Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

000000000

Lendkerék kinézete van , de az egy lengéscsillapító [#papakacsint]
Mivel a motor...  de beszéljen inkább ez a videó



jani300

Csak kibic vagyok a témában , de műszakilag nézve ez inkább értelmesnek tűnik :)

Rabb Ferenc

Köszönöm az ismételt felvilágosítást!  Idézőjel bezárva...

ANTAL GÁBOR

Szervusz !  Emlékszel hogy hogyan kapcsolódott a tengelyhez a tárcsa ? Ott kell valami trükknek lennie....

remrendes

Talan, mint az autokon a kettos tomegu lendkerek?

000000000

Na az még egy elbaszott valami !
Mivel az autóknál a főtengelyt már nem kovácsolják mint régen hanem öntik és forgácsolják.
Ezért van szükség a kettős tömegű istenverésére !
Mert a dugattyúk is halálra le vannak könnyítve így a tömegerők nincsenek kiegyenlítve és a keletkező rezonancia kettétörné a főtengelyt.
(mellékelt ábrán látható egy modern motor dugattyúja, nincs is oldala)  
Erre kell ez a rugós gumis, plusz némelyikben ilyen hangvilla szerű végén kis tömegekkel csillapítók is vannak.
Aztán ehhez jön a motorgyilkos vezetési stílus amikor nem vált vissza a paraszt, hanem 5.-ben akarja gyorsítani szinte alapjáratról.

  

ywathzay

-off-
Kovácsolt dugattyút régen is inkább csak a versenytechnikában, ill az arra érdemes járművekben használtak. Amúgy ilyen alacsony dugattyúkat motorkerékpárokban már igen régóta használnak.
Tudtommal a kettős tömegűt nem a dugattyú miatt, hanem a "komfortérzet" fokozása miatt vezették be. Miután angol kutatók bebizonyították, hogy nem szereti a paraszt ha a dízel rázza magát -mert azt ugye kis fordulaton rötyögtették- ezért a mérnököknek ki kellett fejleszteni valamit, ami ezt ellensúlyozza. Persze ezáltal ami soha nem ment tönkre, így van egy újabb méregdrága alkatrész amit el lehet adni. Ha nem jól mondtam valamit, kérem ne kövezzetek meg.
-on-

remrendes

Szinten off.
Az a dugattyu ott van kikonnyitve, ahol nem tamaszkodik a hengerfalra, a csapszegre merolegesen.
Igen, sokat javit a komforterzeten is, de sokkal tobb forgattyustengely es valto csere is lenne nelkule.

000000000

Itt elmondják miért is kell az a sz*r !
Köze nincs ahhoz amit mondasz !


jani300

autóm :)
Egyre biztosabb vagyok benne , hogy ennél már csak rosszabbat tudnak gyártani :)

000000000

Teljesen igazd van, ezek a a mechanikus rezgés csillapítók lerontják a léptetőmotor dinamikáját, így ez egy elavult, idejét múlt technika.
A megoldás az, hogy az egész lépéses üzemmódot egy léptető motor esetében el kell kerülni. A mai vezérlőkön 2-3 másodperc alatt beállítható 400, 800, 1600, vagy akármilyen más felbontás. Majd teszek fel olyan Robsy motordinamikai mérési eredményeket, ahol ez remekül látszik a motor valós pozíció adatai kapcsán.

000000000

Ez így egyáltalán nem fedi a valóságot !

4ybj8h3c8

Ez igaz, de mi a megoldás arra, amikor a léptetővezérlő jel nélkül visszakarmolja a tartóáramot, a nyüves ISEL Z tengely meg a laza 20 kilójával elindul lefelé.

000000000

Az a megoldás, hogy be kell tartani a léptető motorhajtás méretezés elemei szabályait, és ennek kapcsán helyesen kell kiválasztani az adott tengely hajtáslánc elemeit.

4ybj8h3c8

Ez valóban megoldás. Megadnád az ISEL címét, átpostázom nekik az aggályodat.