Épül a gépem ::: Molnár Szabolcs

Indította gaben, 2025 február 26, 08:04

Előző téma - Következő téma

etc77f5nr

Pontosan nem tudom mekkora. A motorokon van egy hajtómű elvileg felező ránézésre de passz, aztán fogaskerék és fogasléc. A Z tengelyen pedig direktbe golyósorsó.

etc77f5nr

Ja igen elfelejtettem írni, hogy be van x-elve a motormeghajtó papírjain 1.8deg motornál a 2000. Szóval, ha jól értelmezem akkor 1/5 microstep van és így az Y tengely 98step/unit Mach3 motortuningból kiolvasva. Ebből számolhatsz :) Ha lehet :)

000000000

Én már nagyon kiváncsi vagyok arra a gépre.
Ez a sok infó,mellékelhető lenne pár képpel a gépről.
????? FOTÓ ?????

y9au2mspr

Köszi. Egy képet én is megnéznék. Akkor ha jól értem a kereszt híd mindkét végén van egy motor.

etc77f5nr

Van. Kétoldalt fogasléc. A megoldás nem a legjobb, minden a sínre potyog... A te fenti híd megoldásod jobb. Ma egy 15-s lemezzel szenvedtem, hogy feldaruzzam... Kell a kihúzható asztal. Igyekszem majd képeket csinálni, remélem a gyártó felől ez nem lesz gond. Csak nem védett a gép :)

y9au2mspr

Szia. Oks köszi. Azon is gondolkodtam,hogy mindkét oldalon legyen motor és akkor nem kell kereszt rúd. Viszont most már eldőlt,hogy elsőre rúd lesz és meglátjuk. Mindkét végén 24 fogosztású 25mm  széles alu kerék lesz. T5 25mm széles szíj fog felkerülni mindkét oldalra. Az egyik végén lesz egy tengelykacsoló,mihez hozzá fog csatlakozni a cserélhető hajtómű(elsőre felrakom az 1:7 és meglátjuk. Ebbe jön a motor és majd eldől,hogy jó lesz-e vagy sem. Ha problémás lesz akkor második nekifutásra a másik végére is felépítem mindezt és két motor lesz a vége,de ezt ha lehet kikerülöm. A Z nekem nem golyó orsó lesz,hanem trapéz menet. Ebből a 16mm átmérőjüt fogom felrakni. Bőven elég pontos lesz. Azért kettő közé ide is beillesztek egy tengelykapcsolót.

000000000

 
Milyen motorhoz számoltad, az 1:7  gyorsítást?
 

y9au2mspr

Úgy tervezem,hogy veszek egy 86HS40-EC-1000 -at és ha megfelelően hajtja (x) akkor ez is marad. Ha kevésnek bizonyul akkor felrakom a kereszt számra (y) ezt a motort és csak ezt követően veszem meg a 86HS80-EC-1000 -at. Ezzel az áttétel (24 fogosztás T5 +1:7 ) 200-as felbontásban elérem a 0,085 lépéshosszt mi bőven elég lesz erre a technológiára. Viszont ezek a motorok már enkoderrel szereltek és gondolom a sima  léptető motorokra még azt is kell rakni vagy tévedek?
 

000000000

Nem kell, ezert hivjak nyilt hurku vezerlesnek. Persze jo ha van, de nem a mukodes feltele.
A probalgatas helyett szerintem erdemesebb tobbet meretezni. Azert az athajtoengelynek van egy nagy elonye a ketoldali hajtashoz kepest szeintem, megpedig az hogyha valamilyen okbol az egyik oldali motor lepestveszt, vagy valami kontakt hiba miatt meg all a motor akkor kart tehet a mechanikadban.
Ha nics nagyon fogalmad a meretezesrol szivesen segitek. En kisebb fogszamu szijtarcsat hasznalnak-annyival kevesebbet kell pogetni a leptetomotort. Alappvetoen 7 fognal nem kell hogy tobb kapcsolodjon egyszerre, igaz ugyan hogy minel kisebb radiusszal hajod a szijat annal jobban igenybeveszed. De leptetos hajtasnal arra toekedj hogy minel kisebb fodulaton jarasd a motorodat

y9au2mspr

üdv. Ez a tárcsaméret azért választottam mert nekem egy 17 mm furatot kell készítenem bele ékpályával. ahogy utána olvastam ez a tárcsaméret a legkisebb mibe ezt a furatot bele tudom rakni. Ha kell persze a 15mm is elég. A 20 fogosztásúba bele lehet fúrni ezt as méretet és belevésni az ékpályát?
Én is ezért szeretném a hajtó tengelyt,mert mindig azonos lesz a két oldal mozgása történjen bármi a motorral,max a megmunkált lemez lesz kukás. Minden segítséget szívesen veszek természetesen.
 
Akkor ezt is választhatom enkoder nélkül. Danibá ilyet nyomatékút ajánlott.
 
Léptetőmotor 34SM095-064-8W-SB12-6.4  
 

000000000

Nyomateku leptetomor nincs. Minden esetben a fordulatszam nyomatek jelleggorbet kell nezni, ezeknek az enkoder visszacsaolsos leptetomotoroknak teljesen mas a jelleggorbeje pl mint a nyilt huku vezerlessel. De minden esetbe csokkeno terndet mutat.
Szijtarcsa menesztesre nekem bevalt nagyon jol hogy a tengely meg lett bodazva jo mellyen utana lett rapreselve a bordaskerek. Igaz nem oldhato, de csak akkora furat kell mint a tengely, es nem kell reteszpalyat veseni. De mier nem lehet abba tengelybe egy lepcsot kialakitani? persze nem akarok a konsrukcios dolgokba beleszoli, biztos mindennek megvan az oka. Ha akarod delutan utanaszmolok mekkora keresztmetszet kell hogy elbirja a nyomatekot (ami mennyi is? hoppa) De ha azt veszeg alapul hogy mekkora egy motor tengelye, lathatod hogy nem kell 17mm atmeo szilardasagi okok miatt.  
Arra nem vallalkoznek hogy megmondjam melyik motor jo, azt kiszamolhatom neked ha akarod hogy mekkora nyomatek szukseges a kivant gyorsulassal a kivan sebesseg eleresehez, ha megmondod kb mekkora lesz a hidad tomege, viszonat a vesztesegk, a vesztesegek,  egy fekete folt (nekem legalabbis) a gorgoidnek nincs nagy, de a szijnak annal inkabb amit nagyban befolyasol hogy mennyire feszited meg. 25mm eleg szeles. sokat nyom a latban.
 
nem kotekedesbol ezeke probalj meg odafigyelni:
fogosztas=fogszam
ekpalya=reteszpalya gondolom reteszt akarsz nem eket

000000000

bocs,
a kevesebb fogszamu tarcsaval jobban kell porgetni, de nagyobb gyorsulast tudsz elerni. legyeg hogy ugy attetelezd hogy optimalis tartomanban mukodjon a motor


v2vhwz32z

Javaslom a Loctite megfelelő ragasztóit retesz helyett! Bevált megoldás már az iparban is.. Svejk is hozott már ütős példát úgy emlékszem. Ismerőstől hallottam, hogy méternél nagyobb átmérőjű fogaskereket is ezzel ragasztottak a tengelyre bányában?

etc77f5nr

Üdv! Én még mindig azt mondom, hogy akkora asztalhoz bőven elég az üresjárati 7500-8000mm/p :) Tapasztalat.. Mivel úgy kell rajzolni, hogy ha többdarabos dolgot kell kivágni, akkor egyberajzolod meg, hogy egy vágással vágja ki, mert csak így lehet kímélni a fejet. Az érintés+gyújtás+elindulás sokkal több időt vesz igénybe 50000mm/p üresjáratban is mintha egy vágással végigvágnád. A vágás legjobb esetben is egy 10-es lemeznél 1000-1300mm/p 100A fúvókával.