Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

mfrfj8vv3

Sziasztok,
 
Na beletettem a nyákba az új ic-t. Sose csináltam még ilyet, úgy lefáradtam mint anno az első forgalmi órán a volán mögött..
Egész tűrhető lett kinézetre, bár volt pár láb amihez fölülről nem annyira fértem hozzá a sorkapocstól, azokat sokat "javítgattam" de egy idő után egyre rondább lett úgyhogy inkább hagytam őket.Majdnem kiszedtem a sorkapcsot is, de az alsó fele egész jó lett, úgyhogy végül hagytam inkább. Remélem tartani fog.
(kétoladalas a nyák, egyes lábak az alsó oldalon kapcsolódnak mások a fölsőn..)
 
A lényeg hogy működik ,ki is próbáltam. A tápja helyett kis 12V-os fél amperes adaptert akasztottam rá és újra rákötöttem az új motort.
Előszedtem minden elérhető papírt és úgy néz ki sikerült eltalálni a drótokat. Forog meg minden, holnap megpróbálom a 24 V-os tápról is valami védelemmel.
(Danibá, azért ha erre jársz és benéznél, szivesen látlak ! :-) )
 
Azonban amint kiderült a Vref-et rosszul állítottam be, mert a motoron a bipoláris mittoménmijen kapcsoláshoz adódó maximum áram van feltüntetve, az a 2.5 A. Ahogyan én kötöm, úgy csak 1.75 A -hez kellett volna állítani a Vref-t.Ez okozhatta a bajt?  

s7manbs8

Ha több áramot kapott jobban melegedett is, az biztos, bár pár másodperc alatt tönkremenni még így is elég gyors. Ha az áramkör normális egyébként 3A-től többet nem szabad, hogy engedje, ha a motor tekercsét akárhogy is kötötted be, kivéve, ha rövidzár volt talán, azt nemigen védi le az áramkör. Most lassan forog is ? Mert a Fél Ameres adapter nem valami nagy teljesítmányű, bár a PWM üzemmód miatt, elég hatékonyan használja az áramkör, átlagban csak kb. annyi teljesítményt vesz fel, amennyi a motor igénye, az pedig, annyira nem sok, hogy a tesztet elbírja. Így mennyire melegszik az IC ?

mfrfj8vv3

Lassan forog jobbra balra, jónak tűnik csak lassú meg persze gyenge.
Nem sokat hagytam bekapcsolva, csak egy pecet talán, az alatt egyáltalán nem melegedett semmit. (Ja, szereztem az ic-kre ilyen öntapadós hűtőbordákat is)
Holnap majd kicsit tovább kínozom és meglátjuk mi lesz.Vigyázni fogok, mert egy ilyen kibe forrasztáshoz nem sok kedvet érzek mégegyszer. Remélem jó lesz, azt se bánom ha nem derül ki sose hogy a múltkor mit csesztem el konkrétan...

s7manbs8

Valamit a múltkor rosszul köthettél be, vagy közbe piszkáltad a panelt és rövidzárat okozhattál, ilyesmire tudok gondolni. Ahogy írod az alapján most már rendes táppal is menni kellene neki, hány volt tápot kap egyábként rendesen, annak az IC-nek  10-44 V az ajánlott tápfeszültsége, arra vigyázni kell, több ne legyen.

PSoft

Azt irod "öntapadós" hűtőborda.
Én avval óvatosan bánnék a helyedben.
Mi van ha melegszik az IC??? Hány fokig birja a ragasztó??? Ha elengedi ott a következő zárlat!!!

s7manbs8

Ha nem is zárlat, hősokk. De azok az IC-k 1.7 A-t hűtés nélkül is elbírnak lehet, ha csinálsz tesztet, bekapcsolod normál táppal kis időre, majd kicsit többre, és nem kezd el gyorsan melegedni, akkor el tudod dönteni. Egyébként a gyári adatlapján a keletkező hőveszteség számolható is és pl. 25 C fokon meg van adva, mennyit bír, azt hiszem 4 W körül. Akár számolhatsz is.

s7manbs8

Mármint hűtőborda vagy egyéb hűtési mód nélkül csupaszon.

000000000

 
Kösz a meghívást! Most nincs arra utam, csak arra gondoltam elmegyek segíteni ha kell. De látom megoldottad. Te is segítettél már nekem, önzetlenül. Meg egyébként is.  
Ugy látom előbb kellett volna mennem hozzád legalább 1 hónappal. Biztosan másképp alakult volna az ügy. De, amint járok a közeledbe meglátogatlak.
Ahogy beirtam az előzőt, kikapcsoltam a gépemet, és 1 óramulva nem indult újra. Mostanra sikerült elindítanom. Közben meg idegesített, hogy hátha mennem kellene.  
 

mfrfj8vv3

Sziasztok,  
 
Köszi minden segítséget, ma reggel egy bátor mozdulattal bekapcsoltam a cuccot és járattam ide oda szakaszosan vagy 5 percig. Közben néztem mennyire melegszik.  
Gyakorlatilag szinte semennyire, így végre sikeresen lezárult az ügy.  
Amúgy 24 V-os 10 A-es az üzemi tápegység.
Köszi még 1x!

s7manbs8

Akkor csak nem mondtam hülyeségeket.

000000000

sziasztok szert tettem 3db emco cnc maró motorjaira kérdésem az lenne hogy találkozott-e már valaki ilyen motorral? a tipusa sn-072-0060-RA . életre keltettem de nem ad le nagy nyomatékot 1.5A/24V-al a motor 2A/9V ja és pörgethető a tengely ami eléggé érdekes dolog egy léptecshez képest de állítóllag ezek ilyenek.

0gbwyh99

Na most akkor az marómotor vagy egy cnc marónak a mondjuk léptecs motorjai ?

000000000

Sziasztok!
 
Van egy léptető motorom.
Csak annyit tudok róla, hogy 1,9 Nm...
 
Mekkora feszt és áramot merjek neki adni?
 
Köszi!

s7manbs8

A bekötése sem ismert ? 8 vezetékes ?
 
Mindenesetre, ha 1.9Nm a tudása, ráteszel egy erőkart, amin 10cm-re teszel 1kg-ot és annyi áramot lehet neki adni, amennyivel azt még éppen elbírja, kb.

000000000

Vagy használod folyamatosan, leterhelve (sőt, még az állóhelyzet is jó lehet, csak meg legyen hajtva) és nézed, hogy mennyire melegszik. 50 Celsius körül már jó.