Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Lézer

Indította gaben, 2025 február 03, 18:31

Előző téma - Következő téma

000000000

Azt felejd el mert az áram figyelés megszakad a szabályzon (áram generátor)!!!
egyszerüen a áram generátor betápal sorba kötöm hökapcsolot az tuti kikapcsol!
csak olyat vegyél ami alapbol zárt álapotban van NC jelzésü hö mérségket küszöbnél bont!

000000000

direkt müanyagházast vetem k9700 mert a fémházon az egyik lába potencia na a dioda fémháza is pozitiv nem lene jo  ez miat áthidalnám a szabályzást a dolog...[#rolleyes]
venti hiba forrás bármi lehet vele és akor meg szalad a höfok is...

000000000

De ha fémházas és a negatív ágára teszed és a házon keresztül kapja a negatívot a dióda akkor egy vezetéket már meg is spóroltál [#nevetes1]

000000000

vagy egy lézerdiodát meg sporolok ha véletlen....
gépváztol is elkel szigeteni a diodát az a biztos...

Kelepeisz Lajos

A fémházas klixont el lehet szigetelni és még így is messze jobb lesz a hőkapcsolat mindt a műanyagé,  a dióda lábai meg fémháztol függetlenek.

000000000

Amúgy a fémházas klixonok is el vannak szigetelve. (csak jobb a hővezetése)
Ritka az ami nincs. (de van ez is az is)

Szalai György


000000000

Ha szilikoncsöbe van!
kd9700 az egyiklább potencia a fémházal....
Használok müanyag házast is de pontosan müxik amire tervezték a rozsdamentes házu sem érzékenyebb inkább magasabb hömérségletre vanak máretezve 80c felet már nincs müanag házas!

000000000

A dioda belsö szigetelés nem tudom mekora feszig védhet (átütési határ)?
Power ledel már jártam porul hütö felület átutési szigeteltségre a gyártó 100v adot de 40...50 V szépen szivárgot    jött a nagy fejfájás a problémára...[#wow3]

PSoft

Még nincsenek, de köszönöm, hogy "rám szóltál".:)
Mostmár, muszáj lesz beépítenem. Azt hiszem, ma lesz a napja.
Ha csak "ideiglenesen" is, de beiktatom a rendszerbe.

Egyébként, mindenféle "púder" hajlamos a felrakódásra, nem csak a műanyag.
Minap, mikor a mázas csempékkel játszottam, no...a "kirobbantott" üvegkemény máznak a pora is. Egy idő után többé/kevésbé szabályos, cső szerű "toldalék" rétegződik a fúvókavégre a kilépő 3 mm-es furat köré.
(eddig nem is tudtam, hogy van egy 3D-s nyomtatóm is)[#nevetes1]
Direkt hagyva,és figyelve, egy idő után képes elérni a felrakódás a munkadarab felületét. Ilyenkor általában "letörik" vagy szétesik.
Fánál viszont, ha a fa száraz, sokkal kevésbé jelentkezik a felrakódás, szinte nincs is.

Kelepeisz Lajos

Ha szivárog vagy átüt akkor úgy is mindegy akkor az hibás.

PSoft

"A kompresszált tiszta száraz levegő elsüvít a tű mellett miközben a Coandă hatás miatt az oldalsó járatokon még külső levegőt is beszív. A korona kisülésben a levegő plusz-mínusz 10-15V egyensúllyal polarizálódik, és a szórófejen távozik."

Írtad előbbre az ionizátor működéséről.

A képen az ionizátor "eleje", ahol a már koronakisüléssel "kezelt" levegő távozik, a központi, kb. 4 mm-es furaton.
Az elképzelésem az volt, hogy a központi 4 mm-es furatba kis "hízlalással" pont passzol a 4-es pneu cső.
De, ott a nagyobb lyukkörön a három picuri furat is, az oldaljáratok furatai.
Meg kellett oldanom a próbához, hogy a lyukkörön levő három picuri furat, az oldalcsatorna furatai ne játsszanak.
A fejet óvatosan szétszedve/vizsgálva, találtam egy pont oda/beleillő, vékony "O" gyűrűt, ami lezárja a három furatot.
(a fej hátulján, belül, egy homlokbeszúrás a furatok lyukkörén, oda illik a talált "O" gyűrű)
A választott "O" gyűrűvel összerakva...így is lett, mostmár, csak a "főfuraton" jön az ionizélt levegő.:)
Így már...indulhat a "próba".

  

PSoft

Nos, az ideiglenes teszt összeállítás, az ionizátor "rendszerbe iktatása".

Táp,(DC24V) egy öreg, de jó :)labortápról.
A képeken nem látható, de egy szintén öregecske inhalátor kompresszora a levegőforrás.

A kompresszor puffer nélkül, közvetlenül a fejre nyom, 1,2-1,6 Bar nyomással.(eddig is így/ezt használtam a fejlevegő előállítására)
A hídra menő spirálcsövet most kihagyva, egy kb. 40 cm hosszú,  4 mm-es pneucső köti össze az ionizátort a fejjel.

Tapasztalatok...

Többféle anyagon kipróbálva kő, üveg, plexi, faanyagok, stb...
Az ionizátort a levegőáramba iktatva, lényegesen kevesebb a fúvóka végén a felrakódás.
Talán, fánál, plexinél, a munkadarabon lerakódó füst, vagy por/"púder" lerakódás is kevesebb.

A képeken a szokásos rétegelt lemez, mélyen, nagy mennyiségű anyagleválasztással gravírozva.
Itt például, egyáltalán nincs a fúvóka végén felrakódás.(az ionizátor nélkül, mindig volt a fánál is valamennyi.

Szóval...
Be kell hogy építsem, mostmár...végleges formájában a gépbe.:)

          

freewind

Sziasztok!
Régóta figyelem a fórumot, de most jutottam el odáig, hogy próbálkozzak a kék lézerrel 3mm rétegelt nyír vágásával. Sok beállítással kísérleteztem, de valahogy nem tökéletes. Eddig a legjobbnak tűnik a 120mm/sec sebebesség 3 menetben, a vágandó rétegelt fa kb. 1 cm magasan van  az asztaltól. A lényeg, egy kínai 3.5W lézerről van szó, amit már tárgyaltunk itt, hogy annyit biztos nem tud de a 2W-ot csak eléri.
A mellékelt képeken látszik, hogy a 3. menetben (de sokszor 2.-ba is) a lézer egészen átvilágít (sokszor az asztalon is látni az égés nyomot), de mégsem vágja át rendesen. Fény felé fordítva is úgy néz ki mintha át lenne vágva, de sokszor nagyon nehezen jön ki a helyéről, többször bereped az alsó réteg is, így szikével átvagdosom hátulról. A kiesett darabon is jól látszik, hogy a felső 2/3 erősen megégett az alsó 1/3 meg épphogy.
PSoft régebben csinált egy 2W-os tesztet  különböző sebességgel és menet számmal. Azon az egész metszet ,,szinte" égett volt (kevésbé mint nálam), nem úgy mint nekem.
Mit kellene tennem, hogy jobb legyen? Próbáltam a sebességet 80-ra csökkenteni, de javulást nem értem el vele. Szintén PSoft régebbi mintájára csináltam egy levegő fúvót amely a lézer hűtőborda mellett megy el és utána hajlítottam a vágás irányába (kb 1.5mm belső átmérőjű, kompresszor nyomás 0.5-1bar), de vágás téren sok javulást nem értem el. Egy külön ventilátor is van ami a füstöt  fújja el.
Az asztallaptól milyen messze érdemes tenni a nyírt, úgy vettem észre, hogy mikor 1cm emeltem akkor jobb lett mintha csak pár milliméterre lett volna az asztalról. A fókuszon kellene változtatni? A beállítása is nagyon nehéz: hegesztőszemüvegen nézve próbálom minél kisebbre állítani, de után még jó pár tesztet (a lencsét kb 20-30 fokokat tekergetem, ti mennyit szoktatok?) csinálok mire jó vékony vonalat húz. Teflon szalagot is tettem a menetes részre, mert anélkül eléggé mozgott benne. Amennyire tudtam a lézert is merőlegesen állítottam be, mert ez például nagyon befolyásolta. Esetleg a nyír rétegelt lemezek minőségével van gond?

Az utolsó képpel kapcsolatban lenne még egy kérdésem: látható, hogy a körívek vége és a vonalak elcsúsznak egymástól. Arduinot használok Grbl-el, a vezérlők A4988 1/16-os microstepre állítva. A gcode-ot inkscape-ben ,,Laser Plug-In J Tech Photonics, Inc." pluginnel generáltam. Ott sem láttam hibát, gcode szimulátorba és LaserGRBL előnézeti képén sem. Rémlik valami olyan, hogy a köröket nem szereti, ezét érdemes a kört több körívre felbontani akkor pontosabb lesz. Szerintetek itt is ez a hiba vagy a GRBL ennyire képes?  
Előre is köszönöm válaszotokat.
Tomi

          

000000000

kínai 3.5W biztos vagy?
kinaiak megoldják a teljesitmény növelést a dioda névleges áramának emelésével de ez nem lesz arányos a lézer teljesitményel inkább csak hö formában alak át nagy része a dioda tokozatán...
Ami biztos ha terakod össze mi is van bene vagy a 6W modult+levegö kell beáldozni vágás a fö csapás![#vigyor4]