Épül a gépem ::: Kicsa

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

279nwbpsa

Én amennyire ismerem a nálad lévő alkatrészeket,úgy tippelem,hogy kb.evőkanálnyi gitt elég lenne.
Szórógittből pedig lehet kapni kisebb kiszerelésű ecsetelőst.Ezekhez meg csak nitróhigító kell,meg csiszoló papír...
A Hammerit festéken pedig meglepődnél,hogy mennyire jól takar.Még a nagyon ronda felületet is elfogadhatóvá teszi.

dm0jfi8u

Valóban,nem sok gittelés szükséges. Ha érti a dolgát az ember,valószínűleg elég az evőkanálnyi...én azért többre számolok.
Megnézem a festékboltban ezt az ecsetelős változatot is,gondolom ez akkor csak sima oldószeres (nitrós) gitt. A kétkomponensű,műgyantás (Neoplaszt) előnye a gyorsabb kötés?
 
Érdekes kérdés,látszik a hozzá nem értésem. Gittelés (és esetleges szórógittelés után) kell még külön valami kémiai alapozó? Pl cink-kromátos, cink vagy akár sima alapozófesték?
Illetve a Hammerite festéknek az előkészítés 'árt'? Mivel úgy olvastam,az tartalmaz alapozófestéket is illetve a fedőréteg.

spgkgiiaa

A gittre simán rá szoktam festeni. Nem volt bajom vele eddig. Ha emlékszel a zártszelvényes gépemre, azon sima kék Hammerite van. Letöröltem, lefestettem a nyers acélt 1 rétegben. Semmi baja.

279nwbpsa

A gitt(pl.Neoplast)a durva,mély hibák javítására szolgál és két komponensű.
A szórógitt,amire azt írtam,hogy "ecsetelős",az valójában az,amit a fényezők tesznek a festékszóró pisztolyba.Valóban nitróval hígítható.Jó gyorsan is szárad.
Utóbbi a kisebb hibákat hivatott eltüntetni.
Ezek már megfelelő felületet adnak a festésedhez.Hagyd az alapozót.
Ha nem boldogulsz,akkor ugorj át...aztán összecsapjuk gyorsan. :)

vyvk7xm7

Nézegetem a képeidet kávé közben. (led2.jpg) Csak egy észrevétel. A végállás kapcsolók alá, (majd ha végleg kerülnek a helyükre) vághatnál valami prespán, vagy esetleg karton téglalapokat. Lógjon túl a széle a kapcsoló körvonalán minden irányban pár milliméterrel és fedje a vezeték csatlakozások alatti alumíniumot is. Esetleg fel is lehet hajtva a széle, hogy védje a csatlakozásokat. A lefogató csavarok feje alá pedig alátétet és rugósat is. És jó volna szigetelést zsugorítani a kapcsoló nem használt lábára is, mert bizonyos helyzetekben az sem potenciál független.

dm0jfi8u

A karton/prespán szigetelőt nem teljesen értem. Mitől kellene elszigetelni a kapcsoló testet? Magától a váztól? Mert ahhoz nem ér hozzá sehol sem. A 3. lábra én is gondoltam szigetelésre,de majd csak a végén.
Az alátétekre gondoltam,de mivel a csavar most kelően hosszú,nem raktam be őket. Így viszont akkor kell mindenhova új csavar...de biztosabb a rögzítés. Köszönöm az észrevételt!
 
Közben elkezdtem levakarni a festéket a gravíregység alaplemezéről : ahol sok volt a mestertapasz,könnyebben eljön a festék. Ahol szerényen volt,ott küzdök vele elég rendesen. Összességében azért spaklival és reszelővel levakarható csak nem gyors meló.

vyvk7xm7

Á… dehogy kell elszigetelni a műanyagot az alumíniumtól.
De most két választásod van: Meghúzod a csavart tökig, akkor az összeszorítja a kapcsolót, az meg majd szépen megreped. Vagy előbb lelazul a csavar a rezgéstől.
Vagy, éppen alig hogy húzod meg a csavart, akkor még hamarabb kilazul, nem tart rendesen, lötyög a kapcsoló. (Már így is kispóroltál egy csavart, mert sajnos ugyan az rögzíti a kapcsolót is, és a vezetéktartó bilincset is.)
Az SS xxGL2 kapcsolók házának anyaga természetesen nem puha, hőre lágyuló műanyag, hanem merev, kemény.
A prespán arra való, hogy rugalmasan eloszlassa a csavar által képzett nyomóerőt a kapcsoló háza és az alumínium között. Ha meg már ott van, és benyúlik az elektromos kötések alá, akkor vezeték letörés esetén, az elszabadult vezetékvég nem ér az alumíniumhoz. (Esetleg a prespánon elhelyezhető a csatlakozópontok tervrajz szerinti jelölése.)
A kapcsolót rögzítő csavarodat sem esztergálták, hanem mángorolt technológiával készült, a feje pedig egy zömítési folyamat következménye. Ettől van, hogy a csavarfej alsó síkja nem teljesen sík, hanem íves, és nem teljesen derékszögű a csavarszárra. Az alatta képződő nyomóerő nem oszlik meg egyenletesen a felületen és nem egyenletesen gyomja a kapcsolót. Ez megint idő előtti műanyag elrepedéshez vezet. Tehát kell a csavarfej és a műanyag kapcsolótest közé egy lapos alátét. Arra meg egy rugós, hogy a rezgéstől ne lazuljon le a pont kellő nyomatékkal meghúzott csavar. Ha a csavarod hossza ezt nem engedi meg, akkor most szerintem nem „kelően hosszú” hanem épp hogy rövid.
Az ilyen, csak a profik által alkalmazott apróságok hiánya miatt is Hobby egy hobbygép.

dm0jfi8u

Erre megmondom őszintén,nem gondoltam. Úg éreztem,a kapcsoló testje elég merev és strababíró ahhoz,hogy az M3-as csavart finoman meghúzva (kb 10 mm menethossz van vágva az alaplapba) elég tartása legyen hosszútávon is.
Esetleg vághatnék kerékpár-belsőből is alá egy darabot,vagy marad a karton. Utóbbi kicsit rontja számomra az összehatást,megiscsak egy papírdarab. Gondolom azért nem kell pizzásdobozból vagdosni,megfelelne egy vastagabb A4-es papaír-pl fotópapír darab is? Prespán sajnos nincs elérhető közelésgben.
 
A csavar valóban rövid ebben a felfogásban. Márpedig úgy érzem,ez a helyes! Köszönöm szépen a figyelemfelhívást az ilyen dolgokra is :  a lehetőségekhez mérten a legjobb hobbygépet gépet szeretném építeni. És az ilyen apróságok a végén sokat dobnak rajta!
[#worship]

vyvk7xm7

http://www.hungarosack.hu/prespan_lemez/" TARGET=_fnew>A prespán ez egy papírdarab, csak kicsit más.
http://civispapir.hu/webaruhaz/index.php?route=product/product&path=4_419&product_id=1221" TARGET=_fnew>Biztosan akad a környezetedben is valami szép színű, ami passzol az esztétikai elképzeléseidhez.

7r5b55ajv

Hello
Olvastam az oxálásról. Grat.
Megkérhetlek, hogy írd le milyen anyag összetételt használtál a folyamatok során?  
Arra gondolok, hogy a mennyi vízhez mennyi trisó kell? Azután meg jól olvastam, hogy kénsav kell? Az milyen sűrű? Egyáltalán honnan lehet beszerezni? Utána láttam, hogy ételfestékes vízben fürdetted. Milyen hőfokon is? Aztán miben főzte ki a végén? Sima vízben?
 
Én is ki szeretném próbálni.  
Bocs ha már le írtad.

dm0jfi8u

Köszönöm szépen a linket,bár még így sem oldódott meg a problémám. A héten benézek papír-írószerbe,hátha tudnak nekem adni egy lapot. Ha mást nem,szétvágok egy dossziét... [#bohoc]

dm0jfi8u

Szia!
Köszönöm szépen!
Természetesen,ahogyan tudok,segítek.
 
1. 1 liter csapvízhez 1 evőkanál trisó : ebben főztem kb 5 percig mind az anódot,mind a katódot. Vigyázz mert pezseg,ki ne fusson.  
 
2. Boltban akkumulátorsav néven keresd,én 230 Ft-ért vettem egy litert. Ez 37 tömeg%-os kénsav : valahol hígítást írnak valahol nem. Én ezt hígítás nélkül használtam fel.
 
3. Eloxálás után kb. 5 percig áztattam csapvíz + szódabikarbónában.  
 
4. Színezéshez deszillált víz + ételfesték : 1 liter vízhez kb 1 kávéskanálnyit. Hőfok 60 fok körüli érték.
 
5. Kifőzés sima vízben (ajánlom a desztvizet itt is) kb 60 percig,lobogó vízben! Fontos!
 
Ez volt az első próba,ezzel készült a lemezcsík. Érzésem szerint az időkön lehet változtatni,de ez még nincs tesztelve : 5 perc trsiózás..eloxálás,utána szódabikarbóna szintén 5 perc. Színezés szerintem 10-15 perc, utána a főzés szintén 10-15 perc. De mondom,ez még csak elképzelés...

9pk59nuy

És hányas pont az eloxálás?

dm0jfi8u

A 2. :)
Erről láthatsz leírást,tájékoztató adatokat lejjebb.
Áramérték : 1.5-2 A/dm^2. Alá-fölé menni nem érdemes mert vagy nem lesz elég a rétegvastagság,vagy túl nagy kárterek lesznek és a végén kimossa az összes festéket a víz.
A sav hőfoka ne menjen 25 fok fölé,ez még fontos : vagy több sav kell,vagy hűteni.
Elméletben ha a megfelelő áramerősséget biztosítani tudod (van akkora táp,nem melegszik fel a sav) akkor a folyamat 20-30 perc. A szíjtárcsát kb 60 percig eloxáltam a névleges áram 60 %-án (1.55 A helyett 900 mA),így is kicsit kevés volt neki. Vagy tovább kellett volna benthagyni,vagy nagyobb árammal végezni a műveletet.

7r5b55ajv

Köszi szépen.  
Még azt meg kérdezhetem, hogy öblítéshez mennyi vít + szódabikarbónát használsz? Vagy csak érzésre?