Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: TROMF22

Indította gaben, 2025 február 26, 08:07

Előző téma - Következő téma

TROMF22

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 21, 19:55A komplett egységek tömege is eltérő,  az INA+FAG 1,956 kg., az MSB 1,688 kg.
Az eredeti kínai ~ 15 dekával könnyebb.
Mindegy, ez az egység lesz a kínai párja.

A meglepetés ...

Miközben egymás mellé illesztgettem az alkatrészeket, kézzel megmozgattam a csapágyak belső gyűrűjét.
Nagy meglepetésemre, az általam is nagyra becsült original W.Germany  INA csapágy belső gyűrűje, axiálisan határozottan kotyogott.
Az eredeti (zöld házas) kínai meg sem moccant.
Mivel a kézzel érzékelhető játék mértéke elég becsapós, csináltam egy mérést:
A konkrét érték 0,2 mm.


Tudom, hogy ezek a csapágyak más követelményekre, mezőgazdasági gépekhez, anyagmozgatás, stb. céljára készültek, de nem ezt vártam.

Bár nem ez volt a tervem, de úgy döntöttem, hogy az eredeti kínai lesz a vezetőcsapágy, ezt rakom a tokmány mögé.
Most már  csak annak drukkolok, a golyók tényleg csapágyacélból legyenek.











zsolt123

Idézetet írta: gaben Dátum 2025 május 21, 18:12Nyilván sokkal gyorsabb megépíteni, mint bármi mással.
Előnyei, hogy nem követel meg olyan pontos illesztést a szemben lévő oldalaknál,
mert nagyobb axiális hiba is belefér.
Fordulatszámban, terhelhetőségben és pontosságban biztos vannak komoly korlátai.

Én pedig csupa olyan videókat találok, ahol ezeket váltják ki komolyabb szerkezetekre,
majdnem mindenki a végén eljut a kúpgörgős csapágyazásig.

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 21, 18:01Ami most következik, az bizonyára megosztó lesz.
Gondolkodtam is, hogy elővezessem-e.

Tudom, tudom, tudom,  Y csapágyakkal nem illik főorsót építeni.
Egyszerűen elvileg hibás.

De az Internet népe odavan érte, és széles vigyorral használja.
A YT tele van ilyen csapágyazással készült szerkezetekkel.




Mi lehet az igazság? Tényleg használható?
A gyors építhetőség biztosan előny.
(Bár nálam a gyorsaságra azért nem lehet mérget venni.)


Szia, én már futottam egy kört 25-ös tengelyhez való (szerintem kínai) Y-csapágyakkal. 0.15 alá nem tudtam levinni az ütését/kotyogását. És ezt ugye a tengelyvégen mértem, képzelheted, mekkora hibát okozott a tokmányba fogott munkadarabon tíz centivel arrébb. :P 
Most meg egy kúpgörgős csapágypárral (2x 30205) szenvedek. Egyrészt nagyon pontosan kell(ene) illeszteni, másrészt nem mindegy, h mennyire van megszorítva. Ha nem eléggé, akkor pontatlan/imbolyog, ha nagyon, akkor meg az 550W-os aszinkron motor teljesítményének kb. a felét be is nyeli a súrlódás. A végén még megunom, és jöhet a jól bevált, kommersz 2+1 db 6205 mélyhornyú + 2 db axiális megoldás. ;) 
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

TROMF22

Idézetet írta: zsolt123 Dátum 2025 május 23, 00:47Szia, én már futottam egy kört 25-ös tengelyhez való ...

Azért a d40 tengely méretű csapágyak talán már többre képesek.
Minden megvan hozzá, most már összeállítom.
Persze így is van még vele egy kis meló.

Ha végképp vállalhatatlan lesz (pl. még alátéteket, gyűrűket átszabni, vagy kis távtartókat elkészíteni sem lesz alkalmas)
Akkor leminősítem forgatónak.
A csapágyakat és az alátét blokkot egybe hagyom, kap egy leharcolt tokmányt,
és rozsdás csapokat csiszolgatni, keményebb rudakat, illesztőszeget stb. sarokcsiszolóval elvágni jó lesz.
Vagy akár még hegesztéshez is. 
Ezekkel úgy is mindig küzdelem volt eddig.


TROMF22

Nézegettem ezt a provizórikusan összeállított, Y csapágyas egységet.

A csapágyak alatti T hornyos magasító blokk mérete 170x140x50 mm.
A csapágyházak talp hossza 184 mm, túlnyúlnak a magasító blokkon.
Kicsit úgy néz ki, mint a kamasz a kinőtt nadrágjában.
De, nagyobb gond is van.

A csapágyház rögzítő furatok olyan tartományba esnének, ahol az öntvénybe már nem készíthető szabad kifutású menetes furat. 
Ez a végeken már telibe öntött rész, amit kívülről megszakít a tömböt lefogó csavarok részére kimart oldalzseb.
Ez a furat készítéshez, menetfúráshoz nem túl jó előjel.








sarktibsi

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 24, 10:05Nézegettem ezt a provizórikusan összeállított, Y csapágyas egységet.

A csapágyak alatti T hornyos magasító blokk mérete 170x140x50 mm.
A csapágyházak talp hossza 184 mm, túlnyúlnak a magasító blokkon.
Kicsit úgy néz ki, mint a kamasz a kinőtt nadrágjában.
De, nagyobb gond is van.

A csapágyház rögzítő furatok olyan tartományba esnének, ahol az öntvénybe már nem készíthető szabad kifutású menetes furat. 
Ez a végeken már telibe öntött rész, amit kívülről megszakít a tömböt lefogó csavarok részére kimart oldalzseb.
Ez a furat készítéshez, menetfúráshoz nem túl jó előjel.









A csapágyházon lévő furatot lehet bővíteni majd abba a nagyobb furatba lehet esztergálni egy excenteres perselyt így a furatot lehet kicsit arrébb tenni. Kérdés , hogy mennyit kell tolni rajta.   

TROMF22

Idézetet írta: sarktibsi Dátum 2025 május 24, 10:38... így a furatot lehet kicsit arrébb tenni. Kérdés , hogy mennyit kell tolni rajta. 

Ez a lehetőség az oválra öntött csapágyház furatokkal nagyjából már ki van "maxolva".
De lesz megoldás! wave.gif

TROMF22

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 24, 10:05A csapágyak alatti T hornyos magasító blokk mérete 170x140x50 mm.

De van másik!
Egy kicsit eltérő kivitelű magasító blokk hasznos felülete 216x138,5 mm.
Ezen kényelmesen elfér a két csapágyház.. Ez is 50 mm magas.

Egy felszámolt műhelyből került hozzám, erősen kohószökevénynek kinéző állapotban.
Szerencsére geometriailag, kisebb beütésektől eltekintve jó állapotban van.
A rajta lévő  szennyeződés csak a sok éves elhanyagoltság jele.
( Azért a T -anyákat / -csavarokat megcibálták néhányszor. A horony éleken kell majd egy kis kiigazítás.)

Azt tapasztaltam, hogy egy erős háztartási hideg-zsíroldóval szépen letisztítható.




TROMF22

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 24, 10:51Azt tapasztaltam, hogy egy erős háztartási hideg-zsíroldóval szépen letisztítható.

Amíg a zsíroldó dolgozik, egy kis tisztább munka:

Volt az aluprofil kupacban néhány érdekes profil, ami eddig semmire nem volt használható.
40x45 befoglaló méret, egy oldalán 10 mm horony, szemben nyitott ,,U" két szárral.

Egy kicsit tovább alakítva most hasznosulnak.
Az U egyik szárát eltávolítva, a maradék L, kiváló élvédő a korábban készített munkalapos zsámolyhoz.
Ráadásul a munkalap síkjával  párhuzamos T hornyos oldal rugalmas továbbépítést kínál.


Egy rövidebb darabnál az U mindkét szárát leválasztottam.  Ez a lapos T hornyos hasáb – párhuzamosan rögzítve az egyik élvédővel -  lehetővé teszi, hogy később ide egy ékszíjtárcsás előtéttengelyt építsek. A T hornyokkal megoldható lesz a szíjfeszítés is.










TROMF22

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 25, 11:51Amíg a zsíroldó dolgozik, ...
A zsíroldó működött, megtette a hatását, szépen letisztult.
De amilyen intenzíven beindult a folyamat, azt reméltem, hogy a lepergett festék maradékát is leszedi.
Néhol belemart egy kicsit, ami nem tapadt nagyon erősen, levált, de a többi rajta maradt.
Hiába ez nem egy KROMOFAG.
(Olyan békebeli nekem nincs sajnos. Az újabbak meg drágák és mégsem az igazi.)

Jöhet a furkálás (M12).







kgl

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 26, 08:50Hiába ez nem egy KROMOFAG.
(Olyan békebeli nekem nincs sajnos. Az újabbak meg drágák és mégsem az igazi.)
Jöhet a furkálás (M12).

Lehet kapni kormofágot, de nem mindegy melyik fajtát vásárolod. Van híg lötty verzió ami mindenről lefolyik és van olyan ami géles állagú és így függőleges felületre is kenhető.
Én ezt a fajtát szoktam használni mert ez géles. : https://www.obi.hu/higitok-festekmarok-lugositok-tisztitoszerek/poli-farbe-kromofag-500-g/p/3005485
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TROMF22

Idézetet írta: kgl Dátum 2025 május 26, 12:42... van olyan ami géles állagú és így függőleges felületre is kenhető.

A Marót Kft. KROM-A-FAG termékét ajánlották, ami állítólag nagyon hasonló a régihez.
Viszont lakossági használatra csak a folyékony változatot lehet megvásárolni.
Mivel üvegben van, és veszélyes is, rendelésre nem küldik, csak személyes átvétel lehet.
A gél állagút csak ipari felhasználóknak adják, nagyobb kiszerelésben.

https://www.colorflotta.hu/m_krom-a-fag_acid_folyekony_festekeltavolito_1_liter_7382?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link&gad_source=1&gad_campaignid=18476197116&gclid=Cj0KCQjwotDBBhCQARIsAG5pinNs0E_QhxUr_bIl39ePAKdvR6mIB8JagK68RcD3xwz65lGsdRhqU4UaAutXEALw_wcB

Mivel az OBI-s gél állagú, tényleg jó lehet. A fél literes kiszerelés szintén barátságos.

TBS-TEAM

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 26, 13:30Mivel az OBI-s gél állagú, tényleg jó lehet. A fél literes kiszerelés szintén barátságos.


13 értékelésből 3,2 nem igazán jónak találják akik megvették.  :rohog
József

TROMF22

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 26, 13:30A Marót Kft. M KROM-A-FAG terméke
A gél állagút csak ipari felhasználóknak adják, nagyobb kiszerelésben.

Nos, ez nem biztos, hogy így van,  csak a cél közönség az ipari felhasználó, és van 1 literes üveggel is.
De, a vásárlás az macerás.


kgl

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 26, 13:40Nos, ez nem biztos, hogy így van,  csak a cél közönség az ipari felhasználó, és van 1 literes üveggel is.
De, a vásárlás az macerás.


A volt munkahelyemen az utasszállító repülőgépeket részlegesen újrafestették. Ez nem az a módszer, hogy hogy rákenek egy réteget, mert egy repülőgépre átlagba 200 kg festéket fújtak fel, az pedig felesleges túlsúly, jelentős többletfogyasztást eredményez, ami gazdaságilag nem előnyös. Ezért az az eljárást kell követniük a festőknek, hogy TÖKÉLETES fémtisztára le kellett marniuk a festéket mindenhonnan, amit újra akartak festeni. A legtöbb sérülés a törzs alsó részén és a szárnyak alsó részén vannak mindig, a felverődő kavicsok miatt, rakodás közbeni sérülések miatt. Innen még a gélesített ipari festékmarók is szép lassan lefolytak. A marási idő álltalában egy élyszaka volt, tehát nem egy gyors eljárás. Az ipari gélesített festékmarókba még raktak ilyenkor további gélesítő anyagot, hogy még sűrűbb legyen. Ez álltalában valamilyik Aerosil anyag volt. Én is sokat használtam gélesítésre ezeket. A kocsonyás állagú festékoldót még tovább tudtuk gélesíteni, hogy ne csöppenjen le olyan helyre ahova nem kellene jutnia. Nagyon kevés kellett a gélesítőből. Ez persze megnövelte a marási időt. Én nem marószerekhez keverve használtam ezt a gélesítőt, hanem epoxi műgyantákba keverve sűrítette be a gyantát, hogy ne follyon le.
Mi ezt az anyagot használtuk. : https://novia.hu/termek/tixotropizalo-aerosil-200-10-kg/
Ez neked valószínüleg nem éri meg anyagilag, de én ingyen tudok neked adni ilyet ha szükséged van rá vagy ki akarod próbálni. Rendkívül könnyű  súlyú ez a gélesítő anyag, egy kb 1 méteres magas papírzsák nincs 10kg ha tele van vele.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TROMF22

Idézetet írta: kgl Dátum 2025 május 27, 09:43Ez neked valószínüleg nem éri meg anyagilag, de én ingyen tudok neked adni ilyet ha szükséged van rá vagy ki akarod próbálni.

Köszönöm szépen ezt az érdekes kiegészítést, és a felajánlást.

Nagyon nem vonzódom ezekhez a maró / mérgező dolgokhoz.
Az én programomban már már csak néhány alkatrész fordulhat elő, amiről jó lenne ledúrni az ütött-kopott festék maradékot.
Erre pedig még az 1 liter is sok. Kísérletezni pedig végképp nem fogok.

Ha mégis nagyon fontosnak találnám az újrafestést, akkor mechanikus tisztítás + a kisebb kiszerelésű OBI-s gél.

(A nejem szerint így is rengeteg kacatot hagyok "szegény" örökösökre. Nem akarom ezt vegyi anyagokkal is tetézni. Tanultam a papám esetéből.
Egy lemez öltözőszekrény volt tele ilyen-olyan festék, hígító, akkusav, akkulúg(!) permetezőszer stb. maradékokkal a hagyatékban.
Nem kevés utánajárás volt, mire megfelelő lerakót találtam, anno 2005.)