Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

svejk

Köszönöm a választ.

svejk

Az előző és a fenti adatokkal, gyorsító áttétel nem nagyon tetszik nekem ez elsőre.
Főleg nem, hogy az 1,7 kgcm2 inerciájú motor tengelyére rögtön felpakoltál egy 0.6 kgcm2-es kereket.

Valószínű nálad a nagyobb emelkedésű orsóra váltás hozná meg a jobb eredményt.
De ennek jól utána kellene számolni.

000000000

Csak, hogy újra beleverjem a csúfot a mérnöki tudásodba ! [#hehe]
Figyeld a videót az 5. másodperctől !
Mi is van ott ?


000000000

Mikor kezdtem tervezgetni nagyobb nyomatékú motort szerettem volna de költségek közbeszóltak.
Biztos van benne valami amit mondsz, hogy az inerciaviszony jól meg választása hajtás rendszer alapja.
Persze végig nem érő számítgatásokba is bele lehet menni de mindent figyelembe venni ugysem lehet.

Nem beszélve a kínai cuccok megadott paraméterei néha igen csak kérdésesek.
Én már elégedett lennénk egy olyan rendszerrel aminek a terhelés tehetetlenségi nyomatéka nem nagyobb a motor tehetetlenségi nyomatékának 5-6x sával de mindennek árra van szó szerint.

000000000

"Mi is van ott ?"

Két betűcske, "DC" van ott, amit te elhagytál, én meg PONT ERRE hívtam fel figyelmet. Az ilyen eszközt magyarul dinamónak hívják és nem generátornak.

Aztán hiába linkleled sokadszor ezt a videót, az a rossz hírem van továbbra is, azon az oszcilloszkópon a tachodinamóból származóan NEM pozíció jelek láthatók, hanem sebesség jelek.

Hát így jártál, tovább égeted magad egy olyan videóval, aminek semmi köze a Robsy motordinamikai a mérőrendszerhez, és az 5304 bejegyzésem mérési eredményéhez.

Vedd már észre:
1. A kevesebb néha több, nem kell neked mindenhez nem saját tudással, hanem google keresővel reagálni.
2. Motor hajtás témakörben nagyon nem vagy velem egy súlycsoportban műszaki tudásodat illetően, ezért hanyagoljál az ostoba hozzászólásiddal.
3. Ha az első két pont nem érthető, égessed magad tovább itt a fórumon a topikromboló viselkedésed kapcsán, nekem aztán nyolc, engem nem idegesítesz vele, hiszen imserünk már itt sokan.

000000000

És kit érdekel a pozíciójel mikor rezonanciáról volt szó ?
Ha nincs rezonancia nincs számottevő lépéskésés sem !
A kevesebb néha több, minek csináljam meg újra mikor van róla profi videó is ?
Tehát te égsz itt mint a Reichstag !

000000000

A tachogenerátor szinte minden szervómotoron DC annak ellenére, hogy hibásan generátornak van mindenhol írva.
Ez is csak kicsinyes "mérnöki" kötekedés !

000000000

Van egy nagyon ütős összefüggésa hajtásméretezésben, lehet tudod is, volt már a Fórumon erről szó. Nevezetesen egy forgó tengely vagy tárcsa tehetetlenségi nyomatéka az átmérő NEGYEDIK hatványával növekszik. Minden tized milliméter számíthat, ami felelsleges az áttételeken, és a golyósorsón, a megyedik hatvány letarolja álmainkat, és kemény realitásra készerít. Ezt szemléltetik a hajtásméretező progim alábbi sorozat jellegörbéi, ahol csak annyi történt, hogy 2 miliméterenként növelvea golyósorsó átmérőjét szemléltetésre került a negyedik hatvány hatása. Jól látszik, hogyan veszíti el a dinamikai képességét a hajtás.


zozo

...és hogyan változik a hajtás rezonanciája, ha a Nema 17-es motor terhelten fut, mondjuk egy fogazott szíjas hajtással, ami eleve rezgéscsillapító hatású.
Mértél így is, vagy csak szabadon futó motort teszteltél?

Érdekelne, hogy a helyén miként viselkedik egy hajtáslánc, nem csak a motor saját inerciájára hagyatkozva a tesztek során.

ANTAL GÁBOR

Sokkal többre mennénk ezekkel a görbékkel ha az ordináta  értékekkel, és dimenziókkal lenne megadva  .Az abszcisszán vannak ugyan számok de mik azok arra csak tippelni lehet ( de a dimenzió hiányában az sem ér semmit )  Az már hab lenne a tortán ha a görbék paraméterei is jelezve lennének .

000000000

Azt hiszem rátapintottál a lényegre, mert ilyen ábrákkal bárki teleszórhatja a fórumot, de haszna max annyi mint vödörbe ordibálni. [#nevetes1]
Majd figyeld ki, a szakmai alázat és egyéb lejárató kampányt amit ide lesz biggyesztve ezért ! [#papakacsint]

000000000

Tévedésben vagy, mert ez a beírásom csak az átmérő hatását mutatja be a J-re, ezáltal pedig a hajtás optimális gyorsulási képességére. Így aztán mivel ott vannak a vízsintes gyorsulási szint vonalak, valamint az áttélei arányok is, teljesen tanulságos és érthető a tendencia, az ok-okozati összefüggés.
Megkérnélek, Te is fejezd be azt a stílust, hogy ha meglátod a Robsy nevet, akkor előjön benned a szubjektív előitélet, kötekedés, míg az igazi objektív műszaki érveid erősen háttérbe szorulnak.

000000000

Te azzal foglalkozzál elsősorban, hogy kezd el megérteni a sebesség és az út fogalmát. Halkan jegyzem meg, ez általános iskolai tananyag. Ha majd eljutsz a megértési folyamat kapcsán valameddig, akkor nem írkálsz olyan orbitális szakmai ostobaságot, hogy "A nagy csodás mérőpadhoz elég egy tachogenerátor és egy oszcilloszkóp."

ANTAL GÁBOR

Ha nem láttam volna már a görbéket korábban  akkor a mostaniról (vegyük  Vadnyuszit aki most látja elöször ) honnan tudnám hogy a vízszintes tengelyen az alkalmazott áttétel van? Sem a beírásból sem a görbékből az nem derül ki

000000000

Nyilván hatással van rá, és lehetne a méréseket számos új mérési feltétellel kiegészíteni, ha minden részletre kimenő teszteket akar valaki. Egyelőre így is nagyon sok a változó, a peremfeltétel, és fő vizzsgálati kérdésként ha sajnos az bizonyosodik be, hogy ugyanaz a motor ugyanolyan mérési feltételek mellett X, vagy Y motorvezérlővel teljesen másként viselkedik, és szinte nem is rezonál, akkor a mérés ezen tanulsága máris kézzelfogható.

A szomorú valóság az lesz igazán, hogy ha majd egyszer teszek fel ilyen terheléses mérési eredményeket is, ezek még rosszabb pozíció követést mutatnak a léptető motorok esetében. Hiszen még nulla motor tengely terhelés esetén is egyre inkább kezd lemaradni, elcsúszni a valós és kiadott pozíció, és a végén szétesik a hajtásrendszer, és a lépéstévesztés jelenség sorozat következik be a mérés kapcsán.