Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

000000000

Nekem 26.5V jön ki! Lehet használni 15.5V-ról is, de így nem használod ki teljesen a tuningot (én inkább 24V-os trafót néznék)!
A teljesítménye megfelelő lenne (trafóé).

000000000

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni léptető motor választás ügyében.
A holland motorok közül kinéztünk magunknak egy 6,4Nm-es típust, és mint kiderült több lehetőség is van.
Az egyik 2,5A-es, a másik 3,2A-es, azonos geometriai méret mellett, a 3,2A-es 2,6V feszültségű, a 2,5A-es feszültségéről nincs adat (ennek vajon nagyobb, vagy kisebb a feszültsége)?
Továbbá létezik egy típus ami nagyobb geometriai méretekkel rendelkezik, 3,2A, és 1V adatokkal.
Jelenleg egy emelt feszültségű Profi1 vezérlővel rendelkezünk. Hűtés még nincs rajta, de tervezzük, hogy rárakunk a nagyobb áramok miatt. Ti a fenti adatok alapján melyik motort választanátok, és miért (hogy tanuljak belőle)?

000000000

Szia!
Én a Prifi1 esetén a nagyobb feszültségű/kisebb áramút választanám. Két okból:
1. a tuningtényezője miatt könyebb tápot választani egy 3-5V-os motorhoz (pl. 12V).
2. a melegedései kisebb lesz a kisebb áramok miatt.
 
H1-nél már nem így választanék.

000000000

Köszi, de 25-ös szorzóval nem 27,5V (alapfesz 1,1V)? Akkor keresek egy 24-es tápot!
Köszönöm!

000000000

A 25-ös szorzó 1V-os motorra igaz, az 1.1V-os kicsit kisebb (de egyébként tök mindeg, hogy 26.5 vagy 27.5V)! Nem érzékeny ennyire a vezérlő (még el menne 40V-ról is csak a motor már kimutathatóan jobban melegedne.

000000000

Sziasztok! Elkövettem egy zöldfüles bakit: Szereztem 2db SPA 52/60-5687 és 2db  SPA 52/60-5689 motort. Összevariáltam az alkatrészeiket, összeraktam, de mikor kész voltam vettem csak észre, hogy a légrés lemaradt.
Ezekből már nem lesz motor?

000000000

Ne add fel olyan könnyen![#circling]
Ha az összehuzató csavarokat kicsit fellazítod és egy (gumi) kalapács segítségével a motor pajzsát oldal irányba megütögeted, megkereshető olyan pont amikor a forgórész el tud fordúlni! Az NDK motorok (ellnetétben a Japánokéval) nem pozícionáltak és így ferdén is összerakhatóak!

5bzs27u7

Ebben már profi vagyok, úgy tudod elsőre ütögetés nélkül összerakni, hogy a forgórészre tekersz egysorosan egy papírcsíkot távtartóként.
Így összerakod, meghúzod a csavarokat, mivel a forgórész külön is kivehető, utólag kihúzod, kicsit nehezen fog kijönni.Utánna vissarakod a forgót rögzít és kész is.

000000000

Viktor barátunk által ajánlott módszer több mint "GROMEK"! Én is ezzel a módszerrel centizem be a kommutátornélküli elektromos modellmotorjaimat. Papírként az asszony sütőpapírját használom. Az megfelelő vastagságú, zsíros tapintású, ezért azt könnyebb "kirabolni". A sütőpapír nálam egyébként a trafókészítésnél is nagyon bevált.

000000000

Köszönöm az infot, tényleg bevált a papiros modszer. Arra kellett csak ügyelni behelyezéskor el ne szakadjon.

5bzs27u7

[#vigyor3]Király, örülök, hogy segíthettem.

cv4yrkgc

Mitől lehet az hogy a 3 vadi új motorjaim közül az egyik kikapcsolva sokkal nehezebben mozog mint a többi??? Érezhetően ugrik az egyik állásból a másikba és nem szépen átfordul mint a többi...
A motorokat most vettem és ez nem tudom miért lehet de nem nagyon tetszik. Remélem valaki tud nekme segíteni. köszönöm

000000000

Menetzárlatos (esetleg a kivezetésénél zárlatos) motornál találkoztam ilyennel! Mérjél pontos tekercsellenállásokat és hasonlítsd össze (durva menetzárlat sokszor kimutatható így)! A kivezetései nem érnek össze véletlenül?[#vigyor4]

000000000

Az is lehet, hogy túl durván pakolták, már tatálkoztam ilyennel :((

4mjnxdwuu

Hali. Próbáld ki, hogy a két könnyen forgóra névleges árammal egyen feszt kapcsolsz, hagyd rajta pár percig. 75% hogy utánna azok is nehezebben forognak majd. Néha találkozzom ilyennel / használt mociknál / Amik biztos, hogy nem egyszerre,hagyták abba az üzemet.