Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Szia  
 
Igen készültek kisebb gépek csapágyakkal de a nagyobbakat kizárolag ISEL sinekkel csinálom és görgösre !

besirkyjh

Kevés lessz a 3:1 mert ha dinamikus mozgást szeretnél akkor a párhuzamos tengeylyek miatt egyszerüen tul szalad az X hidad .Valami olyasmi áttételt csinálj hogy a fogaskerék egy köre ne legyen több mint 60 - 70mm és ez kb 150 - 200f/min forduljon a léptetö max fordulatán .

xkbv3nx0d

ó nekem ezek túl bonyolultak... azt tudom, hogy a régebbi gépünkön is ezt a módszert használtuk és jó volt...
 
itt egy http://www.youtube.com/watch?v=H7WySqy9rMs" TARGET=_fnew>videó róla
 
azt tudom, hogy a motor tengelyén a fogazott szíjtárcsa 24 fogas, a hajtó tengelyen 72 fogas és az van párositva egy 20 fogas 1.5modulos fogaskerékkel

xkbv3nx0d

az érvéghüvely rendben, meg a 0.75-ös keresztmetszet, sikerült LI-YCY kávelt is szereznem... a csatlakozóra arra gondoltam, hogy a dobozom oldalára kivezetni, hogy a motorok is bármikor oldható kábellel legyenek ellátva... csak a sima DB9-es (com portos) csatit túl szimplának találom... de lehet az lesz a jó megoldást, vagy ha tudtok valami jobbat ami esetleg "iparibb"

000000000

 
Használhatsz, mikrofon csatlakozókat is.
Az ajzatban van retesz is, kiesés ellen.  

x4rhew5r3

Páldául Lomex-nél 5p mikrofon csatlakozó.
43-16-92 Dugó  
43-16-96 Aljzat

besirkyjh

Ha tényleg lesz vagy 45 kilo a hidad akkor egy egy irányváltásnál de inkább megállásnál a tömege a tehetetlensége miatt tul tugyja lökni a pozicion a szánt .Lehet nincs ekkora jelentösége de ha ilyennel találkozol akkor tudd be ennek .
 
Tehát : a léptetöd kb 7-800 fordulatot tud majd ezt osztjuk az áttételel és igy járunk 233 és 266 fogaskerék fordulat körül a 1.5 modulos 20 fogas kereked kb 70mm-t tesz meg 1 fordulatára igy a géped pozicionálo sebessége kb 16310 és 18620mm/min körül lesz , ekkora sebességgel dinamikusan nem tudsz meg állitani egy 45 kilos hidat .Ha viszont a sebességböl eröt csinálsz ( nagyobb áttételel ) akkor az eröböl jut böven a dinamikára .
Probáld ki : a gyorsitási rámpádat vedd 5 - 600-as értékre és járasd a géped és utánna vedd mondjuk 5 -6000-es értékre egyböl meglátszik miröl beszélek . Igazábol ennek akkor van jelentösége a minden tengely viszonylag sokat dolgozik ( pl : apro és sok a munkadarab vagy relief készitésénél ) .
A Mach3-ban szimulálj le egy 30 - 40 000soros programot a két rámpa értékkel és rájössz a jelentöségére ( idöbeli )
Többek között a Vbodi is ezért kérdezte hogy eléglesz-e a léptetöd nyomatéka mert már Ö is dinamikában és nemm kizárolag sebességben gondolkodik .( hatékonyság ) .
 
Csatlakozo : mindegy hogy hogyan oldod meg de csak jominöségü csatlakozoval szerelj mert selejt lesz a vége ( saját tapasztalat az olcso kinai mikrofon csatival ).
Jo lessz az , hajrá !
 [#eljen]

000000000

"1.5 modulos 20 fogas kereked kb 70mm-t tesz meg"
Azért ez így túl laza kerekítés...
Ugyanis: 1.5*20*3.141=94.23
Tehát legördüléskor a fogaslécen 1 fordulatnál  
~94.2 mm az elmozdulás.
 
Aztán még sok más laza megfogalmazás is van az írásodban, pl.:
- "..sebességböl eröt csinálsz.." Ez nagy művészet, ha szószerint vesszük.
- "..nem tudsz meg állitani egy 45 kilos hidat.." Először talán induljunk el.
 
Egyébként értem én, hogy mit szeretnél, de az egésznek az alapja a motor tengelyére redukált optimális J, azaz áttétel optimum számítás lenne.
Ugyanis a fogaskerék-fogasléces hajtásra is létezik optimális áttétel, mint az orsó-anya mozgatású hajtásoknál.
Azaz a nulladik kérdés: mekkora a motor J-je?
Erről egy szót sem esett idáig.:(

besirkyjh

Szia Tiborom  
 
Hát persze hogy érted , direkt irtam  hogy kb de durvára sikerült .
Elinditani vagy megállitani nehezebb a 45kg-ot ?  
 
Hogy telt eddig a nyarad ? :)

Miki2

A fogaskerék-fogasléc hajtásnak van még egy gyenge pontja.
Ha pontos metrikus méreteket szeretnél megvalósítani, feltétlenül kell a rendszerbe egy 157-es fogszámú fogaskereket építeni.

besirkyjh

Szia Miki
 
Ne bonyolitsd a dolgot :))
 
Csak sejtem mire gondolsz :(  

000000000

Ha el tudod indítani, a megállítással sem lesz gondod. Egyébként elindítani nehezebb valamit, tehát ezzel érdemes kezdeni a vizsgálatot, hiszen van súrlódás is.
 
Remekül telik, tudod magasra állítottam már a sületlenség figyelő komparátort, így könnyű és vidám az élet. De most éppen Te sem fázol az augusztusi kánikulában, tehát csakis vidáman élvezheted a nyarat ...:)

000000000

Ezt én nem hinném....

Miki2

Pedig ez így van.
50*3.14=157
Ez a 3.14 szorzói közül a legkisebb egész számú szorzat.
Hagyományos gépeken is ezt alkalmazzák metrikus vezérorsó esetén modul menet vágásánál.
Ez a fogszám a colos menet esetében a 127.
Tudom, ez CNC. itt sok mindent lehet állítani.
Lépésszámot akár 4 számjegyű pontossággal, a vezérlő felbontását, stb.
Ezek együtt ki kell tegyék ezt az "áttételt", különben egy hosszabb gép esetében a hibák halmozódnak.
Gondolom, mivel ez a téma szóba került, ez nem egy pici gép lesz.

Miki2

Szándékosan nem a PI-t írtam.
Tudom, hogy végtelen tört.