Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

lari

Üdv az Uraknak!
 
MA találkoztam egy érdekes dologgal, és gondoltam megosztom Veletek, hátha valakinek hasznos lehet.
Az történt, hogy kezembe akadt egy renault megan fűtés ventilátor motor. Ahogy kibontottam a burkolatból kiderült, hogy egy léptetőmotor, amelynek 8 tekercse van. vajon miért használnak ventilátormotornak léptetőmotort??? A hátulján van egy panel, amibe be van forrasztva 4 db FET.
A motor külső átmérője kb 100 mm, a tengely átmérő pedig kb 8mm. (ezen adatok alapján akár egy erősebb cnc építéséhez is ideális lehet) a forgórész átmérőjét sajnos megsaccolni sem tudom mert azt nem látom.
Tettem volna fel képet is de nem tudom hogy hogyan kell beilleszteni.... :-)
A file tárba ugyan próbáltam renault ventil néven, de csak a név jelenik meg, rákattintva hibajelzés....
 
Üdv:  lari
 

000000000

Heló Lari!
Én is láttam már ijet sőtt az opel motoroknál is van léptetőmotor használva a vezérlésnél 3.5Nm és 12 v.
de az indezit mosógépben is léptető motor pörgeti a dobot 300-1800 ig/az enyémben/ áttátel nélkül!
Érdekes dolog az igaz.

000000000

Heló Lari!
Én is láttam már ijet sőtt az opel motoroknál is van léptetőmotor használva a vezérlésnél 3.5Nm és 12 v.
de az indezit mosógépben is léptető motor pörgeti a dobot 300-1800 ig/az enyémben/ áttátel nélkül!
Érdekes dolog az igaz.

000000000

Heló Lari!
Én is láttam már ijet sőtt az opel motoroknál is van léptetőmotor használva a vezérlésnél 3.5Nm és 12 v.
de az indezit mosógépben is léptető motor pörgeti a dobot 300-1800 ig/az enyémben/ áttátel nélkül!
Érdekes dolog az igaz.

000000000

A külső és belső légkeringtetés özött váltja a spalettákat át. Mekkora a kép (>2MB?)? Lehet, hogy az a baj vagy ékezetes nevet akartál feltölteni!

000000000

Megnéztem "léptető 2 renault ventil.jpg" [#nezze]!

000000000

Nem valószínű, hogy léptetőmotorról van szó. Szerintem inkább kefe nélküli (brushless) motorról. A panel aljába pedig valószínűleg a Hall-érzékelők és/vagy a vezérlő FET-ek vannak beforrasztva, így nem kell neki külön vezérlő elektronika. Ha léptetőmotornak használnád egy "kicsit" kicsi lenne a felbontása. Például a CD-ROM okban ugyanilyen elven működő motorokat szoktak használni. Előnyei: jó hatásfok, kis zaj, nincs szikrázás, nincs extra kopás.

lari

Igazad van István!
Feltettem újra a képeket, renault lepteto, és renault lepteto 2 néven a file tárba.
Így már meg lehet nézni.

000000000

Belinkeltem ide, hogy mindenki lássa miről is beszélünk:
http://magiist.fpn.hu/Kepek/renault%20lepteto.jpg" border=0>
 
http://magiist.fpn.hu/Kepek/renault%20lepteto%202.jpg" border=0>

000000000

Ez nem véletlenül egy kefe nélküli DC motor?

lari

Én eddig még kefe nélküli DC  motorral nem találkoztam, de erről a ventil. motorról annyit még tudok mondani, hogy nyolcad fordulatonként lehet érezni, hogy megáll. Ezen felül megpróbáltam egy tekercsre 12V-ot kapcsolni, aminek hatására beállt egy pozícióba.

000000000

Ezek a jelek tényleg léptetőmotorra utalnak...

6fgemi55d

Tutira találkoztál már kefe nélküli DC motorral, és szerintem ez is az! A kis ventillátorok (amik a számítógépekben is vannak) kivétel nélkül kefenélküliek. Azok is általában negyed v. nyolcad fordulatonként "beállnak" kikapcsolt állapotban. Kell lennie benne egy kis elektronikának, ami a tekercsek polaritását kapcsolgatja, valamint a forgórészhez közel egy Hall-IC-nek, ami "figyeli" hogy éppen milyen pozícióban van a forgórész (az alapján váltogatja az elektronika a tekercsek polaritását)

tumnmsi57

Üdv mindenkinek!
 
SEGÍTSÉG kellene a motorjaim párosításához, illetve hogy H1-el mennek-e?
Melyiket melyik tengelyre?
 
Van 2db ilyen:
- Típus: SANYO DENKI CO. 103G742-0141 (Japan)  
- Tekercsrendszer: két fázisú, Unipoláris (6 kivezetéses).  
- Lépés: 1.8°/Step  
- Feszültség: 3.8V=  
- Áram: 1.75A  
- Tekercs ellenállása: 2x2.17 Ohm/fázis  
- Súlya: ~0.7kg  
- Motortengely átmérője: 6.4 mm  
- Felfogó csavartávolságok: 3x47mm (M4)  
 
Van 1db ilyen:
- Típus: VEXTA PH265-E2,6B
- Tekercsrendszer: két fázisú, 8 kivezetéssel (UNI/BI)  
- Lépés: 1.8°/Step  
- Feszültség: 1,87V=  
- Áram: 2,6
- Tekercs ellenállása: 0,72Ohm/fázis
- Súlya: 0,54kg  
- Induktivítás: 0,9 mH/fázis
- Nyomaték: 0,41 Nm
 
Van 1db ilyen:
- Típus: PACIFIC POWERMAX  P22NRXA-LDS-M1-02
- Tekercsrendszer: két fázisú, 8 kivezetéssel (UNI/BI)  
- Lépés: 1.8°/Step  
- Feszültség: 2,71V=  
- Áram: 4,6A
- Nyomaték: 0,98 Nm
- Induktivítás: 0,8 mH/fázis
- Tekercs ellenállása: 0,42Ohm/fázis
- Súlya: 1,13kg

000000000

Szia!
 
Mindegyik megy (unipoláris kötésben természetesen)!
Egy, közös motortápról is mehetnek (a kisebb feszültségre adódó motortápot kell választani, ha kikalkulálod az egyes motorokhoz tartozó ideális feszültséget a tuningtényező függvényében).
Én úgy csinálnám, hogy megsaccolnám az egyes tengelyek nyomaték igényeit és a nagyobbhoz, nagyobb motort, a kisebbhez, kisebbet választanám (a legtöbbet cipelő tengely kapja a legerősebbet)!