Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

Rabb Ferenc

Én speciel semmilyet. Mezei 5x0,75-ös MTK vezeték megy a motorokhoz. Viszont az energialáncban  mellette lévő végállás kapcsoló vezetéke az árnyékolt kéteres mikrofonkábel.
 
A motor nem kelt különösebben nagy zavart. Viszont az érzékeny bemenetek mindez elektromos zajra megőrülnek

u6p5jr23k

Köszönöm a választ.

remrendes

Mitol lehet az, hogy 1-2 ev folyamatos hasznalat utan elgyengul a motor?

Szalai György

Szerintem.
Ha névtelen gyártó alacsony minőségű terméke, akkor sajnos valószínűleg a forgórészbe épített mágnesgyűrű gyengülése miatt veszíti a nyomatékát. Neves motor ilyet megfőzve sem tesz.
(Csapágyhalál vagy csavarlazulás miatti forgórész súrlódás, az akadozó mozgást produkálna.)
Esetleg a motorvezérlő elektronika elhangolódása is okozhatja a motor nyomaték csökkenését. De gondolom a motoráramot ellenőrizted, mielőtt maga a motor vált gyanússá.

Szalai György

Az állandó mágnes, sajnos nem állandó erejű mágnes.
Idővel, hőmérséklettel, motor szétszedéssel, túlterheléssel, túl árammal gyengül.

000000000

 
Történt olyan amire konkrét példa is van, hogy a motor tengely és a forgórész kezdet külön életet élni. (nem xar kínai, hanem egy Bautz motorral)
Amúgy meg a szakszerútlen szerelésből is adódhat motor gyengülés ha valaki állat módon felkalapálja a tengelyre a tengelykapcsolót.
Lehet nem azonnal ,következik be csak idővel szépen az elrepedt mágnesgyűrű szétrázódik így a mágneses tér elmegy manituhoz az örök vadászmezőkre.
Csatlakoznék Szalai György hozzászólásához a megfőzés gyanús motorhoz, mert ha kicsi a motor akkor adjunk neki áramot hagy égjen a zsír ahogy Rubint Réka is mondja [#hehe]
Ritka földfém alapú mágnesek (Nd2Fe14B) 80 °C körül már erősen kezdenek veszíteni a mágnesességükből.
És nem kell, hogy elérje ezt a hőmérsékletet, de ha évekig ennek a közelében van járatva azt nem fogja megköszönni!
Mellesleg nem csak a motor lehet a hiba hanem a karbantartás és a porvédő burkolatok és elszívás akkut hiánya is!
Mert a por bemegy mindenhova, megül a tengelyeken és gyönyörűségesen összegyűjtik a csapágyak a golyós vagy sima anyák.
Gondolom a többit nem kell magyarázni.  
   

ra8nsmk6w

Még hozzátenném, hogy a látszólagos teljesítmény vesztés hátterében lehet a hajtott mechanika szorulása is. Nem nagy dolog a motor-motorok áramának figyelése amiből mindez kiszürhető.

ra8nsmk6w

Elnézést nem neked akartam cimezni. Ezt Te biztosan tudod[#pardon1]

000000000

 
Ezért írtam mint lehetséges tényezőként a por bejutását az olyan helyekre ahova nem kellene.
Léptetőmotor vezérlésnél meg nem fogod észrevenni a terhelt vagy a szabadon futó motor áramok közötti különbséget egy multiméterrel.  
 

ra8nsmk6w

Amikor én léptetőt mértem annak 10 esztendeje. Mielött nagyon kiképződtem volna gyorsan abba is hagytam.(pedig igazán profi vezérlővel dolgoztam. Profi 1. nem fogom elfelejteni) Akkor az egyenáramú tápegységet mértem! nem közvetlenül a motor áramot, Fixen beépitett ampermérővel.

remrendes

Fuji, nem kinai. Mechanikailag a szerkezetnek semmi gondja. Igazabol en csak tippeltem, hogy a magnes kezd benne gyengulni.

000000000

 
Igen és terhelésre volt változás ?
Mert szinte elhanyagolható a különbség a terhelt és terheletlen motor áramfelvétele DC oldalon.
Profi 1-nél azt állítottad be, hogy az a csodás 400Hz-en azaz közel a zenei "A" hangon üvöltő PWM ne égesse szénné az aranyáron beszerzett NDK-s nyomtatómotort.
Talán még a hangoló szoftver is megvan valahol :)  
De ez egy letűnt kor kezdeti időszakából való visszaemlékezések !  
 
És mielőtt belekötne valaki a normál zenei "A" hang az pontosan 432Hz.
 

ra8nsmk6w

Egy vincseszteren megvan minden. Végül is egy része az életemnek.
Azt a hangot amit a motorok adtak ki-hát, szerintem boncolni lehet vele.
Ha irsz egy mail cimet amire képet tudok küldeni az archivumból.

000000000

 
Bocs, de a képét se kívánom még a hátam közepére sem, "elmúlt, szép volt, köszönöm ennyi !" ahogy a Rapülök egyik számában is elhangzott.  
És ezt a hangot képzeld el mikor a Profi 1 emelt feszültségű és áramú vezérlőjével 12 Ampers fázisáramok mellet 6.4Nm-es motorokkal KB 4-5m2 rétegelt lemezzel burkolt fémvázas asztalon keresztül erősítette fel.  
A szomszédból átjöttek, hogy most már fejezzük be mert nem tudnak aludni.  [#hehe]
Két 40cm-es főfalon keresztül lehetett hallani.  
Egy nagyobb melónál egy levél szedukszen és egy tálca sör elment mint védőital [#csodalk]
Szerinted miért utáltam meg egy életre a léptetőmotort mint szót is ?  
És akkor mondják hogy elfogult vagyok.
Az ilyennek nem kívánnék mást csak egy 5-8 órás melót álljon mellet végig egy ilyen gépnél.    
 

ra8nsmk6w

Átérzem! Nekem elég volt az 5.6 óra kb fél évre elosztva tesztüzemben.