Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

000000000

"a motoroknak semmi baja!"[#nyes][#csodalk]
 
Mások panasza alapján én adtam erről a A23KMC050CN02CA típusszámú léptető motorról egy szakvéleményt, komoly motordinamikai mérési tesztjeim alapján is. Ezekre építve igen kicsi a valószínűsége annak, hogy tévedek, mivel a műszaki tény közlés a fórumos létemnek a lényege, amikből aki akar, még tanulni is tud. Egyszer majd te is belátod, hogy ez egy eléggé "furcsa" motor, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Addig meg jobb lenne, ha nem írkálnál valótlanságokat velem kapcsolatban is.

Van itt még egy fontos dolog. Törekeszem arra, hogy csak olyan támában írjak, amihez értek is! Ezt javasolnám másoknak és neked is! Ha ezt ugyanis betartaná mindenki itt a fórumon, nem lenne itt ennyi fölösleges ötletelés, butaság, dezinformáció, meddő vita, ami aztán gyakran sehova nem vezető személyeskedésbe fullad.[#ejnye1]

Nagy Zoli

Nem megyek személyeskedésbe ezért is mondtam, hogy ne állítsd hogy a motor nem jó, közöld a mérési eredményeid, nem fogok megsértődni ha ahogy említetted elkeserítő, mert nem támasztottam vele szemben követelményt, lévén nincs műszaki adatom róla.

A 34-re is most kiderült, hogy nem a motor a ludas. Amint lesz időm megpróbálom én is a 23-ast is.  

Ez az általad említett rendszer pontosan mit tud mérni a motorról? Tényleg tehetnél fel képet az eredményről és a mérési összeállításról is.

000000000

"Ez az általad említett rendszer pontosan mit tud mérni a motorról?"

Írtam már ezekről a motor dinamikai mérésekről. Olvass visszza innentől: [#t168p6255#]

Ahogy időm engedi (most rohanásban vagyok), majd a motorod eredményét is felteszem.

Nagy Zoli

Illetve esetleg egy olyan motorét is amit jónak tartasz (de szintén léptető)

B.Zoltán

Szerintem, ha kétoldalas is érdemes visrosszakni a panelt, vagy ott helyben átfúrni ott, ahol meg kell szakítani a vezetősávot.
Mondjuk úgy, hogy ne fúrjon bele a tekercsbe az ember.

Én tegnap kötöttem párhuzamosra egy Nema 23-as motort, 1,2 ohm 4A és 5mH lett, most már használható.
Itt nem volt panel a vezetékeknek, de kín szenvedés volt átkötni, úgy hogy fogok csinálni panelt hozzá.
Engemet nem érint a Te motorod, csak tanácsként írtam, végülis mindenki úgy csinálja ahogy egyszerűbb neki.

000000000

"Amint lesz időm megpróbálom én is a 23-ast is."

Ezt a kézi tesztet próbáljátok ki:
A motor sárga-piros madzagra 0.3 - 0.4 A DC áramot adjatok (labortáp híján akár egy 4.5 V-os laposelem is jó ide 10-14 Ohm ellenállással sorba kötve), a másik tekercs szabadon marad. Ezután tekergessétek finoman kézzel a motorengelyt jobbra-balra.
Éreztek valami furcsát ennél a motornál? Jöhetnek a tanulságos élménybeszámolók.[#conf]

Victorious

Ez akkor egy teljesen "bevett" működő dolog léptetőknél, hogy átkössük őket?
Milyen + - mellékhatásai tudnak lenni ennek a megoldásnak?

B.Zoltán

Nem valószínű, hogy ez gyakori dolog, eddig még nem találkoztam vele.
Tegnapig úgy gondoltam, hogy ez csak az én elfajzott ötletem.
A 6 kivezetéses motoroknál bevált megoldás a párhuzamosra  kötés, az azonos pólus két  szál huzallal tekercselt tekercseknél, de itt a 4 pólus sorosan marad.
Nálam 8,6 ohm 1A 20mH volt eredetileg, most sokkal simábban, és nagyobb fordulattal érőssebben megy.
A nyomatékát még nem mérten ki, hogy mennyit javult.
Az igazi megoldás az áttekercselés lenne, de ott ki kellene venni a forgórészt, ami kockázatos hogy mennyit veszít az erejéből.
A Te esetedbe szerencsésebb a soros kötés vissza állítása, mert gondolom nem akarsz ilyen nagy áramokkal dolgozni.

Szalai György

"de ott ki kellene venni a forgórészt, ami kockázatos hogy mennyit veszít az erejéből"
Ha egy vascsőbe tolod át a forgórészt, hogy ne szakadjon meg a mágneses erővonal kör, akkor esélyes, hogy semennyit.

B.Zoltán

Ebben reménykedem, de a megvalósításra még nem szántam rá magam.
Mindenképpen "csőbe fogom húzni".

Rabb Ferenc

Ha [#906@ANTAL GÁBOR]-nak nem sikerült, én nem kísérleteznék vele...

[#t168p6310#]

Nagy Zoli

Kérlek írd le mit tapasztaltál Te ennél a mérésnél!

000000000

Hibás pozíció beállásokat.

ANTAL GÁBOR

A csőbehúzásról :  Én a legoptimálisabb csövet esztergáltam . ( természetesen a falvastagság sem indifferens mert olyan vastag anyag kell hogy ne lépjen ki az erővonal )  De a probléma a tekercsfejekben rejlik   ( nem lehet közelebb férkőzni ) .
Mint írtam a nevesebb gyártók( Pl Sonce Boz ) megemlítik a mágnes típusát az adatlapon .
Kíváncsi lennék hogy az Alnicot milyen szisztémával "ütik " be .
 Azt tudom hogy Dévaványán a lemágneseződött Stroncium ferrit mágnesű Dc motorokat a saját armatúratekercsre adott áramütéssel újradelejezik

B.Zoltán

Milyen volt a cső falvastagsága?
Én gondoltam arra is, hogy az állórész pólusok közötti résbe benyúló csapokat is csinálnék, hogy ne szakadjon meg a mágnesestér olyan könnyen.