Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

svejk

Ahogy mondod, csak a feszre és áramra kell figyelni.

000000000

Aha. Ez elgondolkodtató.

svejk

Pl. egy 40 V-os motorra nem illik 300V-os impulzusokat adni  a szigetelés miatt

000000000

Lehet, hogy e miatt kellene mégi csak a váltó oldalra rakatni a motort (pedig az egyenen szebben forogna)!

000000000

230V esetén a csúcs 325V. Elvileg minden kisfeszültségű berendezést 1000V-al vizsgálnak be. Csak ha van benne elektronika akkor gubanc van!

svejk

Ha 230-as a motor akkor nincs gond, ha kisebb akkor tessék trafórol járatni. A vezérlő maradhat ugyan az.

000000000

De ha elekronika is van rajta az hanyat dobja magát az egyentől!
Az se legyen rajta![#hehe]

000000000

Köszi az eszmefuttatást! Megyek TV-t nézni.

svejk

Én köszönöm!

svejk

Tyutyi!
Boccs ,hogy lehurrogtalak.
Nem akartalak megsérteni.
Remélem nincs harag!?

dg8n4i8x

Sziasztok!
 
Motoros!
Bocsi nem láttam a hozzászólásodat eddig! Érdekes mert én a tied után írtam és még jóval később sem volt ott. [#nemtudom] Ezért csak mosst reagálok!  
Szóval a párhuzamos csatiba egész tűrhetően belefértem mindennel. Jól látod 5 ki és 5bemenet van, de ha szükség van rá ki lehet építeni egyik relé helyett egy pwm kimenetet is ami mondjuk frekiváltó meghajtásához jó! Ha bedobozolom univerzális csatlakozó bekötés lesz a bemenetekhez, így egy csatin akár több bemenet is használható majd!  
 
Üdv!
Balu

000000000

Sziasztok!
 
Elnézést, ha félreértettem a dolgot, csak próbáltam segíteni, de a munka közben nem volt időm alaposan végigolvasni.
Én személyszerint mikrovezérlőt használnék, 500-1000Ft-ból meglehetne oldani vele a problémát, sőt akár egy PIC-el lehetne AC és DC motort is szabályozni, úgy, hogy a user ki tudja választani, hogy milyen motorja van.
 
 
DC motornál, ha nem akarsz encodert, akkor lehetne mérni a visszáramot.

lari

Sziasztok!
 
Uraim! Van egy barátom, aki szeretne egy menetzárlatvizsgáló készüléket készíteni.
Ebbe a készülékbe szükség lenne egy PCF 82-es elektroncsőre, de nem lehet már ilyet beszerezni.Tudja valaki esetleg, hogy mivel lehetne helyettesíteni, esetleg elektronikusan átvariálni az áramkört? Vagy ha valakinek lenne még elfekvőben ilyen elektroncsöve az is jó lenne, ui. minden kész van már csak a cső hiányzik. HA szükséges elkérem a rajzát és felteszem a képtárba ha valaki meg akarja nézni...
 
Köszönöm!
 
Üdv: lari

Motoros

Szerintem a PCF 802 jó de azért meg kéne nézni. Ha jó akkor ilyenem van

000000000