt védi valamilyen sötétebb felület, szintén teljesen lejött a rozsdamaróval bekent részen.
 Nem tudja esetleg valaki hogy lehet korrózia ellen lekezelni ezt az acélt? (Neten csak WD40 es bekenést ajánlanak...)

Előre is köszönöm!

  

vadember

Néhány hétre megfelelő védelmet ad a WD40 vagy bármelyik fúró-üregelő spray. Hosszabb távra már inkább a korrózióvédő sprayket használd. Ezek valahogy jobban tapadnak.