Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

D.Laci

Féllépéses üzem módban 3900ford/min.... épitet unipoláris vezérlövel.. hm...
Szerintem elégedj meg a 600ford/min -el is...(4Khz)
 

s7manbs8

Úgy is van az, magában pörög az annyit is, de értelmes felhasználáskor a maximum D.Laci szerinti kb.

RogerCo

Sziasztok!
Van 3db egyforma T2CNC-s 3.1Nm-es NEMA23-as léptető motorom MSD70-es vezérlőkkel. Az egyik motorom elkezdett sz@rakodni. Egyik irányba gyönyörűen megy, a másik irányban zajos, ideges a motor. a gyorjáratot nem is bírja. Át tettem a motort a kábelével egy másik tengely vezérlőjére. Ugyan az. Utánna a kábelt is kicseréltem. ugyan az. tehát a motor vacakol. Mi lehet vele? Eddig ment szépen mind a három. kb 3 évesek a motorok, de üzemóra nincs több bennük 20 óránál.
Van ötelet valakinek? Vagy mit lehet ezzel csinálni?
Köszi:
ROger

s7manbs8

Találkoztam már ilyen motorral, ami ezt csinálta, az is egyik irányba zajos volt és nem bírta a gyors menést sem, de hogy mi volt a baja, mai napig nem tudom. Az is új volt.

yd0cksecy

Sziasztok!
 
Egy léptetőmotor adataiból (fesz., áram, induktivitás), hogyan lehet meghatározni a vezérlő tápfeszét?
 

keri

Nagyjából úgy ahogy a hajó hosszából azt, hogy hány éves a kapitány.
 
Magyarul nem függ össze. A vezérlő tápfeszét a vezérlő paraméterei között keresd. A motornak meg kb. akkora feszt lehet adni amekkorát a szigetelése kibír. Régi motorknál 70volt körül, az újabbak 100V-ot is bírnak.

yd0cksecy

Motor adtok:
 
Tekercsáram [A]    1.25
Ellenállás [Ohm]    0.76
Feszültség [V]    0.94
Induktivitás [mH]    0.75
 
Akkor a vezérlőn a motor áramát kell beállítani (bekötéstől függően) és adni neki tápot és akkor megy is.
És a táp értéke mekkora? Pl.: 24V Dc
Mert sokfelé olvasgatom, hogy nagyobb felszültséggel járatják a motort... De hogyan ha vezérlő áramra szabályoz...
Most jutott az eszembe.  
Ha mimnél nagyobb a tekercsre kapcsolt fesz akkor az áram annál gyorsabban tud kialakulni a tekercsekben és akkor nagyobb lesz a pillanatnyi nyomatéka is? – Jól gondolom...?

svejk

Olvasd el a vezérlőkártyád műszaki adatait, ott fogsz találni a tápfeszültség kérdésedre választ.

keri

Igen, pontosan így van.
 
A motor adatokat másként kell értelmezni mint mondjuk egy ablaktörlő motornál
Az ugye mondjok 1A 12V, ráteszed a 12V-ot és kb. 1A fog rajta menni és ezt folyamatosan bírja.
 
A léptető motorok esetén is a folyamatos DC értékeket adják meg, de üzem közben ez már nem lesz igaz.
 
Na lépjünk visszább. Egy elektromágnes által kifejtett erő attól függ hogy mennyi a gerjesztő áram. Motoroknál is a rajta átfolyó áram hozza létre a nyomatékot. Ha nagy menetszámot használunk a tekercsben akkor a felvett áramot szorozni kell a menetszámmal, csakhogy ilyenkor lassabban alakul ki az indukció miatt az áram, végeredményben pedig olyan lassan, hogy a motor sebességét is ez határozza meg. Egy ablaktörlő motornál ez így is van, ezért is megy kvázi stabil fordulatszámon, annyira hogy még a magnókban is előszeretettel alkalmazták.
 
Ha csökkentjük az indukciót, akkor viszont adott feszültség hatására a szükségesnél nagyobb áram is kialakulhat, ami végeredményben a motor leégéséhez vezet. Ezért a szabályzók manapság az áramot szabályozzák, így mindig a fizikailag lehetséges maximális nyomaték áll rendelkezésre fordulatszámtól függetlenül. (határok között)
 
Lényegében minnél nagyobb a feszültség felső határa, annál gyorsabban tud kialakulni a mágneses tér és lényegében annál nagyobb fordulatszámot tud a motor.
 
És persze a mai motorkat úgy tervezik, hogy nem feszültség, hanem áramszabályzott meghajtás kell nekik, ezért kisebb az indukció, széleseb tartományban lehet üzemeltetni.
 
Nekem még van olyan léptetőm ami ténylegesen 12V-os. 4 tranzisztor a vezérlő hozzá, szóval ennek is megvan az előnye, de töredéke teljesítményre képes mint egy ugyan akkora modern léptető.
 
Persze a feszültség növelése nem korlátlanul növeli a fordulatszámot, vannak más fizikai határok is, de alapvetően 24V-al már használhatóak a mai motorok, 30-35V-al egészen kellemes, de azért érezhetően javul ha 70V-al tudod küldeni. Ráadásul egy komolyabb vezérlő simább járást (hatékonyabb működés) is tud csinálni a motornak ami további teljesítmény javulást okoz.

000000000

Sziasztok
 
Az lenne a kérdésem hogy tesztelés alatt van a gép.A kezdő pontok meghatározásakor olyan történt hogy mach3 alól tökéletesen müködött a Z tengely vezérlése a kurzor billentyükről. Most pedig a Mach3-ba jól látszik az előre hátra mozog.Most viszont csak elöre mozog.Hátra nem az asztal. Ha hátra mozgatom akkor is előre mozog.
Mi lehet a gond vezérlés vagy motor?
 
Köszönettel

000000000

A vezérlődhöz nem jut el a Dir jel csak a Step.
Lehet érintkezési gond, vagy valamit elállítottál a Port&Pin beállításában.

svejk

Az ipari léptetőmotor vezérlőknél, de vagy akár az L297-es IC-nél is van egy HOME kimenet.
Ez a kimenet egy bizonyos kimeneti kombinációnál actív csak.
Ez mire is szolgál pontosan?
Talán csak pl. egy mechanikus referencia kapcsoló pontosítására jó mindössze?
Vagy??

000000000

Köszi mindenkinek ma megnézem.

r5y7cufaj

Sziasztok!
 
A kérdésem e képpen szól: Le lehet szakszerűen szedni ezekről a motorokról a bordás-kerekeket?
 
Üdv!http://img340.imageshack.us/img340/1969/43270695.jpg" border=0>

Béni

Igen. 3 karos lehúzóval. (Kisebb az esély a tengely elgörbítésére.)