Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Lézer

Indította gaben, 2025 február 03, 18:31

Előző téma - Következő téma

2rjw3gfi5

Köszönöm :-)

Amint megérkezett, kipróbáltam, és még aznap este szétbontottam apróra...
Az átalakítások:
Kidobtam a ventilátort, az elszívó csövet, az asztalt,(a tartólemezét is), az összes csavart, a fejcsapágyakat,az összekötő tengelyt, és csapágyát, a csőtartó bilincset, az USB kábelt.
Levágtam rövidebbre az elszívó torkot, és kihajtottam 45 fokba az oldalait.A műhelyben beépített konyhai elszívóhoz készítettem adaptert, és fehér rugós elszívócsővel bekötöttem az elszívóba.
Új csőtartó bilincseket raktam bele, és led csíkot (3-at), egy kis inhalátor kompresszort, 7x7mm-es energialánccal, szilikon csővel, a fejhez esztergált állítható magasságú fúvókával, egyelőre a rugós asztal van benne, majd motoros állítható készül hozzá.
Kapott a hátfalra egy áramlás őrt, és biztonsági kapcsolót a nagy fedélhez (REED), meg egy kis digitális hőmérőt a hűtővízhez.
A poti helyett 10 fordulatú Helipot-ot raktam bele.
És még nincs vége.....

ebalint

Ez sok-sok apróságnak tűnik.

Főbb elemekkel nem volt problémád ezek szerint. (?)

000000000

Mit tudnak életartalomra ezekben a csövek valoságban?[#conf]
valaki hajtota már végorára napi termelésben?[#wilting]

PSoft

Kb. két éve került hozzám használtan az én K40-esem.

Nagy vonalakban, ugyanezeket elkövettem én is rajta, amiket Zoli leírt.
Az átalakításokkal/finomításokkal, sokkal jobb lett mint volt.
Azonban, a két év használat után, megint lenne javítgatni való rajta.
Az "X" híd aluprofilja, ami az "X" kocsi görgőinek futófelülete is egyben, annyira kopott már hogy cserére, vagy átalakításra szorulna.
Ez a gerenda a gép mechanikailag legjobban igénybe vett eleme, a kocsi görgői intenzíven koptatják/vasalják az alu felületet.
És ugye, a működés jellegéből adódóan a kopás mértéke nem egyenletes a gerenda teljes hosszán.
Nehéz már úgy beállítani a görgőket, hogy a gerenda teljes hosszán kottyanásmentes legyen a kocsi járása.

morvfer7

Erre a kérdésre sajnos nem lehet korrekt választ adni.
A cső élettartamát nagy mértékben befolyásolja, hogy van használva.
A megfelelő hűtés elengedhetetlen.
Az pedig, hogy Kínában nem ebbe a gépbe szerelik a legjobb csöveket, teljesen egyértelmű, alapból egy bélyegző készítő gépnek épült, ehhez van a mellékelt program is, valamint a bélyegző készítéshez nem kell egy időben hosszabb igénybevétel. Láttam már ilyen gépet 10 év körülit is, ami azóta is működik, még az eredeti moshi vezérlővel, ami valljuk be, a mostanihoz képest az őskort idézi. Viszont találkoztam olyannal is, aki képes volt 1 hét alatt leamortizálni a csövet, vagyis a cső végében a tükröt, mert nyáron gravírozott egy A4 méretű képet, és nem figyelt oda a hűtővíz hőmérsékletére.

szf

Az Alu és a kerék közé  kb2mm-es  acél lemez nem fér be futófelületnek? Nem lehet úgy összehozni, hogy ne az alut koptassa közvetlenül?

morvfer7

Nem biztos, hogy a kopott alumíniumot érdemes lenne "foltozni", helyette egyszerűbb egy sínt betenni, stabilabb is lesz. Kínában is rájöttek, az újabb szériát már így szerelik.

  

mfew07m2u

Sziasztok,

A korábban leírtakat pontosítanám.
A ruida cn5 kimenetén a L-ON1 -en +5V van ha megnyomom a pulse gombot akkor 0,26V, a PWM kimeneten pedig a beállított 0-5V-ot. A táp oldalra megérkezik a jel. A tápról lehúzott csatlakozó helyén a pineken mért feszültség:
TH:0V
TL:5V
WP:5V
G: Ground
IN:0V
+5V:5V

Jön a jel még sem triggreli a tápot.
A tápról lehúzott jelcsatlakozás után a test gombbal a táp gyújt. rádugva nem.
Mi lehet a gond?
Köszönöm a segítséget

000000000


ebalint

Köszönöm a jelzést.

Ha úgy alakul(na), akkor kihasználnám a földrajzi adottságot.

PSoft

Mint ahogy Morvai kolléga is írja...

Nem érdemes tökölni a foltozással, csak időpocsékolás.

Ez a mechanika ebben a formában, hosszú távon, napi használattal, nem CO lézer alá való!
A 3-400 mm/s sebesség amit még szépen, hiba nélkül tud gravírnál, gyorsan "kinyírja" a hidat.
Ha a kínai diódalézerrel(is) szerelné, ott nagyságrendekkel többet bírna.:)
 
Ki kell cserélni a híd alu profilját lineáris sínre/kocsira.
Azt a könnyű fejet szerintem a sín alátámasztás nélkül, önhordó kivitelben is játszi könnyedséggel "elbírja".
Nagyban javulna vele a gép pontossága,és...élettartama is.

Persze akkor már, az "Y" síkon is el kéne követni hasonlót.
De akkor meg...
Célravezetőbb egy átgondoltabb, új mechanikát "összekalapálni":) a géptestbe, mint ahogy azt már páran meg is tették.

Szóval...
"22-es csapdája" ez a gép, de aki akar,és lehetősége is van rá, emelhet egy-két klasszist a színvonalon/minőségen.
Lehet(ne) ebből hosszú távon is jó, pontos,és gyors gépecskét faragni.:)

PSoft

Természetesen...

Keress, ha tudok segítek.[#wave]

mfew07m2u

Kérdés törölve probléma megoldva

GPeti1977

Nyomtatott ABS, a tükör nem melegszik bár nem néztem.

frob

köszi!
érdekes, mert valahol mintha azt olvastam volna hogy azért valamennyi veszteség ezen is van, biztos nagyobb rendszernél jön ki igazán, ahol már több kW kimenőnél összejöhet a 50-100W is...