Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

Motoros

 Értem..kösz a választ, várjuk az eredményt!

000000000

Sziasztok!
Vaprószom a következő: függ-e a léptecs forgathatósága (eltűrt frekvencia) a motorfesztől?
Azaz ha egy léptecset azonos áramkorlát mellett
nagyobb fesszel hajtok, pörgethetem-e kíméletlenebbül?

9v9rb6gau

Egyértelműen igen! Pl ha 20V helyett 50V-tal hajtod a motort, a határfreki akár egynéhány kHZ-cel is megnőhet.  
A léptetőmotor nyomatéka minden pillanatban egyenesen arányos a tekercse(ke)n átfolyó árammal. Az induktivitáson (motortekercs)az áram felfutásához kell bizonyos idő. Ha a feszt megnöveled, a felfutási idő lecsökken, tehát a tekercsen jóval nagyobb frekin is névlegesre fel tud futni az áram, így a nyomaték megmarad.

000000000

Köszi, erre gondoltam ill. ezt tapasztaltam a gyakorlatban.

000000000

Szia Géza!
A Vezérlők motortuningját nem olvastad végig?! Pont ez a lényeg (emeld a motortápot amig csak lehet)!

000000000

De igen, csak ez most nem a Te vezérlőd hanem egy diszkrét elemekből összerakott bipoláris 4 tengelyes labanc franc. Egyébként a Te vezérlődbe megint nem tudok új értékeket betölteni. A vásári beállítások pedig bár hajtják, nem túl OKék a búr  
mocijaimhoz.

000000000

Ott tökéletesen ment! Nincs márt megint valami funkcióban hagyva? Próbáld bekapcsolás alatt nyomvatartani a törlőgombot!
Ha ennek ellenére sem megy, akkor a PC-d környékén lesz gond, mert a kiállításon simán (többször is) ment (laptopról)!

000000000

A tuning elve minden vezérlőnél ugyan az!

Motoros

Sziasztok
Lehet hogy csak nekem újdonság, de kezdenek elterjedni a bruhsles motorok a mindenféle hajtások között. Alacsony az áruk, nagyon hosszú az életük, nagy teljesítmány kis helyen: nema 34 méretben majdnem 1 lóerő. Ja és nagy fordulatszám ha kell. Most itt nem a modellezők motorjaira gondolok. Van un BLDC motor is ez a nevéből gondolom hogy DC meghajtású--vagy nem??
Ezeket léptetőmotorok házaiba teszik bele javarészt.

ybm4ifb

Sziasztok
 
A 748-ra ha lenne valaki szives válaszolni,megköszönném!!
 
ELŐRE is köszi.
Üdv:stojka

000000000

Csak ezzel találkoztam: VEXTA A3380-9215 (ez 5 fázisú).

tumnmsi57

Ha szervó hajtásban gondolkozol ajánlom a Xilinx FPGA-kat és hozzá a regisztráció fejében ingyen letölthető WEBpack fejlesztőkörnyezetet. Kicsit bonyolultnak tünhet az elején, de ha átlátod a programot hihetetlen egyszerűen lehet vele vezérlést összerakni.

Kristály Árpád

Hallihó Motoros!
Igen, érdekes témának találom, mert a felhasználás végtelen lehetőséget tartalmaz a maró motortól a villamos hajtásig, de akár elektromos jármű is szóba jöhet.
A frekvencia magassága miatt végtelen lehetőségnek tartom, a Japánok szerintem ilyen motor tettek a szuper járművükbe mely a híradóban is látható volt, sőt láttam erről egy filmet, hihetetlen volt, gyórsúlásban leverte a legjobb Porsche.....
Mióta ez a téma felmerült, hihetetlen mennyiségű infot találtam a neten!!!!
Hallihó!

000000000

Hello Stojka!
 
Ennyit találtam róla:
A3530-9215 2,6 A/fázis  0,67om
+ 5 fázisu
 
Laci

9v9rb6gau

Szervusz  Motoros!
 
Na igen, azért van kis méretben nagy teljesítmény, mert nagy a fordulatszám! Amúgy az állórésze teljesen olyan, mint egy mezei 3 fázisú aszinkron motoré, persze az nem biztos, hogy 400V-os. A forgórésze pedig általában 4-6-8, vagy mégtöbb állandómágnes pólusból áll. A modellmotorok szerkezete is ilyen. Eddig ez egy közönséges szinkronmotor. Ha ezt egy (illetve 3) frekiszabályzott szinuszos fesszel tápláljuk, akkor szinuszmezős szinkon szervómotor lesz belőle. A fordulatszámát, tehát a freki megfelelő szabályzásával lehet állítani. A másik eset, ami végül is a BLDC, vagy magyarul a négyszömezős szinkron szervómotor. Ehhez általában kell még egy kis kiegészítés: a motor tengelyén pontosan tájolva el kell hegyezni a kommutációt vezérlő jeladót. Ez állhat hall elemekből, de lehet optikai is, ami akár az inkrement enkóderrel egybeépítve is lehet. Ennél a fordulatszámot a tekercsekre jutó fesz nagysága határozza meg, úgy mint a kefés DC szervómotoroknál, a 3 tekercs be-kikapcsolgatását, a hall elemekkel vezérelt kommutáló elektronika végzi, a szabályzókör többi részétől függetlenül.