Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Kicsa

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

Révész Richárd

Mivel nem millimétereket kell feszíteni rajta ezért jó lesz szerintem.
De inkább fúrj bele többet,az nem árt.
 
Ez csak az én véleményem majd az okosabbak biztosan mondanak rá valamit.

000000000

Z kilogás kompenzálása az oldal tarto lemezen eltolás a maromotor tengelyvonalához képestés az oldal csapágyazás középvonalába esik a maromotor tengelyvonala! az A és B egyenes jol láthato amit szeretnék érzékeltetni !
http://cnctar.hobbycnc.hu/mambablack2009/vegyes/DSC03520.JPG" border=0>

Kicsa

Sziasztok!
Jelenleg az X alaplap síkja és a marómotor tengelye közötti távolság 150 mm. Félek hogy ez túl sok...minimális távolságokat tudnék faragni (pl lapvastagság csökkentés),ha kevés akkor más konstrukcióra van szükségem.
Bár ha arra gondolok hogy alu-ból lesz elméletileg a gép,elég merevnek kell lenni ezzel a felépítéssel,pont a sok 'merevítés' miatt...
A kilógásos dolgot értem,mire szeretnél kilyukadni,és mivel nekem az asztal mozog Y irányban-e miatt nem is törtem a fejem. Az egész X konzolt oda helyezem,ahova jól esik.
Egyébként most megnéztem,jelen állás szerint körülbelül 70 mm-t kell a sarokponttól előrébb hozni a szánrendszert hogy a maró középvonala a teljes megmunkálási asztalrészt beérje.

000000000

jo az a Z magaság szt is számold mi van ha beraksz egy gépsatut anak is kell hely a Z alat + megmunkálási mozgás a satu magaság felet!

Kicsa

Gondoltam rá,már be is van rajzolva Catiába a satu. Viszont tanulva az előző gondokból,azért is raktam még egy lapot a Z és X közé : 2-3 pozícióban emelhető süllyeszthető a teljes Z tengely.
Furatok még nincsenek de ez a legalsó pozíció,és feljebb lehet emelni még,ha szükséges.
Ezért is van ilyen magas X tartólap,szeretném használni majd nyák maráshoz illetve reliefekhez (töröm a fejem egy nagysebességű fortuna megoldáson) illetve egy jelen pillanatban felsómarónak kinéző maró amivel lehet dolgozgatni például fába.

Kicsa

Nagyjából kezd alakulni a gép terv része,eddig a főorsó amiről nem esett szó. Első elképzelésem egy felsőmaró felapplikálása de úgy néz ki hogy nyílt egy lehetőség : 72 V-os Rava motor beszerzésére, Egyújabbgépépítő személyében. (Adok Veszek)
Van-e valakinek tapasztalata a motor patronos befogatásúvá alakításában? Vagy marási műveletkhez is maradhatna a 'fúró'tokmány?
 Direktben gondoltam felrakni,illetve egy ER szárat megcsinálni később gravírozáshoz,áttétellel pedig ez forgatná.
Utánanézek hogy hogy lehetne ezt Mach alól vezérleni,csak elég tanácstalan vagyok így hirtelenjében.
Mindenjellegű bíztatás szívesen várok  [#kacsint]

000000000

szia!
a furotokmány hoszirányu  terhelésre van  inkább kitalálva maronak a háron szoritásos megfogás oldal terhelésnél nemfog müködni sajnos !
az az oldal irányu terhelésre patronos megoldás a biztos!

Szalai György

A mozgó asztalt megvezető két sin távolságát csökkenteném a teljes asztalszélesség felére. A híd síntávolságát szintén csökkenteném a rajta futó platform magasságának felére. (De a hídlemez saját magasságát, azt nem.) A hídlemez háta mögé is tennék két vízszintes alumínium sínt, akkorát, mint a lin. vezetők alatt van, ezekkel pont átellenesen. (H szerkezet.) A marómotort tartó karima és az őt tartó lemez találkozását az egyik oldalon megerősíteném egy derékszögű háromszög formájú merevítővel.
A „Z” golyósorsóját kitenném a marómotor mellé, így fele annyira állna el a hídon lévő vízszintes vezetőtől, mint most.
 
A „Z” egység miért van önálló doboz szerkezetként kialakítva? Talán cserélhető egységnek kell lennie?

Kicsa

A Z golyósorsóval a problémám az hogy nagyon magas a felső csapágytartó (71 mm mélységű) illetve a golyós anya pereme is átmérő 70 mm.
A többi gondolom a kihajlás miatt fontos,valóban jobb az elrendezés úgy,nemsokára alakítom is őket! :)
A Z egységet 2-3 pozícióban szeretném mozgatni az X asztalon függőleges irányban,bár lehetséges hogy ez még változni fog. Kb 115 mm hasznos mozgása van a lineáris vezetőknek,azon gondolkozom hogy ennél magasabb alapanyaggal úgysem fogok találkozni. Akkor meg fölösleges ez a megoldás,lehet hogy keresek egy fix pozíciót neki és akkor kiveszem a Z 'doboz' hátulját is. Az is 20 mm távolság.
Köszönöm szépen!

Szalai György

Ennek mi a jelentősége, miért jó ez?

Kicsa

Nem nekem címezted ugyan de válaszolhatok én is : Ha megnézed a képeket,láthatod hogy igen nagy kinyúlással sikerült egyenlőre megtervezni a Z tengelyt. Ezt  kinyúlást lehet ezzel kompenzálni,hogy az egész X hidat Z-stül 'hátrébbiszem',így a maró tengelyvonala (B) metszi az Y szán felfüggesztésének középvonalát (A)

Kicsa

Hogy miért küldte el....:) na ennek szerintem az a jelentősége hogy bizonyos forgácsolás közben erők káros hatásait mérsékli,kisebb lesz a lehajlás...szerintem :)

yuagaci9g

A Z erokart kell csokkenteni, roviditeni.
 
Ezert csinaltam  en igy a Z-t... A kinyulas 2.5cm.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Lampas/Kepek/Atalakitas/Oldalnezet.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Lampas/Kepek/Atalakitas/Z%20magyarazo%20(600%20x%20450).jpg" border=0>

svejk

Ügyes!
Talán még ilyet sem láttunk más gépén...

Szalai György

Köszönöm a válaszod.
Megnéztem a képeket, én is azt látom, amit Te.
Csakhogy szerintem a nagy kinyúlásúra tervezett (elfuserált) Z tengely okozta problémán semmit nem javít az, hogy „az egész X hidat Z-stül 'hátrébbiszem',így a maró tengelyvonala (B) metszi az Y szán felfüggesztésének középvonalát (A)”
Mert a marószerszámon kialakuló erő, a nagy erőkaron attól még ugyan úgy csavargatja a hídlemezt, ami zavaró rezgéseket eredményez.
Az egész ferde hídláb megoldás szerintem mindössze annyival jobb egy egyenes megoldástól, hogy a Z kiállásnyival rövidebb lehet a gép alapzata, mint egyenes tartó esetén. Annyival meg rosszabb, hogy a ferde hídlábtól oldalirányba még hajlékonyabb a hídszerkezet.
Azt gondoltam, talán valaki tud egy jó érvet ez mellett a műszaki ferdeség mellett, túl azon, hogy az organikushoz közel álló hajladozó motívum az élhető környezet iránti ősi emberi igényt elégíti ki.