Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

Karácsony Sándor

Egy breakout bord panellel biztonságosabb.A d550 bemenet igényel előtét ellenállást is .kb
200-330 Ohm 5V esetén . Az optokapuhoz 7- 12 mA a szokásos érték.

      

sarktibsi

Üdv mindenkinek. Hamarosan érkeznek BERGER léptetöim+motorok PL: D 930 , D 920.51 , WD3-004

Ha érdekel valakit privátba keressetek.

Keresek a közelben elektromos szakit aki tudna segiteni a léptetők szervok bekötésében huzalozás esetleg omron plc programozásban jártas.

sarktibsi

Valaki esetleg ismeri a BERGER WD3-04-08-tipusú 3f léptetö hajtást?

AZ lenne a kérdésem , hogy az encoderes motort egyszerüen csak rádugom és kész , a hajtás automatikusan felismeri és már zárt hurokban müküködik vagy kell valamit álitani ( kötni ) rajta. És , hogy fogja a hibát jelezni.

Úgyanis eddig encoder nélkül használták.

    

ANTAL GÁBOR

Egy 3f léptetőmotor doksijában találtam egy áram táblázatot . két oszlopa van :RMS és peak .  
A peak ( 15 helyen )  1.73  ( gyök 3 ? ) szorosa az RMS nek
Pl: RMS= 3.00A    peak = 5.19A

 Eddig úgy tudtam hogy a csúcs érték az gyök 2 szerese az effektív értéknek .  Elnyomtatták a táblázatot?

A motor és a driver Berger Lahr ( nem kínai ) [#nemtudom][#nemtudom]

svejk

Szerintem az a peak nem az a csúcs amire Te gondolsz...
Arról nem beszélve hogy az említett gyök 2 csak szinusznál igaz, ami itt ugye valami PWM négyszög.

ANTAL GÁBOR

Ok : az eredeti kártyán a blaska az már gyök kettős szorzót tartalmaz  ( Berger D930)  pl RMS= 4A  peak 5.66A

A doksiban gyök 3  a blaskán gyök 2 [#nemtudom]

svejk

Mi az a blaska?[#nemtudom]
Még a gugli sem ismeri :)

mex

blaska=badiga[#nyes]

ANTAL GÁBOR

Blaska = kb cédula . A feleségem szerint régen a strandon a kabinos adott egy alulapocskát ( blaskát ) amikor lezárta a kabint . A gyárban a raktáros blaskára adta ki a 20*1.5 es menetfúrót az esztergályosnak . A Dunántúlon, Pesten és Miskolcon is használják .  De a google nem ismeri...

svejk

Aha!
Mi a raktárosnak bilétát adtunk.

fektiforg

Mi meg bárcát, Szfvár - Sárbogárd.

Lacibácsi

Nekem is a bárca ismerős, azzal együtt hogy a másik (régebben használatos) jelentése izgalmasabb[#beka3]

hmsuyac94

Sziasztok!
Van egy MX 3660 3 tengelyes léptetőmotor vezérlőm és hozzá 3 db Nema 23 léptetőmotor (peak current: 4A)

Mach3-mal lépten-nyomon kifagy a program. Ha lekapcsolom a 750W-os frekiváltót, ami a motort hajtja, akkor azonnal kifagy. Ha nem megy a frekiváltó - és teljesen ki van kapcsolva a motor -, akkor is elég gyakran kifagy - vagyis kiáll vészhibára, de nincs hibaleírás megjelenítve.
Arra gondolok, hogy kevés az MX 3660-nak a 400W-os 48V-os táp.

Találkozott már valaki ilyennel?

Válaszokat előre is kösz!

hmsuyac94

Vagy még arra gondolok, hogy a frakiváltó és a marómotor kábel ennyire bezavar a léptetőmotoroknak...

KBalázs

Sziasztok!
Váratlan kimenetelû kísérletet végeztem.
Van pár unipoláris régi (NEMA23 méretû) léptetômotorom. Elkezdtem átkötögetni bipolárisra, hogy mai meghajtókkal is használható sebességûek legyenek (tengelyükre húztam szorosan egy bordáskereket, így fixen tartva a rotort ameddig a hátoldala nincs rajta).
Már párat átkötöttem, amikor egy viseltesebb darabnál az jutott eszembe, ha véletlen rosszul kötném be (nehéz volna véletlen benézni, de kíváncsi voltam), azt hogyan venném észre összerakás után.
Tehát az egyik oldali tekercseket keresztbe kötöttem direkt (mintha egy 8 kivezetésest rosszul kötnénk bipolárisra), és összerakva ahhoz hasonlóan viselkedett mint amikor rövidre van zárva az egyik tekercs, ellentart. Nem forgattam sokat (kézzel), talán 1/4 fordulatot se. OK, érezhetô lenne ha rosszul kötném, szétkaptam megint, hogy átkössem jóra.
Na itt jön a meglepetés, ugyanis a motor innentôl még az összes tekercs lekötése után is úgy viselkedik, mint amikor rövidre van zárva a tekercse. Tehát kuka, nem is mozdul meg ha tápot adok neki.
A fizikája érdekelne, mi történhetett? Húztam már szét motort nagyonrég, tudom hogy onnantól nincs ereje, de itt ennek mintha az ellenkezôje történne.