Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

000000000

Van saját elektronikája (ráépítve valahol)?

j3rx6bsjd


000000000

Akkor nem értem (nem ismerem). Hogyan tartja pozícióban állandó mágnes vagy egyébb elektronika hijján?![#nemtudom]

000000000

A serleg alu, vagy vas?

j3rx6bsjd

Vas és teljesen úgy néz ki,mint a léptetőmotor forgórésze,de nem mágnesből van hanem vaslemezből.

000000000

Akkor ezt nem ismerem!

D.Laci

Van olyan léptető motor amiben nincs mágnes! Sőt régen gyártotak olyat hogy elektromágnes volt a forgórész...

000000000

Szia!
Amiben nincs állandómágne és nem elektromágna, az hogyan műxik (mi az ellenpólus)?

D.Laci

Simán csak a fogaskerék szerü forgórész van bene, 1 darabbol van nem 2-böl mint a mágnesesben. igy igaz gyengébb a moci de müködik. a gamma gyár gyártot ilyet.a mágnes kapcsolóban sincs mágnes mégis behuzza...
ha van kéznél egy széd szedet moci, a mágnest kiszeded a kétt felét pontossan össze forgatod ,majd összerakod müködni fog..

000000000

Világos, de ez miért jó? Gyengébb (sokkal) mint amibe mágnes van...

D.Laci

Nem jó csak olcsóbb volt hajdan. A célnak megfelelt. Ugytudom már nem gyártanak ilyet seholsem.

j3rx6bsjd

Köszi az infót,akkor a lényeg az,hogy elvileg használható,de gyakorlatilag nem az igazi,mert lényegesen gyengébb a hagyományos léptetőmotoroktól.

sasi

Sziasztok!
A nem mágneses forgórészű léptető kinézetű motorokat, KR (kapcsolt reluktancia, Switched Reluctance Motor ) hívják. Azonos motortömeg mellett nagyobb a fogyasztás, és a nyomaték, valamint lényegesen nagyobb a dinamikája, továbbá a maximális fordulatszáma mint a mágneses forgórészű motoroknak, de komplikáltabb a vezérlése. A DC szervók kiszorították az automatizálásból. A # 390 fotója egy ilyen motort mutat.

000000000

Köszi az infót! Nekem is van egy ilyen, ha kell valakinek, neki adom (csak jöjjön érte)!

000000000

Köszi az ötletet, de azóta fellépett egy másik motor alternatíva, aminek a vezérlőfeszültség meghatározásában kérném a segítségedet, ha lehet! A motor: 1,25A; 1,1V; 0,9Ω; 1,5mH. H1 vezérlővel tervezek és a leírásban a teljesítménytényező táblázat szerint, ehhez az alapfesz.-hez tartozó szorzó 9-25! A kérdés az, hogy ha van egy olyan trafóm ami 15,5V-ot ad váltóba és 160VA-es akkor ez megfelelő lehet-e? A táblázat szerint úgy számoltam, hogy ez pont jó, kérlek erősíts meg vagy cáfolj!
Előre is köszönöm!
Üdv