Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Attól a hangtól a motort még szerethetnéd is.
Nem tehetett az róla, hogy a motorvezérlő csipogásra és fűtésre kényszerítette, forgatónyomaték termelés helyett. Akkor az volt a sokak számára elérhető meghajtó technika, (Hála érte az alkotójának.) de ma már tud csendben is működni a léptetőmotor.
 
Jeladós, zárt hurkú, vektorszabályozott motorkontrollerek, ráépítve a motorra egy egységben. Csökkent a léptetőmotorban a hőtermelés, nőtt a hatásfok, így kisebb is lehet a motor. A működés csendes, nincs elveszett lépés, mert a motorvezérlő minden pillanatban ismeri a forgórész pontos szöghelyzetét. A BLDC motortól is kedvezőbb a nyomaték / motorméret arány. Ahol a BLDC motorhoz áttételmű kell, ott a léptető mehet direkt hajtásként.
Nem vicc.

000000000

Áthoztam a lézer topikból.  
 
© Fishi   ma 20:48 | Válasz | #5700  
 
Szia!  
 
A szóban forgó léptecs: Japan Servo, Type KH42HM2-052, 1,8 DEG/STEP, NO.5927.  
 
A vezérlő: V-Type TB6560.  
 
Leírás szerint: "A vezérlő pillanatnyi- azaz csúcsárama 3.5A. A tartó árama 2.5A.  
A beállított mód százalék értéke mind a két értéket arányosan változtatja!  
Tehát nem csak a tartóáramot módosítja.  
Ha 15-30 perces működés után a motor hőmérséklete túl magas lenne, akkor csökkentsük a beállított áramot!"  
Ez van a legkisebb, azaz 25%-ra állítva és nagyon forró volt anno a motor. Kapott egy nagy hűtőbordát ventivel, még csak nem is langyos. De ez nem változtat a cakkosságon...  
 
Vélemény?  
 
Válasz 'Pál' üzenetére (#5693)

000000000

 
Kicsit több infó kell például a mechanikáról az 1 lépésre megtett útról, mert így csak találgatni lehet.  
 

90p3mhzrp

Szép estét!!!
Segíséget szeretnék kérni a képeken látható motorokról.
Hogyan tudom meg hány amperesek a motorok?
Előre is köszönöm.
http://cnctar.hobbycnc.hu/K%f5hegyi%20G%e1bor/KH56LM2-049.jpg" border=0>

000000000

 
Van hozzá unipoláris vezérlőd is ?  
Sajnos bipolárisan ezen csak sorosan lehet kötni a tekercseket így a feszültsége magasabb lesz az elérhető  nyomaték / fordulatszám  görbe pedig laposabb.
Amúgy Google a barátod !  
Cikkszám alapján van némi esély megtalálni az adatlapot.
 

KBalázs

Ha az egyik szélsô és a mellette lévô kivezetés között ellenállást mérsz, és az 6.8 Ohm, akkor 1A unipolárisban ezeknek a motoroknak az ajánlott max áramfelvételük. Ekkor 0.8 Nm a tartó nyomatékuk.  
Ha ügyes vagy, akkor átkötheted párhuzamosra, belül (de a rotort ki ne vedd!), volt itt akinek ez sikerült, úgy jobban gyorsulnak majd. Ekkor max 1.4A folyhat át rajtuk, de nem lesznek sokkal erősebbek.
Mérd meg hogy tényleg ennyi-e az ellenállása, és írd meg ide.

000000000

 
Általában az unipoláris és bipoláris hajtás között ugyanannál a motornál kb 30-40% nyomaték növekedés érhető el.
Pontosabban bipoláris hajtásnál 100% a nyomaték unipolárisban ennek a 60-70%.
De attól függetlenül ezek a motorok a bútorlapos gépek színvonalához valók.  
Ettől nagyobb motorokat is ajándékoztam el mert nálam ez játék vagy beugró szint, más meg őrül neki.
Ilyenért nincs pofám pénzt kérni !    
 

KBalázs

Ezt írtam én is, már ami a technikai részét illeti.

000000000

 
Száz szónak is egy a vége, akármilyen kombinációban is kerestem ezeket a motorokat sajnos a Google nem akart segíteni.
Találtam egy hasonló motor ugyanettől a gyártótól amiből kiderült pár dolog.
KH56 a típus jelölésben a pajzs méretet takarja milliméterben  
L  erre nem igazán derült fény talán a két tengely kivezetés.
M2 hogy 2 fázisú  
04 a nyomatékot adva meg x10 azaz 40 gf*cm  
9 padig a feszültségre utalhat.  
 
Sajnos többet nem tudtam kibányászni Google barátunktól    
 

000000000

A nyomaték nem 100% csak következtetés.

000000000

 
Megvan a tuti !  
HK = 2 fázisú  
54 = pajzs méret mm-ben
L = motor hosszának a mérete E=20.8mm F=27mm G=31mm H=34mm J=40-42mm K=50-54mm Q=76 de sajnos L nincs.
M = HB motor azaz hybrid  
2 = lépés szög 06=0.6fok 1=1.2fok 2=1.8fok 4=3.75fok/lépés
049-re nincs magyarázat de ez adná meg a tekercs elrendezést és a feszültséget, áramot.
 
Ez valami egyedi széria esélytelen adatlapot vadászni hozzá !
 
   

s7manbs8

A méret aránylag mutat valami irányadó képességet.

000000000

 
Ha legalább a tartó nyomatékot lehetne tudni 100%-ra akkor egy labortáppal és egy tárcsával némi madzaggal és megfelelő mennyiségű például vízzel meg lehetne állapítani a feszt és áramot.  
Lehet agyalni mégis ezekkel hogyan :D
 

s7manbs8

Ha a hófokot megnézi mennyire melegszik mennyi áramnál, kb be lehetne lőni.

000000000

 
Ha tudná az ember a nyomatékot akkor tesz rá egy tárcsát teker rá némi madzagok pet palackba megfelelő mennyiségű víz hogy meglegyen az adott sugáron a tartónyomaték és labortápon adni naki a feszt.
Mikor már pont megtartja akkor leolvasni a áramot és feszültséget.
Csak sajna ennél a motornál ez egy nagyon sok ismeretlenes valamiről beszélünk.    
 
Ez a hőfokos megoldás is csak ilyen saccográfos valaminek jó.
Volt egy frankó Napirajzos karikatúra erre, de sajnos nem találom.