Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

Nagy Zoli

Még sehogy nem mértem, csak eszembe jutott, hogy ez releváns mérés lenne főleg h itt legtöbben CNC vagy hasonló dologra használják. Ezredes mérőórával is mérhetem, de azért ott már a mechanikának is jónak kellene lennie, viszont a habvágóhoz készült low-cost aktuátorom az nem az....

Na mindegy nem ragozom ezt tovább, a Nema34-es problémát sikerült elhárítani tehát vagy soros kötés vagy nagyon izmos vezérlő kell.

A Nema23 pedig akkor mindenkinek működik. Ezek szerint Neked is, csak hitványnak találod a dinamikai paramétereket. Nekem ehhez nincsen műszerezettségem, hogy cáfoljam vagy megerősítsem, illetve itt egy összehasonlító mérés pl egy klavios cnchez árult motorral többet elárulna. Aztán persze lehetne ár/érték arányt is nézni.

000000000

"Ezeknél a motoroknál nincs ez?"

De van, hiszen ettől nevezhető léptető motornak, hogy a poluspárok számának megfelelően beáll 7,2 fokonként.
Viszont a magy baj az ennél a motornál, hogy közben is beáll a "zavaros" mágnesese mező kontstrukciója miatt, ezért írtam a nyitó hozzászásomban, hogy ezt a motort alapvetően csak egész lépéses üzemmódra tervezhették célgépbe. [#t168p6299#]

Így teljesen jó irányba tapogatózol, gratulálok neked![#eljen]

B.Zoltán

Léptetőmotor gyártás, mikor mágnesezik fel a forgórészt?
Mintha a srác a 1.18-nál, de hogyan?
Összerakva biztonságosabb, mert a hangszórókat is így csinálják, de itt...
Ilyen erős a mágnesestér, hogy pajzson keresztül is működik.



PSoft

Idéz...mikor mágnesezik fel a forgórészt?

Szerintem ezek a motorok a "büntetlenül szédszedhető" neodímium mágnessel szerelt hybrid motorok, nem utólag mágnesezik/üttetik őket.
0:31-nél látszanak a kék műanyag tárolódobozban a nikkel(?) bevonatú, fényes neodímium tárcsák.
A következő kockákon -a forgórész préselése után- is jól kivehetőek a fényes neodímium mágnesek.

Vannak ilyen motorjaim, régebben talán a boncolósban mutattam a szétszedett motorról képeket.
Ha jól emlékszem, akkor [#906@ANTAL GÁBOR] -nak is küldtem egy 23-ast tesztelésre.

De ha tévednék, úgy is kijavít valaki.

Szalai György

Nekem is ez volt az első ötletem, hogy előregyártott mágneskorongokkal dolgoznak már ezek.
A két fél lemeztest között kikukucskáló fényes karika is arra utalt, hogy NdFeB.
Azután megnéztem még pár mágnest, és a ferritet kivéve, a többi anyagúnak is fényes volt a széle.
Szóval a kinézete alapján nem tudtam megállapítani, hogy mi is az anyaga. Az AlNiCo is fényes, meg az SmCo is.
De miért gyártanának még AlNiCo-val motort?
Kommerszre már olcsóbb a NdFeB-al gyártás és nem is kell több száz fokon üzemelni.

B.Zoltán

Azért ez nem biztos, hogy fel van mágnesezve, mert a hangszórógyártás is végig néztem, ott is közben mágnesezik fel, mert nem tudnák összerakni a dolgozók.

Itt is túl könnyedén teszi bele a hölgy a forgórész az állórészbe.
Aztán technikailag az összerakás, központosítás könnyebb, de tévedhetek.

Béla, nekem az volt gyanús, hogy az állórészek olyan össze-vissza vannak ott a rekeszbe, nem kellene azoknak jobban összeragadni?
Aztán a hölgy a 0.48-nál felszabályozza a forgórészt, mi lesz a köszörű által lecsiszolt vasreszelékkel?
Nem kellene beleragadni a pólusok közé?
Ilyen gondjaim vannak.

B.Zoltán

Elnézést, most látom, hogy elírtam, 0:38-nál szabályozza a forgórészt.

Tanulságos videó, érdemes 1-13 részt megnézni.
5:40-nél látható egy Kapacitív nagyfeszültségű mágneses tápegység (Google fordítás kínaiból a képernyőről), mintha itt mágneseznék fel ezzel a berendezéssel a hangszóró mágnesét.

SándorP

Sziasztok!
Szeretném megköszönni mindenkinek a léptetőmotoros problémában nyújtott segítségét. Nálam a megoldást a tekercsek sorba kötése jelentette, külön köszönet érte Nagy Zolinak.
Mindenkinek további jó munkát és csevegést.
Üdv:Sándor

ANTAL GÁBOR

Az ALNICO védelmében : A mágnesezési görbét tanulmányozva mintegy 10 szer kisebb beütőimpulzussal beüthető mint a neodímium .  Szerintem a léptecseket gyártó videóban éppen AlNiCo val szerelik a motorokat  és valami trükkel a behelyezett forgórészt beütik

. Szerintem a Neodímiumosakat előre beütik és elhelyezik a forgórészben , majd egy spéci célgéppel ( pozícionálás ) helyezik be a helyére .  Nem hinném hogy a helyi beütést meg lehetne valósítani mert iszonyat H -t kell létrehozni a neodímium esetében

svejk

Mi meg köszönjük, hogy visszajelezted a probléma megoldását!
Egyre ritkább ez a fórumon.

B.Zoltán

Ha nézted a 6355-ös hs videót, ott a hangszórót milyen egyszerűen összeszerelt állapotba felmágnesezik.

Gondolom naivan, hogy hasonló módszerrel, amikor a hölgy berakja a forgórész (1:16) az után felmágnesezhetik, az összerakott motor forgórészét.
Logikusan összerakás után történhet, különben vesződnének a mágneses alkatrészekkel.

Azért közel 2000Voltra töltött nagy kapacitású kondit rásütnek arra a tekercsre a hangszórónál.
A hangszóró mágnes az nem ALNICO ugye, vagy kitudja?

wsproBAGI

Azért nem semmi a célszerszám:
a szalag elején látszik, hogy a csajszi kezében egy kettétört csipesszel piszkálja a membrán közepét, majd a szalag végén a csipesz másik felét egy másik nő használja.
Takarékos, célravezető.

ANTAL GÁBOR

A hangszóró mágnes ( klasszikusan) Stroncium ferrit .  Azt is igen könnyű beütni .
Magyarországon is volt mágnes gyártás  a Kövac-ban .   Jártam náluk anno  és meg is mutatták az egész üzemet  ( egy Miskolcon végzett kohómérnök volt az üzemvezető )
 A felmágnesező gépek szerencsére megmenekültek a felszámolástól  . Bors László ( Borsmagnet ) birtokolja az egyiket .  Egy neodímim beütő pedig az Euromagnet birtokában ( Stellek Ernő ) van .  Az azt hiszem a Fémipari Kutatóintézetből került oda
Korábban írtam hogy stroncium ferrittel szerelt ( hagyományos ) DC motorok mágneseit  Dévaványán sikerrel újra mágnesezik

mazso1988

Sziasztok
Én is annyi észrevételt fűznék hozzá, hogy próbáltam Minebea 23KM-C050CN02CA (enkóderes motort) eredeti Leadshine ES-D808 vezérlővel.És nálam el sem tud indulni ez a fajta motor egyből pozíció követés hibával leáll a drive.

Ezután próbáltam csak a motort enkóder bekötése nélkül TB6560-as léptetőmotor vezérlővel azzal elindul a motor és megy is szépen 1/8-as mikrosteppel.
Csak valamiért zárt hurkú vezérlővel már nem mozdul meg.

Esetleg erre a problémára lenne valakinek tippje/ötlete?

B.Zoltán

Jó furcsa, de egy akármivel is megigazíthatná a kivezetést, hogy ne akadjon bele a ragasztózógép orra.
Az első résztől nézz bele, ha van időd, azért megvan az szervezve rendesen.

Persze akad még javítani való, no de az a vinnyogás, amit a csaj csinál ott egész nap, már azért megérdemelnék a fizetést, persze ezzel mind a 100-200 dolgozót boldogítja.